Voornaamste reden voor het toch aanschaffen van een keyboard was de reden dat dit model een 'echt' keyboard heeft. Onze toetsenist speelde hiervoor vooral op echte piano's en dan spelen keyboards (van die platte zwevende toetsen) ongelofelijk kut.
Hiervoor hadden we zo'n intertoys keyboard met 49 platte toetsen en heel standaard sounds. Het is dus een behoorlijke verbetering en uit dit keyboard kunnen we alle sounds halen die we willen. Voor onze doelen is 'ie dus uitermate geschikt, hoewel ikzelf ook best een synth zou willen :D. Daarom ook het x-board. We zijn daar nog niet mee bezig omdat het nieuwe keyboard al zoveel nieuws brengt, maar willen dat zeker gebruiken. Voorlopig gaat de laptop mee waar software op staat met de patches die we willen gebruiken. Softsynths nemen we zo mee om keysolo's net wat extra diepte te geven.
Als ik nou naar
zoiets kijk, wat kan ik daar dan mee? Voorgeprogrammeerde patches (op de pc dus) erop zetten en met MIDI CC's wisselen? En kun je er ook continuous controllers aan toewijzen? Met mijn softsynth kan ik met de potmeters on the fly bv de diepte van chorus en dergelijke veranderen. En dát is wat voor mij zoveel toevoegt aan het gebruik van zo'n synth.