Oorspronkelijk geplaatst door marc_olly
Uhm, ja en nee...
Er zitten veel gelijke geluiden in, maar ik startte met de 880 en daar paste maar 1 board in. Dus toen voor een prikkie de 1080 gekocht. Daar zitten nu beide boards in.
Het probleem is dat je maar 1 drumkit kunt kiezen, en altijd op kanaal 10. Dus wil je een tweede drumkit tegelijk gebruiken, dan heb je een probleem. Dan is de 880 toch nog wel handig voor erbij. En ik vind, maar wie ben ik, dat er in sommige geluiden een wezenlijk verschil zit, ook al zijn ze in de basis hetzelfde. Over de 1080 ligt bij sommige geluiden een soort waas, die de 880 niet heeft, maar dan moet je echt goed luisteren.
Dat valt helemaal weg als je ze in de mix gebruikt, dus storend is het niet. Ik wil eigenlijk nog wel een module erbij, liefst een ander merk om ook eens wat andere sounds te gebruiken. Het roland-karakter is toch wel erg bepalend.
En op een of andere manier wil ik maar niet aan de softsynths... Ik heb er een aantal geprobeerd, maar ik blijf het gepruts vinden. Dit werkt zo veel lekkerder en sneller.
Marc