Wtf zo cheap ?? Een marshall AV cabinet kost maar 557 eurotjes NIEUW ?????Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Slash
Die koop je 2dehands voor 500 euro..
Printable View
Wtf zo cheap ?? Een marshall AV cabinet kost maar 557 eurotjes NIEUW ?????Citaat:
Die koop je 2dehands voor 500 euro..
:cooler:Wel, ik heb zo het gevoel dat veel mensen niet weten dat Marshall over het algemeen in Engeland véél goedkoper is. :cooler:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EpiCenturiesAWAy
zo, even weer een update.
Ik heb nu diverse keren gerepeteerd met de amp en een paar keer opgetreden. Inmiddels heb ik er een 4x12 kast bij met celestion G12T75 speakers:
http://www.xs4all.nl/~butme/overig/stack.jpg
In de eerste foto stond ie op een koch 2x12. Deze is verkocht.
Op de tweede foto stond ie op een 4x12 met greenbacks, maar dat was een leen-kast.
Ik heb lang getwijfeld welke speakers ik wilde hebben.
Het is uiteindelijk een standaard marshall 1960 geworden met G12T75's
Ik heb lang getest met allerlei speakers voor deze aanschaf.
Mijn bevindingen waren als volgt.
Koch Jensens:
Het klinkt wel, maar het is toch net te klinisch. Deze speakers klinken geweldig bij een Koch amp, maar voor marshall werkt het niet. De marshall brul blijft weg. Bovendien ziet het er niet uit, een marshall top op een koch 2x12
Greenbacks:
Warmte! De ultieme rock sound. Heerlijk voor warme volle leads.
Echter mis ik strakheid in het laag bij palm mutes etc.
V30's:
Erg veel mids. Misschien wel teveel voor de JVM.
Wel een hele mooie klank. Eigelijk heb ik geen objectief oordeel over deze speakers omdat ze in een half open K&E kast zaten
Celestion G12T75 (standaard marshall kast):
Scheller dan de Greenbacks, maar minder klinisch dan de Koch jensens.
Maar wel strakker in het laag dan de greenbacks. Ik heb wel het gevoel dat deze speaker bij deze amp "horen". Het is net alsof de amp het best tot zijn recht komt.
Je kunt eigelijk wel aan het testen blijven. Met die cabs.
Elke speaker heeft weer voordelen ten opzichte van de ander. Waabij het er ook nog van afhangt welke gitaar je gebruikt. Zo vond ik bijvoorbeeld de Godin mooier klinken over de G12T75's dan over de greenbacks. Maar de singing leads van een LP zijn weer mooier over greenbacks.....
Ik heb uiteindelijk maar gewoon een standaard marshall kast gekocht. Een 1960 zoals gezegd, mono/stereo schakelbaar. (wel handig voor mijn stereo 8080 ampje om wat te experimenteren) ook veruit de goedkoopste oplossing trouwens. Voor 350 euro een schakelbare kast in prima staat zonder beschadigingen.
De footswitch heb ik weer terug. Er is gratis een nieuwe schakelaar in gekomen. Ben de switch een klein weekje kwijt geweest.
Ik heb hem nu als volg geprogrammeerd:
1: clean groen master I
2: Crunch oranje master I (voor bijv black crowes crunch)
3: Crunch rood master I (voor als het iets steviger moet)
4: crunch rood + master II + Tube screamer (singing old scool leads)
5: OD1 Oranje master I (vette strakke riffs)
6: OD1 Oranje master II (krijsende solos)
OD2 gebruik ik niet. Nu doen wij ook geen graf-metal achtige dingen, dus ik heb hem ook niet nodig.
Dat met die tube screamer op het crunch kanaal geeft echt een slash achtig geluid. Heerlijk.
De ander voicings ben ik nog mee aan het exprimenteren.
Ik ben er achter gekomen dat clean rood icm met mijn godin echt een overheerlijk the kinks geluid geeft. Erg inspirerend. Ik ontdek steeds meer mogelijkheden en geluiden in deze fantastische amp!
Nou gefeli Martin. Ik ben benieuwd. Ziet er in ieder geval goed uit.
probeer ook eens een RAT van proco.... waanzinnig ! ik gebruik de tubescreamer voor het wat klassiekere rockwerk en de RAT voor het modere, vrijwel dezelfde instellingen (level hoog en drive laag) en dan doen ze precies wat ze moeten doen !!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mbakker75
succes
Ik heb een RAT geprobeerd. Klinkt goed idd.
Ik moet alleen veel tweaken om dan de juiste sound te krijgen.
Ik weet niet wat het voor ding is maar hij heeft oa een filter knop.
Een TS is gewoon inprikken en gaan imo.
Hey Stefan zie nu pas dat jij ook hier zit!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door svdijk
Ik kom 2de Kerstdag eens luisteren naar jouw JVM bij Harry, ben benieuwd hoe die klinkt... :rockon:
Hey Mike, wist ook niet dat je hier zat!!!!
Gaaf dat je komt kijk!!!!
De groeten en tot tweede kerstdag :zz: :zz:
Zit hier al een tijdje, ga zelfs een kijkje nemen op de meeting a.s Zondag in Almere...
Eens kijken wat hier zoal aan gespuis rondhangt (grapje guys... :D ).
Trouwens Barend (Courbois) komt daar ook een demo geven.
De JVM bevalt nog steeds prima had ik begrepen aan de berichten (hoorde het ook van Harry btw).
Misschien dat wij (Pay-Black) als jullie support spelen op 2de kerstdag.
Kun je m'n nieuwe JCM 2000 dsl 50 horen :jam:
Greetz, Mike.
Hey Mike, zou gaaf zijn als jullie tweede kerstdag ook kunnen, dan gaan we lekker blazen op het podium!!!!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mikeyaxeman
Die DSL's zijn idd superversterkers, net iets voor jou trouwens!!
CU tweede kerstdag
Greetz, Stefan :blast: (zonder haar dan)
Je hebt vaker besteld bij deze winkel? Klinkt erg goed. Laatst 2 Marshall 1960AV kasten gehoord...ERG vette sound!Citaat:
Edit: Met verzendkosten erbij exact 600 euro. Toch nog best een smak geld. Heb momenteel een ENGL 412SS met V60 speakers. Eens kijken hoe me die over een tijdje bevallen.
Sorry voor het topic terug naar boven te werpen, maar ik ben ook van plan een jvm head aan te schaffen. Nu wil ik die natuurlijk liefst zo goedkoop mogelijk. Die britse site http://www.guitarandampshop.co.uk/ac...hall.html#a350 lijkt me het goedkoopst met zijn €1022. Ik heb ook een prijsaanvraag gedaan bij piens (guitarbargains) en die kwam uit op €1263. Weet iemand nog goedkope winkels, liefst in de buurt van de belgisch- nederlandse grens?
Op bovenstaande posts las ik dat iemand al ervaring had met die engelse site. Wat zijn jullie bevindingen met die internetwinkel (of met piens)?
Heb je snel problemen met deze versterker?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ben vanhoof
Bij Piens ga je zo wie zo nog extra kosten hebben voor administratie. ik heb het ook bij hen uitegerkend en ik kwam uit rond 1400 €.
Ik heb mijne gekocht bij KEYMUSIC in Sint Niklaas en ik heb hem daar 1228 € betaald. lager vind je bijna niet in de winkel.
op het net kan je ze goedkoper bestellen.
Ik heb net contact opgenomen met keymusic en die zeiden me dat ze die nooit voor 1228 verkocht hebben. 1305 was hun minimumprijs.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moonfire
Ben eens wat aan het rondzien geweest en ik kan er 2dehands 1 vinden voor 1050€ met nog meer dan een jaar garantie op. Wat is nu het beste volgens jullie: deze kopen met maar n dik jaar garantie meer, of een nieuwe kopen voor 1300 met 2 à 3 jaar garantie?
Als er iets aan zo'n versterker komt, lopen de kosten dan hoog op bij bijvoorbeeld een marshall dsl/tsl?
ik google even en zie hem vlak bij mij in de buurt voor €1 225.00
(van der zwaag, ken de zaak niet)
kuch, niet echt in de buurt, dokkum :D
Bij Keymusic kan je als goeie klant meestal toch nog wat van de prijs afkrijgen. Ik heb daar in het verleden toch al mooie deals kunnen doen.Citaat:
Ik heb nog ff vergeleken -> die head is bij die UK shop het goedkoopste, maar de combo bij Guitarbargains.com (Piens). Vreemde zaak.Citaat:
Mijn ervaring is dat Piens mailorder van buiten Belgie het goedkoopst is.
Beide leveranciers vragen nog verzendkosten natuurlijk. Bij Piens komt er helemaal geen admin kosten bij. Mijn ervaring met Piens is goed, mits het spul op voorraad is. Mijn laatste bestelling was met 4 dagen in huis.
Ik zou zelf bij Guitarbargains gaan, als je ooit nog eens een probleem hebt kan je er nog naartoe rijden (net voorbij Gent).
PS: Ik werk zeker NIET voor Piens!!!!!
Ik ben van Mol, dus piens is 1.5u rijden. Ik zit hier eigenlijk met een dik dilemma; Ofwel via piens voor 1263, hier in Mol voor 1300 of 2dehands in Namen (1.5u rijden) voor 1050 met nog een dik jaar garantie.
Het geld dat ik overhoud kan ik best wel gebruiken voor een ander cabinet. Ik heb momenteel een marshall 1936 met 2 v30's.
Suggesties??
Zijn er reeds JVM bezitters met zelfgemaakte soundfiles van hun amp?
voor 37 euro meer (wat 3% is op de totaalprijs), koop ik zoiets liever lokaal, mits je natuurlijk goede banden hebt met je lokale winkel. Als dat eikels zijn, dan zou ik die 2e handse halen.Citaat:
Schijnbaar is de V30 kast wel het lekkerst bij een JVM. Wie weet koop ik OOIT nog een JVM, maar voorlopig kan ik zeer goed uit de voeten met m'n Engl Invader 100 (+4x12" Engl V30 cab)
Ik zou naar Namen rijden, als de rest van het verhaal klopt. Waarom wordt deze bak alweer verkocht, je weet zeker dat er niets mis is?Citaat:
Verder zou ik nog even kijken naar de prijs, misschien kan daar nog wel iets van af.
Als je twijfelt zou ik naar Mol gaan en zeggen dat Piens hem voor 1263 verkoopt, wellicht kun je er een hoes of kabels gratis bijkrijgen.
Ik heb hem enkele weken al 2dehands gekocht in Namen voor €975. Best een goeie koop met gedaan. Nu vind ik mn marshall 1936 met v30's er echt niet goed bij klinken, ik mis een hoop bas en strakheid. In de band komt hij wel goed door de mix, maar de distortion etc. vind ik er echt niet mooi op klinken.
Nu ben ik vrijdagavond naar jukebox gerede om wat cabinets te testen en de engl pro 4x12 met v30's kwam er voor mij het beste uit van de bogner v30, marshall 1960 met greenbacks, marshall reissue met H30's en de mesa standaard cab. De marshall 1960a had sowieso al afgedaan, en de 1960av vind ik ook niet zoo. Allemaal 4x12.
Ben nu dus op zoek naar een 2dehands engl pro, nieuw kan ik hem nu nog niet betalen (tenzij mn marshall 1936 de deur uit gaat aan een schappelijke prijs... hint hint)
Ik heb 'm op een 1960AX kast met Greenbacks aangesloten en dat bevalt tot nu toe goed.
Als referentie heb ik een Koch met Jensen (achtige) speakers en m'n Combo met 2 x g12t-75 speakers.
De koch had ik in de winkel gehoord. Deze klonk erg goed maar naar mijn smaak een beetje te "smooth" of "gladjes" maar best goed dus.
M'n combo heeft een open achterkant en deze klinkt verassend goed met de JVM.
De 4x12 (greenbacks) heb ik alleen nog maar tijdens 1 x oefenen en 1 gig gebruikt maar dit lijkt best een goeie combi te zijn.
Een 1960AV heeft volgens mij geen Greenbacks maar Vintage 70 W speakers:
Zie de Marshall site
http://www.marshallamps.com/images/p...bspecs1960.jpg
Op laag volume (1/4 vd master) vond ik die greenbacks ook vrij goed klinken, maar op hoger volume kwam het "fuzz" achtige er erg hard door en dat is juist hetgene dat ik niet wil. Dat fuzz achtige had ik bij alle marshall kasten, bij de bogner iets minder en maar bij de engl helemaal niet. Die kast klonk veel gebalanceerder. Bij de marshall kast die ik nu heb en ook bij de LC kast springen bepaalde frequenties er precies harder uit zodat mn oren bij hoog volume sneller "pijn" gaan doen. Bij de engl kast had ik de versterker in de helft staan en ik voelde nog niets, die klonk gewoon enorm gebalanceerd.
Dat die 1960v kast v30 van 70 watt heeft is raar, normaal zijn v30 60 watt. Is mss een speciale uitvoering speciaal voor de marshall kasten.
Ik meen dat dat gewoon een Celestion V30 is met andere sticker.Citaat:
Ik heb er net even een sessie opzitten en heb de master en preamp volume beide even op max (10 dus :D) gezet. Dat deed wel een beetje pijn aan de oren. Als hij op 5 staat gaat het ook aardig tekeer :D maar blijft wel strak klinken.Citaat:
Ik heb ook ontdekt dat OD2 orange met de gain op 2,5 een erg strak metal geluid is. Ik heb geen fuzz gehoord. Als je OD1 orange gebruikt wordt het wel wat fuzzy maar dat vind ik voor solo's juist wel weer fijn.
Ik had de combo met 2 x G12T-75's eraan zitten.
Woensdag weer met de Greenbacks aan de gang....
Alles op 10 is loeihard!!! Dan ga ik denk eventjes in een andere kamer staan. Kan goed zijn dat je met vrij weinig gain geen fuzz hebt, maar ik ben gewoon om als lead geluid met vrij veel gain te spelen en op dat engl cabinet had ik daarmee geen fuzz. Tis niet enkel de fuzz die me wat van die cabinets weerhoudt; ik vind ze ook niet echt gebalanceerd klinken. De hoge tonen komen er veel te hard door in tegenstelling tot de bas en het mid. Bij zo'n kast heb ik altijd de neiging om het maar harder en harder te zetten omdat het niet goed klinkt en dan doen mn oren weer pijn.
ik was ook niet zo heel erg te spreken over een 1936 met vintage 30s, vorige week een gig mee gedaan maar morgen gaat mn 1960 met greenbacks weer gewoon mee. Je komt inderdaad wel prima door de mix maar de drive geluiden zijn met greenbacks veel meer naar mn zin en warmer en voller....
smaken verschillen denk ik,
Hmm, ben ik effe blij dat ik een Engl V30 kast heb bij m'n Invader. :satisfie:
Daarbij, ik speel nou veel op m'n Les Pauls, dus zo'n Marshall zou ik sowieso met Greenbacks willen dan. :cooler:
Ik zit eigenlijk steeds het het volgende probleem,
Live zit ik steeds te kloten met het volume.
Elk kanaal is apart qua volume in te stellen,
alleen kan het Cleane kanaal (groen), alleen geregeld worden
met mastervolume1. Alleen regel ik daar ook het overall geluid van alles mee.
Dus als ik Live mijn cleane kanaal (groen) te zacht vindt, en aan het mastervolume drai, verander ik daarmee ook alle andere volumes.
Heeft iemand een handige tip?
Ja, je moet zorgen dat je de kanaalvolumes ten opzichte van elkaar in balans hebt. Dat je cleane kanaal t.o.v. je andere kanalen dus niet te zacht staat. Dat moet je met de soundcheck dus even rustig afregelen, volume bijstellen, even een paar keer schakelen, eventueel weer wat bijstellen en weer een paar keer schakelen. Alles valt of staat dus met de soundcheck.
Hoezo?? Het volume van Ch.1 Green kun je ook regelen met de Gain-knop van dat kanaal. Werkt prima voor volume zonder dat ie gaat oversturen. Uiteraard heeft het wel invloed op de gain van Orange en Red van kanaal 1 als je die ook gebruikt.
Als je dat niet wil, kun je als alternatief alle kanalen/modes behalve 1.Green aan Master 2 koppelen. Dan is Master 1 dus voorbehouden aan Clean Green, en Master 2 voor de rest. Dan verlies je wel de mogelijkheid om Master 2 te gebruiken voor boosts of solo's.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jacobhdejong
Ah bedankt voor jullie tips.
Ik heb vanavond een optreden dus ga het gelijk proberen.
Gr Jacob
had ik in het begin ook... clean moet wat harder op het kanaal volume dan de crunch en od kanalen om net zo goed door de mix te prikken.Citaat:
je kan bij clean groen toch juist alleen de gain knop niet gebruiken ? en de volume knop wel ?Citaat:
Gewoon de volumeknop van je cleane kanaal op 3/4, master op het door jou gewenste gig volume voor dat cleane kanaal, en dan de crunch en od kanalen vanuit daar gaan afstellen. Heb je op clean nog iets ruimte (die 1/4) om bij te stellen als je jezelf niet goed hoort tijdens de gig. Probleem opgelost toch ?
Mijn ervaring live met de jvm is dat het kanaal volume van het cleane kanaal vol open staat, en de crunch dan op 3/4. (master op 3 a 4). Dan staan ze in de mix ongeveer gelijk.
succes vanavond !!
Voor clean groen werken alleen de gain en de 2 master volumes als volume regelaars.
De volume regelaar van clean groen is uitgeschakeld.
In de handleiding staat er wel een uitleg over maar ben vergeten wat de reden precies was.
Volgens mij had het iets te maken met het clean zo "clean mogelijk" houden.
Lastig is het inderdaad wel als je clean orange en/of rood gebruikt.
'Elluk voordeel heb zun nadeel" ... wie zei dat ook alweer ;).
Nee, das gewoon zo gedaan omdat het bij de versterker waarvan dat groen kanaal is afgeleid ook zo was. Is idd wel klote als je de rest van dat kanaal ook gebruikt...
Ams je thuis of tijdens repetitie's alles wat juist zet, wat kan er dan live misgaan? Normaal repeteer je toch ook op het volume dat je live hebt, niet?
Je vergist je.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dude
Het is precies andersom.
Volume van channel 1 heeft geen invloed op clean groen. Je regelt dan dus het volume met de gain knop.
Jongens, volgens mij moet het heel simpel zijn:
-zet je master op 1 of 2 om te beginnen en blijf er vanaf.
-neem clean-orange of rood en stel je gewenste gain in en een volume met de volume knop van het cleankanaal.
-ga naar clean-groen en blijf van de volume en gain af en luister alleen naar het volume.
-ga terug naar clean-orange of rood, blijf van de gain af en verstel het volume met de volumeknop van het kanaal af zodat het naar jouw smaak in balans is met clean-groen.
-ten slotte met de kanaalvolumeknoppen van crunch en od1 en2 hun volumes aanpassen aan het cleankanaal zoals jij dat wilt.
-Met de master kun je nu het totaalvolume aanpassen zonder dat de balans tussen clean-groen en clean-oranje verandert.
-Je master 2 is nog steeds over voor je soloboost.
Ik heb slechts 10 minuten een jvm getest en mij lukte dit in 1 minuut....
niemand heeft ook gezegd dat het mega ingewikkeld is.... ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erik70
In de handleiding vond ik trouwens nog een bruikbare tip:
Als je de effectloop niet gebruikt, kan je de wet/dry potmeter aan de achterkant als een extra volume knop gebruiken. Schakel regel het gewenste volume met deze pot, en wijs een knop op je pedaal toe als effect aan/uit...
en voila: een extra volume schakelmogelijkheid!