:o ik ben wel onder de indruk.
Ik speel zon 4 jaar aan en uit, en veel hier klinkt gewoon beter als wat ik speel :O!
Printable View
:o ik ben wel onder de indruk.
Ik speel zon 4 jaar aan en uit, en veel hier klinkt gewoon beter als wat ik speel :O!
weer eentje van mij:
http://www.youtube.com/watch?v=u5Oyn8ji9L4
Achteraf had ik wat minder bier moeten drinken en meer het refrein moeten oefenen, want ik liep nu maar wat aan te klooien vanaf ~1m40 :P
Mjah er zit voor m'n gevoel wel wat vooruitgang in wat betreft spelen/zingen tegelijk.
graag tips/commentaar
klinkt verdomde goed!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door savale
ben nu ook aan het prutsen met zingen en spelen tegelijk.
lukt dus nog niet erg :)
Tip: probeer nummers die je ECHT goed kent. Het probleem zit m er namelijk in dat het 1 en ander automatisch moet gaan. Als je bijvoorbeeld nog moet kijken hoe je je akkoorden pakt dan kun je het zingen ook wel vergeten. Dan let je teveel op het gitaarspelen. (daarom gaat het bij mij ook mis bij het refrein)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door prullos
Ik heb laatst een toneport gekocht, en vandaag eindelijk eens iets "deftig" kunnen opnemen.
Wel niet te veel verwachten want het is allemaal nog wat rommelig.
Basgitaar met een gewone gitaar inspelen en zo...
http://media.putfile.com/song2-27-96
Klinkt best wel deftig! Alleen het afkappen en invallen van die drums in het begin is echt gaar :P Je gitaarwerk klinkt lekker! :cooler:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door richie sambora
THX!!!
het is in het begin echt niet simpel om met die programmas te werken.
weet iemand soms een goeie site met drumsamples?
Gr
ik heb even niks te posten, maar binnenkort misschien weer! Waar zijn alle beginners gebleven? :P
Dan moet ik maar he :)
Ik speel nu ongeveer 6 maanden gitaar en heb laatst Guns 'n Roses-Don't cry opgenomen
http://www.youtube.com/watch?v=muZtx8jV718
Niet slecht voor een beginner.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door menno182
Maar ik wil je toch een kleine tip geven. Solo's zoals don't cry draaien niet om snelheid maar om gevoel. Probeer tijdens het spelen van deze solo iets meer gevoel erin te leggen. Het kunnen opdreunen van de noten vind ik niet zo bijzonder. Dat kan (bijna) iedereen wel.
Deze solo is zo geweldig omdat Slash het met gevoel speelt. Probeer bijv om de lange noten heel lichtjes te vibreren. Dit geeft al een heel ander effect.
Bedankt, ik ga het straks eens proberen :jam:
hierbij mijn sample.
Ik speel nog ongeveer 10maanden.
http://youtube.com/watch?v=BtoChTSMzCU
Ik kan hem spelen...... (ok, ok, niet vlekkeloos. I know), alleen het gevoel kan ik er nog niet inleggen. Maar blijven oefenen neem ik aan.
Ik vind dat echt al heel knap na 10 maanden hoor! Speel je waarschijnlijk redelijk vaak?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robthg1
Ik heb eigenlijk altijd slag gespeeld dus vandaag maar eens beetje begonnen om wat te improviseren. Het stelt nog weinig voor maar ach:
http://home.casema.nl/dick.vanleeuwe...et/liquido.mp3
Iemand tips om hier beter in te worden? (behalve vaak aanklooien?)
Citaat:
Ik speel inderdaad redelijk vaak. nu een uurtje per avond. Toen ik net was begonnen minimaal 2 uur per avond. En als ik vrij heb van me werk (en me meisje is aan het werken) dan kan ik de hele dag pingelen.
Geen tips. Aan het einde wordt het net interessant!
Ah kijk lekker dat je zoveel tijd hebt :P Tja ik moet wat meer tijd vrijmaken eigenlijk :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robthg1
Ik zal de volgende keer wat langer opnemen. Ik probeer nu op gevoel wat noten te zoeken die bij het nummer passen en dan maar op gevoel wat doen...
Maar dit kost me vaak veel tijd. Is er een truukje om snel de toonladder(s) te vinden die bij het nummer passen in plaats van het zoeken dat ik nu doe?
waarom is deze nou niet sticky? of komt er een echt topic voor beginners?
Ik wil er best wel een sticky van maken hoor. Mocht er te weinig response komen ontkleeft ik hem wel na een maand.
hehe echt storm loopt dit topic toch niet helaas... Jammer!
Hierbij weer een bijdrage van mij: http://home.casema.nl/dick.vanleeuwe...et/delilah.mp3
Ik ben een beetje aan t expirimenteren geweest met cubase. de zang ben ik niet echt tevreden over en heb iets teveel zitten copy/pasten denk want af en toe hoor ik wat kraakjes :)
ja wat heb je met die zang gedaan? klinkt een beetje blkkerig.
wel leuk verder, eigen muziek?
Het is een stukje van het nummer: Plain white T's - Delilah. Ik ben nog een beginner (speel nu een jaar serieus), dus eigen nummers componeren is iets wat ik nog even aan de pro's overlaat :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bass blom
Ik vind opnemen wel een heel leuk ding om te doen, dus vandaar dat ik dit hier post.
En ja ik heb volgens mij iets te dicht tegen de microfoon aangezeten, waardoor het een beetje vreemd klinkt. Verder zit er een reverb overheen die het volgens mij nog erger maakt.
meer tips zijn zeker welkom! Bedankt voor je commentaar!
ik vind het ook wel leuk, de zang is wel iets minder :satisfie:
hier trouwens weer een nieuw filmpje van mij, ik speel sinds maart echt serieus.
klik
Ik speel mee met het nummer, dus misschien hoor je mijn gitaar niet zo goed. :sssh:
Netjes gedaan! Ga zo door! ik kan alleen door de kwaliteit van je opname niet beoordelen of je wel lekker in het nummer zit zeg maar...
verder niemand? :sssh:
Tja denk dat een hoop beginners niet echt durven te posten ofzo. Of ze weten niet hoe ze moeten opnemen of misschien leggen sommige hier de lat te hoog. Wel jammer, want geen posts betekend vaak ook geen reply's...
Morgen zal ik is wat opnemen, zal nog ff kijken wat. Misschien wat van Dream Theater (Zonder solo`s ofcourse) of wat van tallica ofzo.
Dit lijkt mij een leuk en zinnig iniatief. Ik ben ervoor! Iedereen moet hier kunnen posten.
Tegenwoordig kun je zelfs opnemen met je mobiele telefoon...
go for it!
Maar tot wanneer ben je een beginner, en wanneer "mag" je in het "echte" forum posten ?
Tja voorlopig ben ik nog aan het expirimenteren... Als je echt serieus een nummer op gaat nemen of je wat met een bandje op gaat nemen dan vind ik het wel een eigen topic waard.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas88
Ik ben voor de grap eens gaan spelen met ableton. Het "live" idee werkt echt! Lekker loopen en wat partijen erbij spelen.
Dit zat "onbewust" met een kwartiertje in elkaar :)
http://home.casema.nl/dick.vanleeuwe...pixies_lol.mp3
in de hoop toch nog reacties te krijgen:
Ik probeer nu een beetje de toonladder theorie te begrijpen en toe te passen dus daarom een instrumentaal stukje.
Ik heb het in 2x opgenomen. Eerst een loopje gemaakt en daar later nog een keer overheen gespeeld:
http://home.casema.nl/dick.vanleeuwe...trumentaal.mp3
Dit zijn mijn eerste stappen om te leren improviseren met uiteindelijk doel om ook geimproviseerde solo's te kunnen spelen. Ik hoop dat iemand tips heeft!
Wooowww, dit is echt niet leuk meer. Kan het nog valser?Citaat:
toenou joh, wij zijn toch ook ooit eens begonnen tot overmaat van rampspoed voor onze familileden die ons niet konden wegklikken? :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
Citaat:
Voor een beginner niet zo slecht hoor, maar wat is dat gepiep de hele tijd?
Haha, Ik vind het een Leuk Idee.. :noob:
Haha hij heeft wel gelijk dat gegil kan eigenlijk niet... Had er later wat reverb opgezet en dan valt het wat minder op ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bass blom
Tja je hebt weleens van die buien :seriousf:
Bedoel je niet mijn gitaarspel? ;) Ik hoor zelf geen gepiep namelijk, iemand anders?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez666
edit: ik hoor het nu ook n btje op de achtergrond soms... Geen idee wat het is...
Gebruik een epi les paul met dimarzio's en neem op met ableton live icm een tascam us-122L en guitar rig3... Ik gok dat die plugin toch de boosdoener is.
haha thanx. Neem aan dat het over het instrumentale stukje gaat? ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Owkeyzz
beetje reverb op dat stukje van de pixies gezet om de pijn in jullie oren wat te verzachten...
http://home.casema.nl/dick.vanleeuwe...ixies_lol2.mp3
mijn oren horen geen verschil. Maar ik vind het wel leuk/geinig klinken
Ik probeer al een paar maandjes wat te soleren op mn gitaartje..met wisselend succes, kon al jaren geluid uit dat ding krijgen maar soleren dat was me te ingewikkeld.
Eigenwijs als ik ben wilde ik het toch eens gaan proberen.. en heb ik de lat meteen maar flink hoog gelegd haah.. dat heeft me veel vloeken, zere vingers en allerlei technieken leren (waarvan ik nog nooit gehoord had) gekost. nu op een regenachtige zondagmiddag de handel maar eens in de pc geplugt en eens gekeken of ik een geluidje kon voortbrengen.
Hier is het resultaat.. dr zitten nog aardig wat foutjes in maar het begint ergens op te lijken het geluid is niet denderend maar heb nu eenmaal geen profie opname apparatuur.
Sweet child in my hahah played by wiltin.. ga er maar eens voor zitten en spui je kretiek.
Click here to watch Sweet-child-87
klinkt inderdada wel leuk, mits ie dat express doet.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door *AcousticGuitarMan*
en anders is het ook wel leuk, maar het echte werk komt dan vanzelf wel.
ik ga hier binnenkort ook iets posten jongens, volgens mij ga ik nu mijn 3e jaar in, dus mag ik mezelf ook nog als beginner zien of niet?
ow, en ik heb een renditie gemaakt van mad world op de piano, denk dat sommige daarvan ok nog behoorlijke oorpijn van kunnen krijgen :seriousf:
Goed gespeeld! Je hebt het jezelf inderdaad niet al te makkelijk gemaakt! Maar wel tof toch als het dan uiteindelijk lukt!?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wiltin
Kan me voorstellen dat daar wel wat tijd in gaat zitten ook! Heb je het in één take opgenomen? Of achteraf nog zitten knippen/plakken? Ik vind het aantal foutjes wel meevallen namelijk!
Posten dan! :PCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nevyn292