ziet er goed uit man...
bouw je ook op bestelling?
Printable View
ziet er goed uit man...
bouw je ook op bestelling?
heb je nog wat duidelijker foto's van de achterkant? ik vind het een heel mooie kleur.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GibsonDC
hij wordt echt mooi erwin, zou m graag een keer van dichtbij bekijken
hoe is het met de rest van de fam.? doe ze de groeten van me:)!
Hij is weer een stuk mooier als de laatste keer dat ik hem zag! Ik kom binnenkort denk ik weer eens gitaarspelen :satisfie: Als jij t goedvind in ieder geval;)
super kleurtje! waarom heb je niet eerst het fretboard enzo gemonteerd? of was dat makkelijker met spuiten? De binding van het fretboard moet je toch ook meelakken? De sunburst is toch wel erg mooi he ;) hoe heb je die aangebracht? met een spuit of kwast?
De sunburst vind ik niet zo, maar de achterkant is echt een gave kleur!
@ Squier4ever: Dankjewel! Voorloppig nog geen bestelling maar ik hoop wel dat het er ooit van komt:)
@Valoosj: Dankjewel!
Hier is de foto (is moeilijk om op de foto te zetten) hier zit trouwens nog geen grondlak op alleen nog maar de beits:
http://img149.imageshack.us/img149/932/p1010080qv2.jpg
@Madman: Dankjewel! Met de rest van de fam. gaat het goed hoor, ik zal ze de groeten doen.
@GibsonSg: is goed hoor.
@Kassie: Dankjewel! Het fretboard zit er nog niet op, omdat ik het lieft geen gelakt fretboard heb en het fretboard is ook nog niet helemaal klaar omdat het paarlemoer nog niet binnen is (duurt al 2 maanden), maar waarschijnlijk gaan we dezen blokken zelf zagen omdat we nog genoeg paarlemoer hebben liggen. De sunburst is aangebracht met kwasten omdat we geen verfspuit tot beschikking hebben. De bindingen van het fretboard lakken we ws. ook niet mee.
@DarknessAwaits:Dankjewel!
hij heeft wel iets weg van een LP custom plus, door die dubbele Bindings, flametop en Burst...
toch, het is heel mooi zo :) als het mijn gitaar was, beide kanten die beits,en dan gewone doorzichtig aflakken.
zou dit trouwens mogelijk zijn om te doen?
en wat voor beits? ik ga ergens volgend jaar beginnen met een gitaar te bouwen, en verf is ook nu met mijn Superhawk een probleem
@valoosj De beits kan je gewoon in een tekenwinkel ofzo kopen ik heb hem van Ecoline gekocht:) en ja dat kan je kan allebei de kanten doorzichtig aflakken als je dat wilt.
Ik heb nog een vraag, bij de brug hadden we alleen dit er bij gekregen http://www.voxhumanawebstore.nl/webs...roducts_id=855 maar weet iemand misschien hoe we dit moeten bevestigen? Met studs waarschijnlijk maar waar kan ik die kopen?
als het goed is zijn dat de studs voor de brug zelf,
een deel van het schroefdraad moet als het ware in het hout gezet worden, en dan kun je met die moertjes de hoogte van je brug afstellen...
@ Gibsondc
als je zonder spuitinstallatie een burst wil doen moet je de burst er in wrijven met een sponsje, waarbij je eerst een donkere rand echt aan de rand doet (ongeveer 1 cm breed) en vervolgens wrijf met wat alcohol (of thinner, wel een masker gebruiken!) door kleine rondjes te maken de donkere rand naar het midden
hierbij kun je dan ook nog varieren met verschillende tinten om het verloop weer wat natuurlijker te maken
Heey ziet er allemaal mooi uit. Maar ff een klein vraagje.
Op de bouwtekening die ik heb staat dat de body zonder top 26 mm moet zijn.
Dit lijkt mij een beetje weinig. Wat staat er op die van jouw?
Ik neem aan dat 26 mm niet klopt.
Op mijn bouwtekening is die dikte 44,45mmCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StaceySonic
@freddons: Dankjewel, bij de volgende gitaar zal ik er aan denken ik heb heb het nu meer met kwasten (tamponeerkwast en waaierkwast)
De bouw van de gitaar staat al 1,5 week stil door de aanschaf van 2 motors
hey erwin, wat blijft het hier akelig stil, hoe staat het met de bouw?
groeten,
madman
hooi jens, nee ik ben nog niet verder gegaan maar binnenkort gaat de bouw weer verder. De motors kopen en invoeren kosten best veel tijd.
Die dingetjes had ik ook bij m'n brug. Gewoon voorboren, erin draaien en klaar. die studs kon ik niet los verkrijgen. Mensen van voxhumana zijden dat ik ze er gewoon in moest draaien.Citaat:
GibsonDC...echt prachtig werk. Jammer dat ik zo lang het topic over het hoofd heb gezien!
Net zoals Squier4ever:
Heb je ooit ideeen om op bestelling gitaren te gaan maken? Een 'eigen' LP Goldtop P90 met Bigsby lijkt me zo te gek :) Maar deze is ook erg mooi hoor... en dat is zachtjes uitgedrukt!
Ik heb al heel lang niks meer van me laten horen, bedankt voor al de reacties. @ EjNL ''Een 'eigen' LP Goldtop P90 met Bigsby'' lijkt me ook heel leuk om te maken ja:). In de tussen tijd is de gitaar niet verder als de laatste foto's die ik heb gestuurd maar ik hoop dat daar deze week verandering in gaat komen. Alle onderdelen zijn in de tussentijd wel binnengekomen maar de elementen moet ik nog steeds gaan bestellen. Waarschijnlijk van guitarfetish.
Hoi GibsonDC!
heb even een vraagje voor je, hoeveel heb je nu al betaald an dat plankje???
ga binnenkort beginnen aan een "custom jupiter thunderbird"... wil wel eens graag weten hoeveel er ongeveer in kruipt ;)
succes nog!
hoi Thunder 1988,
Ik heb voor het mahonie (body), mahonie (neck), esdoorn (top) iets van de 130euro betaald (met 30% korting). En voor het madagascar ebben volgens mij iets v/d 30dollar.
Jij ook succes!
Hey Erwin,
Is er nog leven daar in noord-Zundert??;):p
Mzzlz,
ik
haha nee niet echt kom net terug van vakantie, er is in de tussentijd niks meer aangedaan september-oktober ga ik weer verder:)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door madman
ondertussen is het al november geworden en ik ben weer aan de slag gegaan:) gister aangetekend waar het paarlemoer precies gaat komen vanavond inleggen. Me camera heeft het helaas af laten weten. Zodra ik weer een goede heb komen er meteen weer foto's.
eindelijk weer wat beweging hier :)
Inmiddels is het alweer 2008. Ik ben vandaag weer verder gegaan aan de bouw van de Les Paul. De gitaar is vanmiddag helemaal geschuurt. De kleur stond me namelijk niet aan, i.p.v de sunburst heb ik hem gewoon transparant zwart gemaakt met Ecoline. Volgens mij gaat dit veel mooier staan als een sunburst, omdat de zijkanten ook al zwart zijn en hals en goud steekt wel mooi af op de zwarte kleur (en ik vind een sunburst met goude hardware niet echt mooi). De kleur is nog niet helemaal af, omdat de ecoline ver op was. Morgen ga ik even naar de tekenwinkel om een nieuw potje te kopen.
Ook is er nog aan het fretboard gewerkt. Al de positiemarkers zitten erin. Morgen alleen nog schuren en fretten erin slaan.
Ik zal foto's maken als de body af is qua kleur!
Erwin:)
ben benieuwd.
Vandaag weer aan de slag gegaan, spuitcabine weer terug in elkaar gezet, de body weer geschuurd en gekleurt ik vind hem zo stukken mooier als met een sunburst, bindingen schoon gemaakt met een mesje en ook nog het paarlemoer op het fretboard gevult met ebbenzaagsel en 2 componenten lijm. Dit moet drogen tot morgen en dan kunnen de fretten er in worden getikt. Waarschijnlijk ook de gitaar zelf lakken morgen.
Hier een paar foto'tjes.
http://img183.imageshack.us/img183/5762/cimg2631li8.jpg
http://www5.picturepush.com/photo/a/...640/397003.jpg
http://img137.imageshack.us/img137/544/cimg2632pl4.jpg
Al de onderdelen heb ik al binnen behalven de elementen. Ik ben er nog niet helemaal over uit welke elementen ik wil.
Het kan aan mij liggen of de foto maar het lijkt net alsof de top héééél donker is gestained.. je ziet de vlam bijna niet meer. Ligt dat aan de foto? zou jammer zijn! :dontgeti:
Die komt wel weer terug als de blanke lak erop zit. Door de stain wordt het allemaal mat.
Mooi om te zien dat je er weer mee bezig bent.
Superb!
grtz
Niek
Bedankt voor de reacties. Ik heb het er inderdaad nogal dik opgedaan. Mij leek het mooier als het donkerder was. Maar de strepen van de vlam kun je nog goed zien hoor:).
ik vind het een prachtige variatie op de custom.Citaat:
maar dat headstock.. t lijkt wel scheef...:chicken: of ligt 't aan mij?
Dankjewel:) De headstock lijkt scheef, omdat ik het fretboard er scheef heb op gelegt (is nog niet vastgelijmd).Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
Wat is er zo anders aan dan bij een custom?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
Prachtig uitzicht trouwens. Welke kleur heb je gebruikt om te stainen?
(ben kleurenblind, dus het lijkt rood, of bruin...)
Tis zwart ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
Het is zwart ja:) .Ik heb waarschijnlijk al iemand gevonden die voor mij de electronica gaat inbouwen. Heb ik en me vader namelijk nul verstand van. Waarschijnlijk komen de SH 4 en de Sh2 in de gitaar. Met natuurlijk de Jimmy Page bedrading.
Cool, bedrading solderen had ik ook best voor je kunnen doen, heb dat schema al een jaar ofzo liggen.Citaat:
Anyways, hij wordt best wel vet! Als ie af is kom ik 'm een keertje van dichtbij bekijken, goed?;)
Ik denk dat ik maar eens met Madman meelift dan ;)
Echt mooi ding. Die page bedrading, das om in single coil, en out of phase te zetten?
met pushpull 1: brug singlecoilCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
met pushpull2: hals singlecoil
met pushpull3: beiden uit fase
met pushpull 4: brug+hals in serie of parallel
@lex: verschil met 'n gewone LP custom is dat deze trans black is, en een gewone custom opaque black is.
@ Valoosj en Jens jullie zijn welkom hoor als die af is. En Jens bedankt voor het aanbod.
Me plannen zijn veranderd ik ga als eerst zorgen dat het fretboard in orde is en dan plak ik die er alvast op voordat ik hem ga overspuiten. Dus morgen het fretboard schuren (lijm was nog niet droog) en fretjes er al vast proberen in te tikken.