Aaa dankje geronimo,
Ik ga binnen kort een lijstje maken met wat ik nodig heb, en dan ga ik ook is wat spul bestellen denk ik:)
Succes jongens, en cool die fotos, ik hou van fotos vooral als ej een project ziet vorderen
Printable View
Aaa dankje geronimo,
Ik ga binnen kort een lijstje maken met wat ik nodig heb, en dan ga ik ook is wat spul bestellen denk ik:)
Succes jongens, en cool die fotos, ik hou van fotos vooral als ej een project ziet vorderen
Midi zou wel ideaal zijn maar lijkt mij voorlopig iets voor later, eerst maar eens de boel werkend krijgen. Ik ben vandaag begonnen aan het eerste terminalboard, alleen de optocouplers moeten er nog in, wacht nog even op een reactie van klaus (Musikding). Als hij nieuwe stuurt dan gebruik ik meteen de goede.
Quote "Mooi je hebt je meuk in huis zo te zien! En maak je maar niet druk over die condensatoren, dat zijn de koppelcondensatoren en die gaan niet op de buisvoeten. Er gaan alleen wat kleine elkotje's op dus dat komt wel goed."
Ik dacht dat alleen op het powerboard elco's zaten, ik heb MPP condensatoren besteld voor de 1 uF condensatoren. Die zijn aardig groot, het is de grootste condensator op het board naast de meest rechtse elco. Er stond geen polariteit op het schema, dus dan lijkt het mij geen elco, of zie ik dit verkeerd. Heb trouwens de elco bij stuut en bruin gehaald, 9 elco's en een paar schakelaartjes 30 euro! Koop ik volgende keer ook online.
Ik baal er wel vanaf dat ik maar 1 terminal strip heb i.p.v. drie, kan nu niet echt verder. Hier iig een foto
http://img441.imageshack.us/img441/7418/p1010040nq4.jpg
http://img253.imageshack.us/img253/5...1003811jz5.jpg
ZO inderdaad balen man,
Maarja er is iig work in progress:)
je hebt een beginnetje, kan niet wachten tot ik zelf ga beginnen
Ziet er goed uit al! Jammer van die terminal strips, dat suckt dat ie die vergeten is. En voor die 1Uf kathodecondensatortjes kan je dus ook elektrolyten gebruiken, dat maakt niet zo veel uit. Er staat ook maar een klein spanninkje over van een paar volt dus je kan daarvoor een klein type nemen, 1uF 50 V is voldoende daarvoor en die zijn maar een centimeter lang ofzo.
Film typen werken ook idd, maar die hoeven dus geen hoge spanning aan te kunnen en aangezien ze geen signaal overbrengen hoeft het ook niet per se zo'n dikke polypropyleen te zijn, en carbonaattype of polyester doet het ook best en die zijn ook stukken kleiner.
En ja Stuut & Bruin zijn best duur idd, ik bestel dat soort dingen ook online idd. Toch goedkoper. Stuut & Bruin is handig voor veel halfgeleiders. Ze hebben echt superveel soorten.
Succes!
Hee jongens,
is het nou met deze preamp trafotjes hetzelfde verhaal als bij output trafos,
dus dat ze invloed hebben op de geluidskwaliteit, toch niet zo erg lijkt mij?
En zo ja, die hammond zie ik dat je ze voor ong 57 euro wel kan kopen,
wat zijn dan duurdere betere trafos met betrekking op de geluidskwaliteit
Groeten Sebas
En hugo en de rest vordert het al een beetje? of nog geen tijd gehad verder te gaan
hier geen bijzondere vorderingen: musikding heeft geld binnen, maar daar gebeurt verder nog niets. Mn 19" behuizing (van www.pollin.de) is gisteren op de post gedaan (DHL). Die zal hier wel snel arriveren.
Daarom ga ik eerst maar alle gaten (pots,schakelaars bright&on/off&standby&channel, 220VAC input, in/out jack) in het chassis boren, en een L-profiel klussen waarop de buizen (horizontaal) worden gemonteerd.
Hugo, al verder gekomen?
Ik heb de meeste spullen van musikding binnen, wacht nu nog even op de terminal strips, hij had er te weinig gestuurd. Ik heb geprobeerd een bestelling bij pollin te plaatsen maar is niet helemaal gelukt, ik heb ze al gemaild maar nog niks gehoord, even afwachten nog. Ik ga van het weekend de tekening maken voor het voorpaneel. Maak ik van aluminium en dan polijsten oid, lijkt mij wel mooi, mss wordt het ook iets anders het is nog maar een ideetje.
Simon ga je trouwens een 2he of een 3he gebruiken. Ik ga 3he gebruiken, 2he is het origineel maar dat wordt mij teveel geprop en die paar centimeter maakt voor mij niet uit.
Ik hoop van het weekend de terminal strips af te maken, moet ik ze wel op tijd hebben uiteraard, en anders tekeningen maken, kan ik die volgende week even klussen, dat wordt dan:
Voorpaneel
Ophanging voor de buisvoeten
Afscherming trafo
@sebastiaan
Volgens mij maakt de ingangstrafo niet zoveel uit, zolang die maar voldoende spanning en stroom levert en een beetje stabiel is maar dat zullen de meeste wel zijn, Hammond lijkt mij prima. De uitgangstrafo is de laatste stap in de poweramp en die is wel erg belangrijk voor de sound. Ik heb trouwens mijn trafo bij radio twente (den haag) gekocht was 50 euro.
mn chassis is 2HE
ja jongens ik zou eigenlijk wachten op jullie,
maar het gaat zo kriebelen ik ga van de week een lijstje maken met wat ik nodig heb, mensen die deze luie jongen kunnen helpen hierbij? of die een lijst hebben van alle onderdelen die je zowieso nodig hebt, want ik moet nu een lijst gaan maken alles wat op de tekening staat, en ik zie hier een switching systeem zweven en daar weer wat anders, ik wil het allemaal erin hebben dus vergeet natuurlijk standaard de helft te bestellen
SUCCES JONGENS
je wilt 'n partslist, maar wat ga je maken dan, de CAE of de Soldano? van de Soldano heb ik nog wel een partslist (geen idee of die volledig correct is omdat ik 't nog niet in huis heb en dus niets heb gemaakt.)
De nieuwe zending is binnen, dus kan van het weekend de terminal strips afmaken.
@sebastiaan Ik heb ook nog wel een partlist maar die is ook niet helemaal compleet, als je wil hebben pm dan even je mailadres. Maar ik denk dat je net zo snel bent met het schema.
Ik vond dit trouwens nog op het sloclone forum, mss handig voor het toekomstige midi-gebeuren.
http://www.jimkim.de/html/guitar01_01.htm
@geronimo, wat was er mis met het schakelprintje wat ik had geklust, ik snap jouw versie niet helemaal.
Ik zal van het weekend de vorderingen weer posten.
Aaaa lekker hugo, zet zo veel mogelijk aan de kant en ga weer verder:P
ben benieuwDtD
Btw SimonS en Hugo jullie hebben een PM
SUCCEEEES
he, je hebt al een mail terug.
Wat ik nog mis hier is welke EL84's erin gaan komen.
Ik wil zelf gaan bestellen, maar heb geen idee.
Sovtec? JJ? Shugang?
De recensie van de JJ klinkt als muziek in mijn oren (bij Tone-fact.)
"romige oversturing en een helder hoog"
Toch?
Relaxed die site van die jimkim! Aan midi implementatie ideeen geen gebrek. Maar laten we die versterkers idd maar eerst eens aan de gang krijgen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hugo
En er was niks mis met jou klus, al was ie alleen wat groot qua opzet. Ik heb het wat compacter proberen te maken. Verder hoef je er niets aan te snappen want het is precies hetzelfde schakelingetje.
Even een kort vraagje, kan ik voor de gelijkrichting ook de 1N4007 diode's gebruiken? De MUR1100E zijn niet zo makkelijk te krijgen, enige verschil is dat de MUR1100E ultra fast en de 1N4007 gewoon normaal,
Thanks,
Hugo
Ja kan je best doen. Alleen heb je iets meer kans op schakelruis van de 1N4007 dan bij de MUR1100E.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hugo
Altrnatief kan ook zijn bijv. de BYW29/x00 waarbij de x voor de spanning staat. Dus bijv. BYW29/400 = 400Volt.
Dit is echter wel een TO220-AC behuizing (iets anders/lastiger te monteren).
Als je bang bent voor diodeschakelspikes zet je parallel aan iedere diode een kleine (keramische) condensator, bv. 4.7nF/1000VDC.
Ook een keramische condensator over iedere voedingselko helpt aardig tegen voedingsruis & maakt je amp ietsje HF-stabieler.
Hier en daar wordt aangeraden een waarde van 1/100ste van de elko;
ik hou het op 22nF/1000VDC, gewoon omdat ik er daar een berg van heb liggen...werrukt bèst!
Bij stuut en bruin hebben ze ook MUR460, 4A 600V. Moet wel gaan ook denk ik.
Oke ga ik die van de week wel even halen, preamp board is klaar, en powerboard ook grotendeels. Zal van de week weer wat foto's posten.
Yes! Goed Bezig Hugo
as promised
het eenzame board
http://img221.imageshack.us/img221/8...0100405vj1.jpg
Compleet
http://img297.imageshack.us/img297/7...0100385hq5.jpg
http://img297.imageshack.us/img297/1...0100395df0.jpg
Ga volgende week op vakantie dus hou even een kleine stop en ga daarna weer verder.
mn troep is vandaag op de post gegaan, dus volgende week beginnen! heb mn chassis dit weekend btw ontvangen en ben nu een knoppen layout aant brouwen.
Ziet er goed uit. En laat toch maar zitten die MUR460's, waarschijnlijk is 600V niet genoeg. Ik heb ergens gelezen dat het twee keer zo hoog moet zijn als de gewenste spanning. Het zal wel gaan, maar hoe, dat weet ik niet precies dus misschien moet je maar het zekere voor het onzekere nemen en wat anders kiezen. Veel plezier op vakantie.
Ik dacht dat ik een nachtuil was, ik ga na de vakantie nog wel even op zoek naar de juiste diode's. Thx voor je reactie.
Haha, neehoor, ik slaap het liefst 's ochtends.
Ik heb even zitten zoeken, bij stuut en bruin hebben ze ook BYR29-800, 800 Volt, dat is al iets beter, en ze hebben ook de MUR880, ook 800 V. Allebei wel in zo'n TO-220 behuizing, dat is iets minder. Ze zijn moeilijk te vinden die krengen.
Als je nou echt die MUR1100's wil hebben willen ze die vast wel voor je bestellen.
Ik heb trouwens het voetpedaal schakelingetje getest en het werkt goed. Ik heb twee foutjes uit het PCB gehaald en die geupdate, ook die hier online staan. Er zit trouwens ook een aarddraad van het schakelgedeelte naar de steraarde in ons ontwerp en die moet eruit. Het schakelgedeelte heeft een zwevende aarde.
mijn troep is binnen, en ik heb het preamp board nu in elkaar zitten.
maak hem gelijk ff af simon:P
en ff vanavond gelijk soundclipje opnemen(A) hahaha:P
Mooi zo. Heb je wat foto's?
geen foto's. zal eens kijken of ik de digi-cam van mn huisgenoot kan lenen deze week...
dr valt trouwens ook nog niet zo veel te zien dus ach...
wat 'n fokking korte pootjes zitten er op de Wima MKS4 caps (coupling en tonestack Middle/Bass) zeg... mn pre board is compleet ex de relais. Die ga ik aan de onderkant van 't pre-board monteren. ik heb afstandsbouten van 2,5 cm dus daar is ruimte zat.
Trouwens radiale elco's besteld (musikding heeft geen axiaal). ziet er niet zo elegant uit allemaal maar goed. gaat om het idee. Nog een 47uF elco verkeerd om gesoldeerd. uiteraard alles gedubbelcheckt dus is allemaal weer correct :)
Morgen ga ik even naar Kok onderdelen (in Leiden) om wat 10k/5W, 1k/5W weerstanden, een 7805 en nog een on/off en standby schakelaar te halen. En ik ga daar nog een cd4044 en cd4081 bestellen.
Is de BS160 trouwens een goede vervanging voor de 2n7000? nogal een bitch om die in NL te vinden... ik lees online ook dat er een 2n7000 is vervangen door een BS107.
bump voor deze vraag!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SimonS
BS107 lijkt mij prima. Ids=250mA. 200V, dat is zeker genoeg :D.Citaat:
Bovendien ook TTL/Cmos compatible, dus je kunt deze rechtstreeks aan je Cmos poorten hangen zonder weerstanden.
Oh ja: threshold voltage = 1-3V maar ja dat bleek eigenlijk al uit TTL/Cmos compatible.
Die 2N7000's zijn te krijgen bij Stuut & Bruin in Den Haag. Ze hebben ze op voorraad.Citaat:
Ik ben echt benieuwd naar jullie preamps. Ik ben zelf ook echt heel erg fan van de Soldano high-gain sound, maar heb geen geld(en vind het zonde omdat ik nu nog weinig live speel) om een echte Soldano amp/ preamp te kopen. Dus misschien ga ik me er ook wel aan wagen om er een te bouwen, maar wacht eerst heel laf jullie bouwsels af.
ps. weten jullie nog andere alternatieven om een Soldano(achtige) high-gain sound te krijgen buiten modelling om?
Heee jongens,
Nog vorderingen:P
ieder weekend hoop ik op iemand die weer wat bijgemaakt heeft,
ik weet dat een aantal van jullie het nogal druk hebben gehad.
Ik hoop snel wat te zien jongens
SUCCES!
Groeten sebas
He Guys,
Ik ben weer terug maar heb het te druk om verder te werken aan de preamp, over twee weken is het als het goed is weer wat rustiger zodat we de boel kunnen afmaken.
Hugo
vorderingen van mijn kant:
- alle boards gesoldeerd
- PT geinstalleerd
- complete chassis geboord (front&rearplate, onderkant)
(erg pokkewerk omdat 't staal is en ik op mn studentenkamer geen kolomboor, heb 't vant weekend bij mn ouders gedaan)
- buizenhouder gefixt.
- face&rear plate gespoten (vandaag) in ferrari-rood :)
Morgen weinig tijd, waarschijnlijk alle stroomconnecties aansluiten: on/off- en standby schakelaars; Zekeringen; PT (primair en secundair) voltages checken.
Woensdag/donderdag heaters, potmeters/switches op frontplate. Dan eerste run om te checken of de heaters 't doen. Daarna alle hoog voltage wiring (A,B,C,D,E). Dan de aarde-bedrading. Daarna alle signaalwiring.
en dán...
ja dán!
de eerste echte test :)
kben trouwens net klaar met wat gaten boren+troep opzuigen. de buren zullen blij met me zijn :) En net nadat ik mn laatste gat heb geboord mn boortje gebroken. over timing gesproken...