Ook in de efecten heeft de G9.2 wat meer dan de G7
Printable View
Ook in de efecten heeft de G9.2 wat meer dan de G7
leuk verjaardags kado gekregen vandaag, een zoom g7!!
nog geen tijd gehad om hem te testen vandaag, morgen middag maar even doen
ga hem hoofdzakelijk voor thuis gebruiken, morgen avond ook even testen in band situatie op mijn engl powerball + 4x12"
iemand nog tips hints, hoe deze beste te gebruiken is op een stack?
Waarschijnlijk werkt ie het best als je em aansluit op de fx-return van je versterker, zodat je em als voorversterker gebruikt. Zo gebruik ik m'n G9 op m'n Marshall 6101 combo.
nou heb hem vanavond getest in band situatie, op een ENGL powerball & een Marshall JCM 900, beide aangesloten op de fx-return.
en eigenlijk boven verwachting, klinkt de zoom als preamp eigenlijk best wel heel erg goed!
op de ENGL vond ik hem op sommige punten mischien zelfs lekkerder klinken dan het gain kanaal van de amp zelf, op de marshall was ook erg lekker ..scheurrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
morgen nog even alle patches enzo testen / tweaken
echt VET ding
Mijn G9 is eindelijk onderweg vanuit Duitsland :rockon:
Hij is binnen! :rockon: Binnenkort mijn bevindingen :seriousf:
Als je midi hebt, kun je hier wat patches vinden die je in de Patch Editor kunt plakken: http://www.thestompbox.net/forum/viewtopic.php?t=114
Als je geen midi hebt, zijn die patches redelijk makkelijk te lezen en met de hand in te voeren.
Voor als je de presets niet zo boeiend vindt (zoals ik bv).
Ik mis alleen een USB-kabel bij de G9, Zit die er gewoon niet standaard bijgeleverd? Ging ik eigenlijk wel vanuit, maar goed. Morgen maar even langs de PC-boer
Nee, die zat er bij mij ook niet bij. Wel een adapter, gelukkig.
Adapter :???: Bij mij zit er wel een 9volts batterij bij :seriousf:
Er moet een adapter bij zitten, dat kan niet anders.
Anders krijg je de gloeispanning van je buizen niet eens aan de praat!
Ik meen dat die adapter 15V is maar weet het niet zeker. Het is in iedergeval geen standaard ding.
Ben benieuwd naar je bevindingen!
Hebben jullie trouwens ook last, als je via USB opneemt, dat je een hoge fluit/piep-toon op de achtergrond hoort.
Je hoort het alleen wanneer je aan het opnemen bent. Als je de opname terugluistert is het weg?
Ik heb het zowel in Cubase LE als in Cooldedit Pro.
Zou dat door de driver veroorzaakt worden? In Cubase kun je je opname devices aan en uit zetten. Als ik de USB Asio driver uit zet is het weg.
Ik heb vandaag ff een usb-kabel gescoord. Heb vanavond een gig, dus geen tijd om iets op te nemen, maar ga morgen zeker ff experimenteren.
Ik heb het ook wel eens... Gek genoeg ook als de Zoom uit staat.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hassent
Ik denk dat het een aardlus-probleem is tussen Zoom en m'n PC.
Als ik aan de USB-kabel rommel, wordt het minder.
Maarja, hij neemt het niet op, dus vind ik het verder geen probleem. En ik kan evt ook nog opnemen via de analoge uitgang, dan kan ik wel 24/96 opnamen maken met m'n geluidskaart.
We zouden het aan Zoom kunnen melden. Misschien dat ze iets met de driver of firmware kunnen uithalen zodat het weg is... maar misschien komt het alleen voor met goedkope, slecht geaarde PCs (ik heb zelf een oud barrel met een USB-controller van VIA en een voeding van Sweex, niet bepaald kwaliteitsspul, dus daar kan het best aan liggen).
Ik zal het eens op de nieuwe PC van m'n broer testen. En ik ben benieuwd of er ook mensen zijn die het met de G2 en G7 gemerkt hebben.
Ik heb het net op de PC van m'n broer getest, en daar hoorde je ook een zacht piepje. En ook daar nam ie het niet op (en wat klonk de G9 geweldig op zijn installatie... Totaal geen ruis, en wat is het hoog enorm open, en het laag enorm krachtig).
Ik zal eens kijken of ik het aan Zoom kan melden ergens. Misschien dat ze er iets aan kunnen doen.
Ik heb zojuist ff snel een 1e recording-test gedaan met mijn nieuwe G9. Heb even snel 'from scratch' een cleane en leadsound gemaakt. Klinkt meteen al stukken beter dan die lamme presets van Zoom. Wat doen die het apparaat onrecht aan, maar goed. Check hier voor een snelle 1-take opname van Santana's Europa
Ik vind de sound best aardig, maar met zo'n verzadigde high gain leadtone laat je de kracht van zo'n nieuwe Multi-FX machine niet tot z'n recht komen, denk ik. De PODxt kon dat ook al.
't zijn juist de AC/DC achtige rhythm-sounds, met getokkelde akkoorden die 't doen. Beetje Hell's Bells proberen ofzo.
Ik moet het apparaat nog leren kennen. Maar zal eens een dikke crunch-tone proberen te maken in mijn volgende testritje.
Dan moet je de samples op mijn soundclick eens proberen, ik denk dat de Plexi-sound wel ongeveer is wat je bedoelt, en wat mij betreft doet de G9.2tt dat perfect.
Die vond ik dat jengelende tophoog missen, wat mijn Tubefactor (Factor I, drive op 10 uur) icm een Boss BD-2 (level 3 uur, gain 9 uur) wel heeft, voor low-gain sounds. wel erg dynamisch, maar net niet dat Malcolm Young-randje zeg maar.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scali
Het was ook geen poging om het AC/DC-geluid te maken.
Met de equalizer kun je makkelijk wat hoog erin draaien, naast presence heeft ie ook nog een harmonics-band, dat is uniek, en werkt erg goed (gebruik ik bv bij de Rush-sample).
De Zoom kan alles, je hoeft het alleen maar in te stellen.
Ik heb nog wat zitten pielen met de G9 gisteravond laat/vannacht en heb nog een bluesy soundje opgenomen. Check hier, de mp3 heet 'bluesssound'
Heeft iemand de test van de G9.2TT in 'Gitarist' gelezen?
Niet iedereen deelt ons enthousiasme las ik:satisfie:. Het artikel ging alleen maar over het bedieningsgemak, (of het gebrek er aan). Weinig aandacht voor de mogelijkheden, klank en nieuwe techniek. Voor het gemak werd ook maar even het bestaan van de software editor vergeten en hoe simpel het is patches uit te wisselen.
Beetje jammer dat het zo eenzijdig belicht is.
En als ik zo door de fora heen lees zijn er weinig ontevreden klanten voor de G2, G7 en G9. Dat moet toch ook wat zeggen.
Als ze de G9 niet makkelijk vinden te bedienen, dan vraag ik me af wat dan wel.
Ik vind hem een stuk makkelijker te bedienen dan Digitech en Boss, die veel te veel met menu's werken, en waar je je gek bladert door allerlei nietszeggende parameters.
Line6 Pod vind ik wel okee, maar die verschilt volgens mij heel weinig van de aanpak van Zoom.
Vox is gewoon vaag. Die hebben volgens mij een beetje te veel aan draaiknoppen vast willen houden, waar soms wat meer drukknopjes veel beter zouden zijn.
Maarja, dat zal wel weer de anti-Zoom brigade zijn. Bij sommige (een hoop) gitaristen kan Zoom nooit iets goed doen. Erg frustrerend.
Aan de andere kant kan Boss nooit wat fout doen. De GT-8 klinkt bagger, is waardeloos te bedienen, ruist als de ziekte, en heeft een bijzonder synthetische feel. Maar toch wordt dat gezien als een van de beste modelers. Wat klopt hier niet?
Van het weekend heb ik eens mijn muziek gedraaid bij m'n broer. Die heeft een peperdure stereotoren, Sony ES-spul, en dan de topmodellen van die lijn. Mijn muziek in superstrakke surround :)
En ik was echt verrast over het detail van sommige opnamen... En hoe ruimtelijk het klonk. En dat waren dan nog opnamen die ik gemaakt had met m'n stokoude Zoom 8080. Ik stond er verbaasd van hoe professioneel "What's Your Name, Hero?" klonk, was echt genieten :)
Jammer dat Zoom alleen maar afgezeken wordt omdat ze beginners de kans willen geven om voor weinig een effectenbakje te kunnen kopen (505/G2). De 8080 heeft nooit de erkenning gekregen die ie verdient, en het is maar de vraag of de G9 die krijgt. Maar ik kan hem aan iedereen aanraden, ik heb alle 'grote' modelers geprobeerd, op de GNX3000 na, want die heb ik nergens gezien... en de G9 steekt er met kop en schouders bovenuit. En als ik de fora nalees, ben ik niet de enige die er zo over denkt. Er zijn best veel mensen die hun PodXT Live of GT-8 de deur uit hebben gedaan voor een G7(!), of die ook alles geprobeerd hebben, en uitkwamen bij de G9.
Frustreren doet 't me niet, ik vind het alleen jammer dat het zeer eenzijdig en onvolledig weergegeven wordt. Ik ben al jaren lid van Gitarist, maar merk wel dat de 'persoonlijke voorkeur' van de schrijvers steeds meer een rol gaat spelen. Erg jammer, want objectiviteit kun je veel meer mee.
Dat komt misschien nog wel :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hassent
Ik speel al een jaar of 10 op Zoom-spul, en ik heb al 10 jaar gezeik erover moeten aanhoren.
Verder blijft het lastig om dit soort apparatuur te reviewen. Voor een objectieve review moet je eigenlijk droog alle specificaties opsommen en uitleggen wat het betekent. Dat vereist dan weer een hoop kennis en inzicht, en dat zullen een hoop reviewers gewoon niet hebben.
En dan schuilt ook meteen het gevaar dat ze niet weten hoe ze het apparaat goed moeten gebruiken, omdat ze niet precies begrijpen wat ze wanneer moeten gebruiken, en hoe (zo heb ik op een ander forum iemand gehad die op de G9 zat af te geven omdat de cabsim zijn Traynor combootje niet kon veranderen in het zware metalgeluid van een donderende Dual Recto stack... ja, Zoom kan geen wonderen verrichten natuurlijk (net zomin als alle andere modelers uiteraard). Dat kan alleen over een FRFR-systeem).
Als er dan voornamelijk een mening overblijft (die ook nog eens op onbegrip gebaseerd kan zijn), heb je er inderdaad geen drol aan. Zelfs bij de duurste en meest luxe buizenversterkers en effect-apparaten zijn er altijd genoeg gitaristen te vinden die het gewoon hun sound niet vinden, en liever wat anders hebben. Dat maakt die apparatuur er niet minder om.
De mooiste modeler/multifx-review die ik heb gezien, is de Shootout op www.thestompbox.net. Die is geschreven door iemand die gewoon alle 'grote' modelers (Vox Tonelab SE, Behringer V-Amp Pro, Digitech GNX3000, Boss GT-8 ) een tijdje in huis heeft gehad (en ook precies weet hoe ie ze moet gebruiken), en ze in verschillende situaties heeft gebruikt, en daarna gewoon bij iedere modeler heeft opgenoemd wat hij de sterke en zwakke punten vond. Dat geeft een mooi overzicht, en zo kun je ook een beetje zelf uitzoeken welke sterke en zwakke punten je belangrijk vindt.
Grappig genoeg komt de V-Amp Pro er helemaal niet slecht vanaf. Hij heeft natuurlijk de minste mogelijkheden, en hij is ook van mindere kwaliteit... maar waar het eigenlijk om draait, is gewoon zonder veel moeite goede geluiden krijgen, en daarin voldoet ie gewoon goed. Weer eens wat anders dan altijd dat gezeur over Behringer.
Helaas heeft kewlpack de Zoom G9.2tt nog niet getest, het artikel is al ouder. Hij wil hem wel graag aanschaffen, en aan de vergelijking toevoegen. Hij is erg benieuwd geworden nadat hij oa enkele van mijn samples heeft gehoord. Ik hoor graag wat hij ervan vindt, in vergelijking met de directe concurrentie.
Hoe werkt dat 3d-pedaal in de praktijk? Lijkt me wel een erg coole functie namelijk, dat zouden ze als standalone pedaal moeten uitbrengen, bijvoorbeeld als een expressiepedaal voor andere effecten, je zou er het volume en de intensiteit van het effect tegelijk mee kunnen regelen....
Ik heb die Gitarist niet gelezen, maar ik kan niet anders dan het roerend oneens zijn met de review als ik het zo hoor. Ik heb de handleiding nauwelijks nodig (gehad)! Maar ja, ik ben dan ook een Lexicon G2 gewend :seriousf:. In ieder geval is de Zoom alles behalve moeilijk te bedienen en ik verbaas me over het gemak waarmee je een bruikbare sound maakt, die gewoon echt organisch aanvoelt als je speelt. Morgen ff een test op een repetitie over mijn Ernst Traveller eindtrap. Ben benieuwd hoe die dan klinkt, maar voor direct recording is het sowieso voor mij nu al een heel goed apparaat.
Heeft er al iemand in uiteenlopende situaties opgetreden met die Zoom 9? Ik zit sinds kort in een *kuch* amusementsorkest *kuch* en ik word het vier keer heen en weer lopen met mijn zooi een beetje zat. Dus misschien toch maar aan de modeler. Ik heb een DG-Stomp van Yamaha, maar die heeft maar 3 presets per bank en dat vind ik toch wat weinig. Bovendien trekt 'ie het live net niet.
Zou de Zoom graag eens uitproberen maar in Amsterdam heb ik hem nog niet kunnen ontdekken.
Dus als er live verhalen te vertellen zijn dan hoor ik ze graag!
Ik ga hem morgen testen in een repetitie en als het bevalt krijgt ie zaterdag al zijn vuurdoop 'live'.
Ben benieuwd, hou me op de hoogte!
Hier ff een nieuw stukje marshall-crunch. Klik hier 'hells bells'
Hier spreekt iemand van de anti-Boss-brigade!!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scali
Wel eens aan gedacht dat het ook een kwestie van smaak kan zijn? Zoals ook wordt gezegd in die review (jouw link) over verschillende modellers. De ene blinkt hierin uit, de andere daarin. Mij heeft het preampgedeelte van geen enkele Zoom kunnen overtuigen. Wel ben ik zeer benieuwd naar de G-serie dus die ga ik binnenkort aan de tand voelen. Met Line6 krijg ik altijd zo'n "EMG-gevoel", het is het allemaal net niet.
Ik ben zeker onder de indruk van het geluid met een randje dat BeeJee een paar posts terug laat horen. De stand-alone hi-gain sounds van Scali vind ik over het algemeen weer niet mooi, kwestie van smaak.
Zijn de instellingen die je met de twee buisjes kan maken ook op te slaan?
Ik kan me niet voorstellen dat iemand graag een modeler heeft die veel ruist en digitale aliasing vertoont.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ketja
Zoom heeft ook nog nooit een digitale modeler gebouwd. Alles voor de G-serie had een analoge preamp/distortion, en is dus technisch gezien niet vergelijkbaar met digitale modelers. Vooral de lo-gain geluidjes waren minder overtuigend dan digitale modellen. Hi-gain vond ik zelf altijd erg mooi en strak.Citaat:
Nee, die zijn globaal.Citaat:
De twee buisjes zijn bedoeld om het ingangs- respectievelijk uitgangssignaal op te leuken. Zie het maar als een soort master tone/vibe regeling.
ik ben opzoek naar een case voor mijn Zoom g7.1ut, zoiets als deze >>>
http://cgi.ebay.com/ATA-CUSTOM-Case-...QQcmdZViewItem
anyone????
Zelfbouw???
argh nee, daar ben ik te lui voor... en gaat er waarschijnlijk dan ook vet lelijk uit zien
Ik ken de maten van de Zoom niet, maar breng eenx een bezoekje aan je favoriete bouwmarkt...
vanmiddag eerst maar even een rockbag gehaald, hele tijd slepen met een grote doos is niet echt handig.
ga wel even rustig verder kijken naar een case, kom ooit wel wat geschikts tegen..... anders laat ik er wel één bouwen