Hey Hugo :)
Toppie !!!! ziet er goed uit zeg, gaat helemaal lukken als je het zo ziet.
succes verder, groetjes Charlotte :hippie:
Printable View
Hey Hugo :)
Toppie !!!! ziet er goed uit zeg, gaat helemaal lukken als je het zo ziet.
succes verder, groetjes Charlotte :hippie:
geinige auto heb je.
hij zit alleen al 2 jaar niet meer in de apk. of is het een oud kenteken?
Kenteken
Voertuigsoort Personenauto
Merk MINI
Handelsbenaming 1000 E S6
Kleur(en) Zwart
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 998 cm3
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Massa ledig voertuig 620 kg
Maximum massa voertuig 1.000 kg
Massa rijklaar 0 kg
Laadvermogen N.v.t.
Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd 200 kg
- geremd 406 kg
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t.
Datum eerste afgifte Nederland 27 oktober 1988
Datum eerste toelating 27 oktober 1988
Datum aanvang tenaamstelling 16 juni 2004
Vervaldatum APK 24 mei 2004
en die gitaar wordt ook vet
Waarschijnlijk zonder APK gekocht, op een trailer naar huis. Van de openbare weg af restaureren en daarna opnieuw ter keuring aanbieden bij RDW. Zal niet tijdelijk geschorst zijn, want dat is maar voor één jaar.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carpe Diem
vette mini! :cooler:
EDIT: Moest ik van mijn broer zeggen, hij rijdt ook mini, anders sloeg ie me.
Jaja, die mini is een heel verhaal. Ooit gekocht om een Honda VTECT motor in te hangen, vandaar ook mijn forumnaam Mi(ni-Ho)nda. Maar dat project is gestrand op de RDW: na het bouwen zou ik er nog voor 2000 euro en 6 maanden keuringen tegenaan moeten gooien, waarvan de regels niet bekend zijn. Afwachten bij de keuring, dus, en opnieuw als het de eerste keer niet goed is. Dat stond me zo tegen dat ik de motor verkocht heb en de mini met origineel blokje aan het herbouwen ben. Kan ik binnenkort weer rijden, ook leuk! Maar hij is dus inderdaad geschorst, en al lang niet APK gekeurd.
Even weer on topic: vanavond ga ik de sparing voor de brug frezen en ik heb net schuurpapier gekocht, tot korrel 1200. Ik heb op Charlottes site gezien dat de lakken van de Praxis een mooi resultaat op kunnen leveren, alleen moet ik nog even ergens porienvuller vandaan halen. En ik vraag me af of die alleen nodig is voor de mahonie, of ook voor de esdoorn top en hals. Maar misschien reageert er wel iemand op deze post met het antwoord...
Ik kan je niet verzekeren dat je geen poriënvulller nodig hebt op het esdoorn, maar ik dacht dat ik het ergens had gelezen dat het dicht genoeg was van zichzelf.
Maar als je het toch hebt gekocht voor je mahonie kun je het wellicht net zo goed ook gebruiken voor de rest?
Ziet er allemaal erg mooi uit trouwens, ik hoop ook een beetje in de buurt van zo'n resultaat te kunnen komen als de tijd daar is.
ik ben geen hout- of zelfbouwexpert, maar volgens mij is esdoorn niet nodig om te vullen, meen ik ook ergens online gelezen te hebben. Maar wacht toch maar even antwoord af van de doorgewinterde bouwers ;)
Anyway, prachtig project dit! Ik lees/volg het met plezier! keep up the good work. ennuh, screw "quick and dirty" ;)
esdoorn heeft geen porieenvuller nodig (er gebeurt ook niets als je het opsmeert omdat de porieen te fijn zijn om ook maar iets op te nemen anders dan een stain)
en praxis lakken ????? (ik geloof dat Charlotte hij spuitpistool bij de Praxis had gehaald maar niet de lak)
Ik vond deze foto op haar site:
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mij...e%20lakken.jpg
Volgens mij komt alleen de vuller van een speciaalzaak, de rest niet.
ok, ik wist niet dat Praxis nog cellulose verkocht
Hey Luitjes, :)
Idd, de vuller komt van Vox Humana vandaan, maar de kleurlak en de Cellulose van de praxis,rood hadden ze niet van Flexa, althans niet de kleur die ik wilde, vandaar het eigen merk van praxis.
Let wel: allen watergedragen lak gebruiken onder de cellulose !.
Water gedragen lakken trouwens verdunnen met gedestileerd water,dit is veel zuiverder als uit de kraan, voorkomt dat de lak gaat verkleuren , of andere werking gaat vertonen, heb dit ook weer vernomen van een prof. spuiter.
groetjes Charlotte :hippie:
Op de site van Vox Humana kwam ik dit artikel tegen. Zeer interessant. Deze methode van grondlakken schijnt ook te kunnen met cellulose aflak, in plaats van de zijdeglans ('satin') afwerking die ze in het artikel noemen. Dit lijkt me een prettige manier van werken, want pasta als porienvuller is nooit exact op kleur en ik wil blank aflakken. Heeft iemand er ervaring mee, en zo ja met welk merk lakken? Ik vind 30 euro voor een half litertje rijkelijk veel, misschien is het spul, of een broertje ervan, ook bij de betere verfzaak te krijgen.
Dank voor tips,
dat werkt echt super
met die schuimkwastjes
wel 1 tip: zodraq je ook maar 1 wit dingetje ziet, gelijk nieuw schuimpje erop(dat spul reageert namelijk met de lak :P)
Zo, het weer laat weer toe dat ik verder werk aan de gitaar. Gisteren de boel verder geschuurd. Daarnaast ben ik bezig met het stainen van wat proefstukjes gevlamd esdoorn, met een ecoline-achtige. Ik doe eerst een laag amber ('donkergeel'), die schuur ik terug, en daarna een laag echt geel. Het effect is mooi, maar het geel is 'te' geel. Alsof het uit een highlightpen komt. Nou heb ik ook een potje zwart staan. Kan ik met een pipet een paar druppels zwart aan het geel toevoegen, om het geel iets donkerder te maken? Mengt het goed? Het zwart lijkt meer HEEL donker blauw, vooral als je het gereedschap wast.
Minda, kijk eens in mijn topic, ik heb geleoker van ecoline gebruikt. Ziet er heel ranzig uit, maar na blanke lak wordt het een beetje "honinggeel" . Staat denk ik hele mooi op een PRS.
NEE.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Minda
Om geel wat minder fel te maken, moet je een bruintint hebben, wellicht rood. Met zwart loop je inderdaad het risico dat het groenig (echt zwart is vaak blauwig/violetig), gewoon wat 'dirty' qua look, wordt. Je kan het proberen, maar het is niet ideaal.
Citaat:
Hoi Minda!
Ik heb mijn gitaar ook zo gedaan als op de site van VH, ook daar gekocht. Ik ben er erg tevreden over. Ik heb een matte aflak gebruikt omdat dan het hout veel mooier uitkomt ten opzichte van een glimmende lak. Het mooie is dat de grondlaag wel glimmend is, en dat de lak die in de diepere nerven zit daardoor de nerven erg mooi laat schitteren bij de juiste lichtinval.
succes, Jan Anton
Minda, als het goed is heb je mijn linkje bekeken voor die gele oker kleur. Wat vind je van het resultaat van het lakken?
Heb ik gedaan met spuitbusjes blanke lak van het merk Crafts. Voor body en hals heb ik twee busjes moeten gebruiken á €3,95. Werkt prima over een ecoline stain.
Misschien kan Fred meer vertellen over deze spuitbusjes, maar ik ben erg tevreden.
porienvuller hoeft niet nodig te zijn, hier mijn stratje met flame maple top gewoon goed verdunde spuitverf en zie hier het resultaat
http://img97.imageshack.us/img97/9881/img2517np5.jpg
[img=http://img97.imageshack.us/img97/9881/img2517np5.jpg]
waar kun je van die verf kopen?
rockinger? texas & tweed?
of een nederlandse site?
gewoon bij winters (vroeger rondeel)
zit in arnhem op de vuurover 7
Hier wat fotootjes van de probeersels. Ik probeer gevlamd esdoorn te kleuren en de vlammen te accentueren. Dit is de eerste poging. Eerst zwart, dat uitschuren, dan amber. Het effect is mooi, maar veel te donker. Ook lijkt er een rode zweem doorheen te zitten, geen idee waar die vandaan komt.
http://home.versatel.nl/witsenburg/G... 063 klein.JPG
Dan de tweede poging. Eerst zwart, dat uitschuren, dan geel. Het effect is niet mooi, het contrast is veel te groot en het zwart (dat eigenlijk HEEL donker blauw is) wordt groenig.
http://home.versatel.nl/witsenburg/G... 064 klein.JPG
Toen heb ik maar eens geprobeert hoe geel geel eigenlijk is. Nou, da’s nogal geel!
http://home.versatel.nl/witsenburg/G... 065 klein.JPG
De vierde poging komt dichter in de buurt bij wat ik zoek. Eerst amber, dat uitschuren, dan geel. Ik heb het iets te ver uitgeschuurd, en het geel is nog te geel, maar deze richting gaat het op. Nu nog ergens een iets donkerder geel vandaan halen.
http://home.versatel.nl/witsenburg/G... 066 klein.JPG
Die okergeel van G.G.’s gitaar lijkt me wel wat. Helaas heeft het hobbywinkeltje in Tiel een klein assortiment met maar 1 kleur geel (die ik nu dus heb), dus ik denk dat ik volgend weekend maar eens naar Pipoos in Veenendaal ga. Die schijnen alle kleuren van de regenboog te hebben, dus daar ga ik maar eens wat verschillende tinten inslaan.
Oh ja, ondertussen schuur ik fijn verder aan de gitaar. Ik ben nu met de overgang tussen de hoorns en de nek bezig, een lastig plekje. Verder is de vorm klaar en zou ik aan het kleuren van de body en de kop kunnen beginnen!
Ik houd jullie op de hoogte.
Hey hugo :)
Ziet er goed uit.
Je kunt ook in nijmegen kijken bij Piet Burghouts , of bij Pro Art in de van welderenstraat 47, beiden hebben een ruime sortering van ecoline etc.
Bij Pro Art heb ik mijn stainmateriaal vandaan.
groetjes Charlotte :hippie:
hmms, ik zou zeggen, ga dan naar Van Hardeveld in Veenendaal (zit in de hoofdstraat). ik heb daar gewerkt en wij hadden geloof ik het hele assortiment van talens staan aan ecoline, terwijl pippoos minder had dan wij hadden...Citaat:
harrald
Dank, ik zal eens kijken welk adres ik zal bezoeken. Maar... ik zat net te lezen in allerlei oude topics over afwerken, en daar komt schellak / shellak / shellac/ etc. naar voren. Misschien is het wel handig als ik mijn doel bekend maak: ik wil de vlammen van het esdoorn goed zichtbaar krijgen. Als de kleur verder blank blijft, mij best. Ik ben alleen aan het stainen om de tekening van het hout naar boven te halen. Vandaar nu mijn vraag: maakt schellak de tekening goed zichtbaar, zonder de boel te kleuren?
Dank,
niet meer dan gewone lak, als je de tekening op een natuurlijke wijze wil accentueren moet je het hout eerst stainen met een tint die 2 tinten donkerder is als de echte kleur (dus niet extreem zwart!), alleen doe ik het double stainen met een dekkende acryl en niet met de ecoline of een echte stain (dat gebruik ik alleen voor de laatste laag)
dus voor naturel hou zou ik een burned umber nemen, opsmeren, weer verwijderen met thinner en als laatste indien gewenst een gele stain
toepassen
bij deze heb ik dit process met als laatste een amber stain gedaan
http://www.pixum.nl/members/freddons...b4bb8c662e27b8
dude wat een mooie body !!
zenks
is dezelfde body als deze maar nu aquamarine gestained
http://www.pixum.nl/members/freddons...fc37be014d64b6
TERING wat mooi !! helaas maple toets
nou dan krijg je hem toch lekker niet voor je verjaardag :seriousf::seriousf:
maar misschien vind je mijn nieuwe charvel leuker?
http://www.pixum.nl/members/freddons...25356ca13b8b80
Fred, ik heb van jou weleens een hele vette strat gezien met een reversed headstock (geen superstrat maar gewoon het fender stratocastermodel) (plaatje had ik op mijn schijf staan, maar ben ik nu kwijt) die wil ik wel voor mijn verjaardag.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred dons
Ff zonder dollen, als je die ooit wil verkopen, niet snel, maar in de toekomst, mail mij dan.
EDIT:
Gevonden: http://www.pixum.nl/members/freddons...656d16ffa5ffeb
Deze strat is zoooooo geil, maar nu weer ontopic: De PRS van Minda.
Citaat:
HAHAHAHAHA een halsje is zo vervangen hoor ;)
en nee ik vind die charvel niet mooi , en hoef deze ok niet voor mijn verjaardag (kleur niet en pickups zijn niet mooi)
de puppiers zijn inderdaad niet zo mooi maar het zijn stock livewires en die komen alleen in dit formaat (overigens wilde ik de neck van deze vervangen voor een maple nek alleen heeft deze een nogal afwijkende schaallengte dus dat gaat niet door)
@GG ik heb er aan aantal met reverse headstock (ik denk een stuk of 10, ze staan niet allemaal op de site) dus je zal iets precieser moeten zijn ;) (+ ik swap regelmatig de nekken van mijn gitaren als ik vind dat een bepaalde nek beter bij een bepaalde body past, dus het kan best zijn dat de gitaar die jij bedoelt niet meer in deze vorm bestaat)
inderdaad terug naar Minda
probeer overigens eens aan transtint dye te komen, dat vind ik tot nu to de beste stain die er is (ook verdunt werkt die nog goed)
stew mac verscheept hem niet meer maar er zijn nog wel andere amerikaanse bedrijven die het wel verschepen (ik had nog net wat flesjes besteld bij stew mac voordat ze er mee stopten en heb later nog bij een ander bedrijf besteld wiens naam ik inmiddels vergeten ben )
Fred, ik had de post aangevult :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
dit is de enige strat die ik wel mooi vind eigenlijk ..
maar een floyd erop zou bruut zijn :) en een hum
ik zag het, die gitaar bestaat niet meer, ik heb de nek nog wel maar de rest heb ik weg gegeven, ik heb nog wat losse bodies liggen en ik assembleer er nog wel eens eentje met die nek (ik heb genoeg parts maar er komt geen floyd op, de malmsteen/hendrix vibe moet wel een beetje intact blijven ;) )
Fret, ik zou bijna jou vragen om mijn gitaar te stainen; man, wat een mooie dingen maak je toch. Ik blader regelmatig door de collectie, gewoon omdat ik het zo mooi vind. Maar ja, ik wil het zelf doen, dus experimenteer ik lekker verder. Ik zal die burnt umber eens zoeken. Mijn vriendin en ik gaan winkelen in Nijmegen, dus ik zal Charlotte's tip eens nagaan en daar de diverse kleuren bekijken.
Dank, allen!
tenzei je hem voor mij zou bouwen ;)Citaat:
floyd erop , scalloped neck ...
ik ga nog wel eens een soort gelijke maken maar dan met een esp nek (wordt een soort van esp shawn lane signature,met floyd)