Nog eens 50 euri en je hebt er GFS crunchy Pafs erop, met vergulde doosjes en al. Heerlijke ouwerwetse PAF toon en ze piepen alleen als jij dat wilt :-D
Printable View
Nog eens 50 euri en je hebt er GFS crunchy Pafs erop, met vergulde doosjes en al. Heerlijke ouwerwetse PAF toon en ze piepen alleen als jij dat wilt :-D
:o Holy shit das een mooie LPCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door episua
Nooit gezien, hoeveel moet zo'n ding kosten?
Als ik me niet vergis zag ik de DC versie met tremelo voor iets van 600 euro.
Hangt bij mij in het dorp voor 600 euri. Dingetje in Rijswijk heeft de DC versie met tremolo op marktplaats staan voor ca 450. Made in Korea. Heb ik maar niet uitgeprobeerd. Ik heb geen plaats meer aan de muur om hem op te hangen :-D Het "Wietse-syndroom" ahw :-D
Hey
Ik ben van plan de Richwood RE 129 (LP Custom Black) te kopen.
Het wordt mijn eerste elektrische gitaar. 'k speel nu al tijdje akoestisch, maar wil dus overstappen op elektrisch. Na een tijdje 'research' te hebben gedaan, ben ik tot de conclusie gekomen dat in de prijsklasse 250,- de Richwood LP wel een hele goede is voor LP-modellen.
Maare eigenlijk nog wat vragen voor ik het ga kopen.
-'k heb gezien dat er voor verschillende winkels verschillende prijzen zijn.
De prijzen lopen van 190,- tot 289,-
Volgens ijzerboot1:
Moet er dan van uitgaan dat de winkel met de laagste prijs een slechte lading binnen heeft?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ijzerbroot1
Oh enne waar adviseren jullie me om te kopen?
-En volgens Frekie:
Eeh, zo erg is het toch niet? maar ik denk dat ik als beginner niet veel verschil zal horen =P.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frekie
-En als laatste punt:
Is de Roland Cube 15 een goede oefen amp bij de Richwood LP?
Thanks!
Nou, ik heb een LP gekocht bij Correct voor 177 en dat is een goeie, dus de theorie dat de goedkoopste lading de slechtste is gaat niet op.
Die roland cube 15 is een degelijke amp. Ik heb er nog 1 staan waar ik nu wel vanaf wil eigenlijk. Op het risico af dat ik nu afgevlamd wordt wegens spam, maar ja:)
Nou ja, beginnende gitaarbouwers, overdrijven moet je soms om duidelijk over te komen. SHIT MIJN SMILIES! WAAR ZIJN ZE GEBLEVEN!
Back on topic. Als beginners zul je je misschien niet bewust zijn van de gebreken van een slechte gitaar maar het vergalt wel je lol aan het gitaarspelen. Dus is er weer een teer kinderzieltje verloren aan Xboxen, chatten, internetten en Talpa kijken...
Neem dus aub een ervaren gitarist mee naar de winkel om het beste exemplaar uit de voorraad te halen. Mijn Paultje heeft goed fretwerk maar ik moest toch nog wel de topkam invijlen. Je moet kortom zelf de kwaliteits controle doen bij richwood...
Hoe zijn trouwens de stratocasters van RW? Zit er veel verschil in tussen de gouden logo's en de zwarte logo's?
Ja, het schijnt dat het verschil opzienbarend is, voorheen vond iedereen namelijk Richwood slecht, maar sinds de serie met het gouden logo is de mening van veel mensen veranderd
@Frekie: eeh...Talpa?? Nee, ik boycot Talpa. Het was maar dat Kopspijkers er gisteren weer was, dat ik er weer ff naar zapte...
Ontopic: Een "ervaren gitarist" moet ik nog ff zien te vinden =P. enne 'k denk dat 'k um bij House Of Music ga halen.
En klopt het dat Richwood LP's best wel zwaar zijn? Of valt dat wel mee?
Oh enne, weet er iemand of er van de Richwood RE129 (LP Custom Black) ook een uitvoering is met Zilvere hardware? Want de RE129 is nu met Goude hardware, maar zilver zal veel mooier staan denk ik =P
'k heb op de officiele site gekeken, maar die is niet helemeel volledig. De LP Custom White staat er niet eens op vermeld, terwijl die wel bestaat. :dontgeti:
Tja wat is zwaar voor een Lp, een 70s Gibson zal vaak zwaarder zijn. Mijn Jap Tokai is iets zwaarder dan de RW. De RW is qua gewicht goed te doen ook voor een ouwe lul als ik. Die witte LPC is wel populair hier, zie bovenin dit topic. Ik zou zeggen let vooral op de hals en het fretwerk. Elementen moeten er toch uit vind ik. Een topkam kan je zelf navijlen. Hardware kan je zelf vervangen al hoeft dat niet meteen vind ik, de tuners/brug/tailpiece op een Rw LP gaan wel. Een toets/frets vlakken is toch wel vakwerk, ik weet niet of ik dat zelf aandurf met mijn 25 jaar gitaar ervaring.
Hey,
Weet iemand of de RW LP ook ergens in Amsterdam te koop is? (dus dan bedoel gewoon de standard of custom)
'k kan em echt (via het internet gekeken) nergens vinden.
Hope someone can help...
Hey Ik up deze even omhoog, want het is best wel dringend.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seven
kan je de Richwood LP ook ergens in Amsterdam kopen?
Bedankt.
al bij muziekwinkels geweest? dirk witte enzo?
Hey Seven:
"Oh enne, weet er iemand of er van de Richwood RE129 (LP Custom Black) ook een uitvoering is met Zilvere hardware? Want de RE129 is nu met Goude hardware, maar zilver zal veel mooier staan denk ik =P"
Er zijn mensen die het laagje goud eraf hebben gepoetst met Brasso. Ben je wel een dag onder de pannen :cooler:
Jah, bedankt! 'k had dat ook ergens gelezen hier op het forum. het was volgens mij Franc die dat met z'n RW LP had gedaan...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frekie
Ja, na een tijdje overal gebeld/gezocht te hebben heb ik ze nu wel gevonden.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vester86
Ja, Brasso. Werkt perfect. Niet zo heel veel werk hoor.
Een vraagje voor de richwoodkenners:
Een tele v Richwood( zwart logo, witte slagplaat), nieuw voor 140 euros. Is dat z'n geld waard? Weet dat het geen fender zal zijn,don't care.
nee is het geld niet waard. Zowieso is het type met het zwarte logo minder dan met het gouden én de prijs is best hoog.
Kijk eens op marktplaats, staat een advertentie dan je zo'n ding voor 80 euro nieuw kan kopen plus een gratis set nieuwe snaren. Sturen ze gratis op.
Kijk maar eens misschien bestaat die advertentie nog.
hier heb je het adres:
http://koopjes.marktplaats.nl/muziek...w%2BcyUeQ&df=1
Bedankt, niet doen dus..Ik ga de aanbieder hier eens confronteren met die 80 euro, je weet nooit.
Die kerel heeft nu weer een Richwood les paul in de aanbieding, die moet 120 euro kosten. Volgens mij ook weer de goedkope serie, de naam staat in zilver verticaal op de headstock. Ziet er wel mooi uit anders.
heeft die kerel ook een link?
zeker, een wit stratje is wel cool, maple hals ook, en dan HS3 erin pleuren, en Ferrari logo erop...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thedork