het veneer op die LP's zijn supermooi vind ik
maar als je erover denkt een PRS kopie te kopen weet dan goed dat die tops fotoflame zijn....
Printable View
het veneer op die LP's zijn supermooi vind ik
maar als je erover denkt een PRS kopie te kopen weet dan goed dat die tops fotoflame zijn....
die re-125 kan voor dat bedrag nooit een echte, of zelfs veneer top hebben, is gewoon een fotootje.
Ik heb zo'n zwarte RE-129. Ben er erg tevreden over. Kostte 199 euro bij ProMusicStore in R'dam. Heb hiervoor 30 jaar akoustisch gespeeld en wilde weleens een electrische proberen voor niet te veel geld. Zelf vind ik het goed keus (zeker na alle haleluja verhalen :-)), maar ik heb geen vergelijk.
Na aankoop heb ik er dunnere snaren opgezet (0.09), geïntoneerd en de actie (hals en brug) lekkerder gesteld.
Speel over een Zoom GFX-1 en een Kustom Tube 12 studeerkamer versterker.
Kijk hier voor fotoos: http://oene.xs4all.nl/richwood/index.html
Ojee
Nou, het kan zijn dat ik veneer nog niet herken als ik erover struikel, maar op mijn re-125 zit geen veneer hoor.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Negative K3 fan
Er zit een dikke top op.
De tekening is ook niet perfect genoeg voor een foto, je ziet onregelmatigheden.
Die van mij is gewoon zwart, zal wel verf zijn... :D
Ojee
tis vast een foto van zwarte verf :-D
@ bluesbreaker: Jij woon toch in Erica? In Barger-Oosterveld zit ook nog een Richwood dealer. Misschien moet je ff Op Fietse deur het buulzand, maar dan ben je er ook zo:
http://www.mijnwinkel.nl/shop18329/
N.B. Met veneer bedoelen jullie fineer ??? :???: :???:
Ja, Music Inn is de zaak waar ik mijn meeste spullen koop, wist overigins niet dat ze ook richwood hadden, nog nooit zien hangen...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grayfink
bedakt voor de tip!
Mijn RE125 heeft dus wel een veneer top. Als je de pups verwijderd lijkt het inderdaad of het een dikke top is, maar dat komt waarschijnlijk door de lak. Bij een van de schroefjes die de pickupring vastzet is de top wat beschadigd bij mij en dat is wel duidelijk zichtbaar dat er een veneer laag op zit.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Franc
Het is absoluut GEEN phototop...
In dit: http://www.gitaarnet.nl/forum/viewto...r=asc&start=45 topic staat ook e.e.a over de veneertop van de richwood.
Ja dat zijn mijn foto's :-DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schwalbe
Volgens mij zie ik daar een dikke top, maar het kan zijn dat daar nog een veneer laagje met de tekening op zit.
Maar idd aboluut geen fotootje.
En buiten dat alles, een goede sound ;)
Franc.
Ik heb (denk ik) hetzelfde bij die schroefgaatjes, maar het lijkt wel alsof het de transparante lak is....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guvnor
Ik hou het op een laagje voor de tekening op wel degelijk een dikke top (van wat voor hout dan ook).
met 'veneer' bedoelen jullie 'fineer'? Even voor mijn helderheid.....
correct...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harry
Ik heb in dit topic nog niks gelezen over de Richwood Stevie Ray Vaughan. Ik heb er zo een en die is aardig in detail gekopieerd van het origineel met o.a. linkshandige tremolo, gouden hardware, aged dots in de neck, uiteraard de zwarte pickguard met SRV logo enz. Ik zie ze nergens meer, volgens mij worden ze niet meer gemaakt. Heeft iemand daar meer info over?
ah dan heb je een verzamelaar in huis :wink: .
Wordt nu volgend jaar de 2dehands markt overstelpt met omgebouwde Richwoods? :razz:
Heb je er misschien foto's van?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EVH Wolfgang
wedden dat ze3 zijn aangeklaagdCitaat:
en @jeroen: onmgeveer een jaar na het begin van de agile-hype in amerika zie je ook nog maar nauwelijks 2e hands agiles aangeboden
aha, das leuk nieuws. Ik dacht al, als prs geen singlecuts meer mag maken dan mag Richwood al helemaal geen SRV's meer maken van Fender, want die lijken pas echt op elkaar. Ik heb begrepen dat je alleen foto's op het forum kan plaatsen als ze online staan ergens, ik heb de foto's van de SRV alleen op mijn harddisk staan dus dat wordt lastig.
Stuur maar naar mij, ik host ze wel: nospam1@soscastoa.com
Franc.
Ik denk dat ze pas ingrijpen als het concurrentie wordt. Als je de verhalen hoort over Richwood komen ze in de buurt van Mexicaanse Fenders (toch?), het zal dan niet lang meer duren als ze er veel van maken en verkopen!Citaat:
Beter zelfs nog. Als je em gewoon helemaal mod dan zouden ze met gemak amerikaanse fenders aankunnen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anders Destium
Heb je zelf ook door hoe belachelijk dat klinkt :lol:
haha als ik alles behalve m'n trussrodcover vervang dan komt het ook vast ook in de buurt van een gibson
"aankunnen" is het een wedstrijd?
Net FF in de 'grote stad' Leeuwarden :-D geweest voor wat onderdelen voor mijn RW project. Reken je even mee Bram?
RW 62 vintage strat 175 euri
CTS USA switch, volpot, draad, knopjes 30 euri
evt. Gotoh mechanieken (heb ik nog maar goed) 35
Fender Texas Special elementen 140 (vd Haar)
maakt samen 380 euri. De goedkoopste Fender Mex die ik vandaag heb gezien was 500. Dat hout zag er zo jong uit dat er scheutjes uit groeien als je hem water geeft :D Ik heb een Mex gehad, was echt geen wondergitaar. Ik ben er van overtuigd dat de opgefokte RW de Mex afmaakt. Voor minder geld dus.
Kap eens met die verhalen :-D
Ik krijg gas...terwijl ik eigenlijk geen gitaar 'nodig heb'. Moet wel nog eens een leuke backup komen trouwens...maar goed :wink: :)
hehe ik wacht met spanning op mijn tele die eraan komt voor 218 incl zwarte lederen case (geen tweed dus)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BartL
http://www.stijlvorm.nl/KoffersBost/GK-0100-E.jpg
De gitaar zou zeer goed moeten afgesteld zijn en aan mijn deur geleverd moeten worden :)
SPANNEND :D
is dat een rockcase van warwick? zo ja, die heb ik ook, in tweed, en geloof me, je hebt de verkeerde gekozen":)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iam
leuke case, alleen plasticen handvat, das wat minder
nee is een Boston case
weet er ook niet veel meer van... plastieken handvat klinkt minder :s
maar ja voor 50€ magk ni klagen ;)
nee is een Boston case
weet er ook niet veel meer van... plastieken handvat klinkt minder :s
maar ja voor 50€ magk ni klagen ;)
http://www.stijlvorm.nl/BostonKoffers.htm
is ie al verzonden?
Laat even weten hoe die koffer is, zijn best goedkoop.
kheb hem vandaag betaaldCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cubensis
dus morgen heeft Bob het geld
dus na het weekend wordt hij verzonden
komt wss dinsdag of woensdag toe :)
zalk doen :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bluesbreaker
Okay bedankt, ik ben wel benieuwd hoe stevig ze zijn en hoe de binnenkant er uitziet. Op de plaatjes op die site zien ze er best aardig uit.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iam
OK jongens (meisjes?) ik heb mijn RW vintage strat nu uit elkaar liggen. Helaas nog steeds de digicam uitgeleend :oops: Dan zie je toch wel waar op bezuinigd is, de electronica kan je er maar beter in zijn geheel uit halen. Erg cheapo allemaal. De body routing is vrij ruw gedaan, idd massa productie. De tuners laat ik voorlopig even zitten, hebben veel speling maar blijven vreemd genoeg wel op stemming ook bij de bloez.
Zelfs ex electronica vind ik hem nog goedkoop, een originele Fender nek kost je al het dubbele.
Wie heeft er nog een setje strat pickups voor me liggen? Stijl SRV, stevige blues dus. De rest heb ik al , USA 5way switch en pot. Ik heb gemaild met vd Haar maar die krijgt pas eind april weer Texas Specials binnen :cry:
Dus gezocht Fender USA standard, Texas Specials, jaren 80 Squier etc. Boetiek merken wordt me wat te duur.
1: zorg voor een cameraCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frekie
2: http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?...tails&id=38917
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?...tails&id=38227
Je doet je naam eer aan Vrekkie... :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frekie
@iam
ja hou ons op de hoogte van je aankoop bij die bob. (heb hem ook gemaild voor een basgitaar). heb je er al eens iets gekocht?