chiel: GEWELDIGE SETUP !!! echt erg mooi, je pedalbak is ook leuk :)
gebruik je nog FX`s uit de GT-3 ? of is ie alleen voor de midi-berichten.
Printable View
chiel: GEWELDIGE SETUP !!! echt erg mooi, je pedalbak is ook leuk :)
gebruik je nog FX`s uit de GT-3 ? of is ie alleen voor de midi-berichten.
ThanX :D . Ik gebruik de GT3 enkel als midiapparaat. Ik heb overigens een send van de rover gebruikt, zodat ik de GT3 ook nog als stemapparaat kan gebruiken (erg handig). Thans gebruik ik alleen de Intellifex als FX (en natuurlijk de Cry Baby). Maar zoals gezegd, moet daar nog verandering inkomen. Dat wordt in de toekomst een Ground Control oid met een G-Force.
:-? Misschien ben ik nog wel jonger dan jij. :lol:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wimmeltje
Wat is jullie leeftijd rackbespelers?
22 jaartjesCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rectifier
ik ben 24 en heb m'n eerste rack net binnen
25 :cry:
uuuh . . . . 26 . . . MAAR IN DE BLOEI VAN MIJN LEVEN ! ! ! 8-) :lol: :D 8) :wink:
Ouwe lul :razz:
Maar ik heb wel een Rack :-D
24
maar heb al anderhalf jaar een 'rack'
Allemaal ouwe lullen bij elkaar :lol:
ja, maar voor jouw leeftijd heb/had je toch een aardig rekje, man.
moet toch een aardige duit gekost hebben...
Klein begonnen en groot geworden en veel, heel veel gespaard.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iced Dragon
Idd. allemaal ouwe lullen :P
Nu nog iemand van in de 30 erbij (Ko of Morris) 8-)
En het bejaarden'rack'enhuis is compleet :lol:
Ome Ko haalt dat toch wel. Als hij ouder is dan 30 ga ik voortaan altijd oom noemen !!! Ik denk trouwens dat Morris begin 30 is. Zag dat hij zijn vrouw wilde inruilen en dat is het begin van de midlife crisis :razz:Citaat:
Ik zie er uit als iemand van 45 maar ik ben pas 53...Citaat:
Nog ff en trek ik PHAT van Drees, en dan kan ik de hele dag de Aow-blues spelen op mijn rekkie, wat ik dan toch niet meer kan tillen ivm phatte spit in me rug....
53, vandaar die staafmixer. Ze hebben er ook pilletjes voor hoor.. :-DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morris
WAAR BLIJVEN DE VOLGENDE FOTO'S???
:-D
foto's zijn leuk om te zien...
ik ben nu zelf druk bezig een effectenmodule aan te schaffen, ziet ernaar uit dat het een gp100 (roland dus) voor 220 euro wordt... :D
en heb al een equalizer liggen, maar daar moet nog een in- en output ingezet worden (was namelijk spotgoedkoop, maar dus zonder die dingen).
en dan mn gt5, hup, de deur uit!
Dan weet ik wel zeker dat Ome Ko voortaan Ome Ko heet :DCitaat:
53??? :???:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morris
Best oud voor een varken :lol: :lol: :lol:
Geintje dude.
Misschien kunnen we alvast 19" rollators en loop rack's ontwikkelen.
Met shokmounted bumpers en een Furman powerconditioner voor onze pacemakers en een linemixer (of staafmixer) voor de stoma :razz:
buiten pacemakers, hoe werkt zo'n furman? is dat zo één waar die twee buisjes aan de voorkant uitkomen :???:
vanaf wanneer heb je dat nodig(furman... :roll: )
:-D +1
ik ben 19, en ben sinds een half jaartje met racks bezig
Genoeg over leeftijd. Hebben er nog mensen wat leuke foto's van rekken?? Dat vind ik veel interessanter. Volgens mij heeft iedereen die een rek heeft hem nu wel online staan. Ik wacht nog steeds op foto's van morris zijn kleine session rack. Die heeft hij toch al af ofniet??
Citaat:
Een looprek :D , ben ik wel nodig :-(
Jammer dat er weinig foto's van de achterkanten zijn (van de racks dan uiteraard)
Ik moet die van mij nog bedraden met goeie kabels.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maiden Michiel
Pas dan zet ik foto's online.
En alle signalen van de pedalboard gaan door die ene kabel? Wel gaaf gedaan ;-)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chiel
Wat voor soort stekker zit eraan?
ThanX :D . Het is een 16polige Harting multiconnector. Ik heb een gebalanceerde multikabel gebruikt als kabel (dezelfde als geluidstechnici voor stageblokken gebruiken). Door de connector gaan de volgende signalen:
- 9V DC spanning t.b.v. CryBaby
- 14V DC t.b.v. GT3
- Midi Out (naar Rover en Intellifex)
- Send (vanaf de Wah)
- Return (naar de Wah als ik draadloos speel)
- Return (naar de GT3 voor stemapparaat)
- VCA signaal (t.b.v. Roland expressiepedaal voor het totaalvolume)
Werkt perfect! Slechts één kabel erin klikken en klaar is Chiel 8-) .
aha een multi cable!
ik loop al een tijdje met die idee rond.
wat voor cable heb je gebruikt (merk/dealer)
en heb je het geheel klankmatig vergeleken met een setje kwaliteit gitaarkabels?
volgens mij verlies je met elk soldeerpunt een beetje signaal, en mijn geluid moet wel door zo'n 10 soldeerpunten. vertel me alsjeblieft dat je objectief geluisterd hebt en het heel erg meeviel, ik wil het ook namelijk. ik haat kabels prikken.
(sorry, geen rek pic)
Ik veronderstel dat je dit zelf gedaan hebt en het is ERG netjes Chiel. Ik vraag me ook al een tijdje af of zoiets doenbaar is, blijkbaar wel dus.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chiel
Alles idd zelf geknutseld :D . Het is overigens een Belden Multi-Pair Snake Cable. Antistatisch en double shielded. Dus in totaal 8 getwiste paren met een folie en een dubbel omwonden gevlochten mantel :o . De connectors zijn zoals gezegd van Harting en zijn 16polig. Alle andere multi’s moet je links laten liggen, want Harting is zonder twijfel dé standaard en is 100% Roadproof :wink: . Als je de kabel goed afmonteert, dan zijn storingen absoluut uitgesloten (maak gebruik van het twistedpair principe en sluit aardlussen uit). Ik heb de bekabeling afgewerkt met zilversoldeer en heb bovendien eindaderhulsjes gebruikt voor de afmontage in de connectoren. Kortom, niets aan het toeval overlaten!
De bekabeling in mijn rack en op het pedalboard is van Tasker en Cordial en ik gebruik enkel de pluggen van Neutrik. Ik kan goed het verschil merken tussen verschillende kabels, maar hoor absoluut geen verschil tussen een directe Planetwave in mijn preamp, of de Multi via mijn pedalboard. Hij is ong. 7meter lang en dat volstaat in de meeste gevallen prima :) .
230V voor mijn rack, 2 maal een speakerkabel naar mijn BagEnd’s en de Multi aansluiten en klaar is Chiel. Ideaal! :cool:
Gaaf :-D Ik ga zelf ook maar es knutselen:-) Weet iemand waar dat spul te krijgen is?
Chiel,
ziet er prof. uit die multie maar wat doe als ie de geest geeft vlak voor of tijdens een optreden?
Heb je een back-up of kun je dan alsnog snel gewone gitaar-kabels gebruiken?
(ben zelf een beetje paranoid, ik heb zelf namelijk zo'n beetje alles geback-upped: gitaar; voor-; eindversterker; speaker; footswitch ja zelfs mijn plectrum... :wink: )
greetz, Ed
Vanzelfsprekend kan ik alsnog met gewone bekabeling werken. Een vriend van me werkt nu al 5 jaar met dezelfde multi en die werkt nog steeds prima! De mijne is nu ong. een jaar oud en nog steeds geen problemen ondervonden. Zoals ik al zei, als je goede componenten gebruik is hij echt road en hufterproof :wink: .
Klopt, er is idd altijd wel een uitweg of oplossing.
Wat al zei ik ben zelf een beetje paranoid op dat gebied. De meeste van mijn back up spullen heb ik tot nu toe nog (gelukkig) nog nooit hoeven te gebruiken. Maar ja het geeft mij wel een veilig gevoel om snel iets achter de hand te hebben.
Greetz, Ed
Je wilt een billboard??Citaat:
Nee, ik wil je G ForceCitaat:
PM me even voor info dan...Citaat:
Sorry, was eigenlijk een semi-geintje.
In de zin van: ik zou hem graag willen, edoch heb ik geen geld op het moment.
Positief is dat ik weer werk heb en dus over enkele maanden wel geld heb...
http://members.brabant.chello.nl/~w....aar/wouter.jpg
Nou, voor de mensen die interesse hebben. Hier nog een leuk rek van een vage kennis van mij. Rek is gemaakt door Paul Lenders..