Ik volg je echt niet hoor.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roy K.
Heb geen idee wat licks zijn, maar ik ben het (uiteraard) met kassie eens. :P
Printable View
Ik volg je echt niet hoor.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roy K.
Heb geen idee wat licks zijn, maar ik ben het (uiteraard) met kassie eens. :P
slash is gewoon de gaafste gitarist ooit!
hij is een geweldige gitarist, met een eigen bluesie style,
en zijn look is ook geweldig.
alleen jammer dat hij uit guns and roses is.
Jammer voor Guns n' Roses. Ik blijf er toch bij dat hij door niemand te overtreffen is. En er zullen velen het niet met mij eens zijn, maakt met geen moer uit. ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robby-C.rock
PS: Had je een neiging om overal wat op te antwoorden ofzo?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nevaratoiel
Nou, live ben ik niet zo onder de indruk van hem hoor. Nonchalant, vals en niet meer zo snel als dat ie was. Appetite for distruction blijft het ding voor mij.
Ik weet zo niet hij blijft natuurlijk men idool maar ik vind zijn solo's bij vr sneller dan de gnr solo's
licks zijn eigenlijk euhm... tja hoe zal je dat eens uitleggen. eigenlijk patroontjes noten die je achter elkaar speelt zodat het zegmaar één klein verhaaltje is. Dichters bijvoorbeeld maken ook gebruik van bepaalde regelafstanden omdat het menselijk gehoor een paar seconden geluid als één geheel ervaard. zo zit bijvoorbeeld het tweede gedeelte van de solo van sweet child o mine bomvol met licks.Citaat:
hahaha heb je sweet child o mine nog nooit gehoord ofzo? ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drap
Ik vond hem in Guns n Roses super, in de snakepit ook nog maar toch minder dan Guns n Roses. Velvet Revolver vind ik toch de minste van deze drie, hoewel hij op het niewste album Libertad een aantal keer zijn wah en talkbox goed gebruikt, zitten echt een paar goeie nummers tussen.
p.s. de solo van slither is inderdaad heel erg goed ;)
Moet je eens de solo horen van Street Child. Dat nummer is van een groep genaamd Elan (of gewoon de zangeres). Daar speelt Slash in als gast. En die solo is toch mooi! ......vind ik. Die Slither solo is zeker goed. Maar bij mij blijft November toch zeker op nummer 1 staan.
Van mij had Slash's Snakepit wel mogen blijven bestaan. Vooral in de tweede setting (met album Ain't Life Grand, en de geweldige titelsong). Dat geeft mij het echte 'Slash gevoel'.
Ik vraag me bij Slash sowieso af of hij nog nooit zijn haren in de fik heeft gehad.
Slash & GnR: GnR was een band met een beetje over the top uitstraling. En Slash's uitstraling was in die band moeilijk te vervangen, zijn afwezigheid in spel wordt echter weer erg goed door Ron Thal vertegenwoordigd nu, maar die mist toch dat bad ass zijn.
Slash in VR: Contraband vind ik een erg goede plaat, en het doet me deugd dat Slash lekker met zijn eigen ding bezig is. Denk wel dat het allemaal beter had geweest als Axl ook meedeed op deze plaat.
:seriousf: Haha! Gelukkig niet!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neals
Maar dan zou het eigenlijk gewoon weer Guns N' Roses zijn.Citaat:
Klopt! Maar ik weet zeker dat Slash zonder Axl zijn legendarische status ook nooit gehaald zou hebben. De zanger is de eerste in een band waar men op zal letten, vooral ook als leek zijnde. Scott Weiland komt op dit vlak gewoon er een stuk minder mee weg.Citaat:
Feit. ;)Citaat:
Maarja, aan de andere kant. Het was Slash die de geweldige solos deed. Nou zeg ik niet dat hij de enige is die dat kan, maar hij heeft het maar wel gedaan. En hoe!
Slash is een geweldige gitarist, geen virtuoos, maar goed spelen kan hij! En hij heeft toch een paar legendarische solos gecomponeerd.
ik vindt het maar een irritante gast. en iedereen vindt het ook nog es nodig om z'n hielen te likken(emoticon die slash onder kotst)
Ik hou niet van Slash, nu niet, nooit niet.
Dat vind ik nou weer zo'n erg onnodige post. Dat je niet van hem onder de indruk bent, ok. Maar om 'm nou zo af te zeiken. Als ik over jouw idool zo zou doen zou je dat ook niet erg op prijs stellen. :confused:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cerpintaxt
Waarom nam je dan de moeite om een post over hem aan te klikken?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dePerik
Okee, leg het maar eens uit.
ik vind slash een one trick pony. letterlijk. Een soort lick, een soort fill, een soort riff, en al zijn liedjes lijken dus ook heel erg op elkaar. ongelooflijk saai, uitgekauwd, en inspiratieloos. Zonder Michael Schenker en UFO had je gewoon geen slash gehad. Het is dat michael schenker ontiegelijk eigenwijs is/was, en zich niet kon/wilde binden aan een band, en slash waanzinnig gefocused is op geld en roem, maar anders was michael schenker nog grootser geweest dan dat ie nu is.
Goh, kun jij in mensen hun hoofd kijken? Knap hoor... :stop:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
Maar is het niet altijd zo dat door andere mensen iemand gitaar gaat spelen? Zo van: ik wil ook zo goed gitaar kunnen spelen als "...". Lijkt mij niks mis meer. Kijk dat je Slash niks vind, prima, maar ik snap het verband niet tussen Schenker's bindingsangst en Slash's focus op geld en roem...... :chicken:
Uitleg: Ik wilde wél weten wát gitaristen dan van hem vonden. Nadat ik het gros van de posts gelezen had, waarin overigens evenveel zinnige als onzinnige argumenten de revue passeren, vroeg ik mij af of mijn mening betreffende meneer Slash nu veranderd was.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter J
Helaas was het antwoord was ik al van mezelf verwachtte ondanks de faire kans die ik 'm gaf; Ik hou niet van Slash. Toen niet, nu niet, in de toekomst niet, nooit niet.
je moet orpheo ook niet serieus nemen in dit commentaar want hij slaat de plank volledig mis.Citaat:
Michael Schenker is ook helemaal geen voorbeeld van slash. Jeff Beck was het grote voorbeeld, en daarbij talloze anderen maar niet michael schenker. Bij slash gaat het om de mogelijkheid om de gitaar te laten doen wat jij wilt dat het doet. In zekere zin is dat alleszeggend en nietszeggend tegelijkertijd. Ligt eraan wat je er zelf in hoort. Slash heeft wel heel duidelijk een eigen speelstijl. Het argument dat hij dus mensen naspeelt is volledige onzin. hij is juist heel autodidactisch.
GNR heeft altijd gedaan wat het zelf wilde zonder inmenging van de platenmaatschappij Geffen. Ze maakten gewoon de muziek die ze zelf wilden. Niemand van tevoren kon voorspellen dat dat zo'n succes zou worden. Slash heeft het nooit goed begrepen dat de band zo groot is geworden en is wel de laatste persoon om dat aan zichzelf toe te schrijven. Die roem is hem zelfs bijna fataal geworden omdat hij door de stuff 2 minuten klinisch dood verklaard is geweest. "He walked the walk, were others like to talk the talk"
absoluut lulkoek, zonder hendrix en Joe Perry zou Slash niet geklonken hebben zoals hij nu klinkt want dat zijn de grote voorbeelden van Slash geweest. en als je naar oude Aerosmith nummers luistert en nadien naar appetite for destruction, dan hoor je wel erg gemakkelijk waar Slash zijn mosterd gehaald heeftCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
[QUOTE=Neals]Ik vraag me bij Slash sowieso af of hij nog nooit zijn haren in de fik heeft gehad.
QUOTE]
Feitelijk heeft slash vrij vaak zijn haren in de fik. althans het smeult dan een beetje, maar omdat hij zo zweet dooft het ook gelijk weer. Had ie eens in een interview gezegd.
Hee leuk een topic over Slash! Zal ik 'm effe draaiende houen? :blast:
Slash/GNR was voor mij ook een van de redenen dat ik serieus door wilde gaan met gitaar spelen toen ik net begon, en niet zozeer door het besef (had ik dat toen wel bewust?) dat -ie vette solo's speelde of zoiets, maar de muziek vond ik gewoon vet!
Maar goed, ik bedacht toen eigenlijk (teenage logic), als ik wil leren spelen zoals Slash moet ik niet alleen naar hem luisteren, maar luisteren naar waar hij door beinvloed is.
En na wat interviews doorgespit te hebben kwam ik al snel op Zeppelin, Aerosmith, AC/DC en wat dies meer zij. De eerste albums die ik daarna kocht waren: Led Zeppelin I & II, en Aerosmith's Live Bootleg, Rocks & Toys in the Attic.
Dus mede dankzij Slash ben ik (onder andere) een hardcore Zeppelin en Aerosmith-junkie geworden. En door die bands kom je al snel terug op gitaristen zoals Hendrix, Peter Green, Howlin'Wolf/Hubert Sumlin, Chuck Berry, Scotty Moore en Eddie Cochran bijv. En toen was voor mij het cirkeltje weer rond want dat kende ik allemaal al, mede door de Stones bijvoorbeeld.
Aerosmith aan de andere kant was natuurlijk ook door Zep beinvloed...
En heb ik leren spelen zoals Slash? God, no! Maar hij heeft er wel voor gezorgd dat ik Jimmy Page & Joe Perry hun gitaarspel heb leren kennen en dat zijn tot op de dag van nu nog steeds twee van m'n allergrootste invloeden, misschien nog wel meer dan Slash.....
oei wat isset al laat! Niet eens de kroeg ingeweest.. :dance: afijn morgen weer 'n zaterdag.....
tja, wat kun je over SLASH zeggen.
hij is mijn gitaar god :rockon: door hem ben ik gitaar gaan spelen en ben ik in aanraking gekomen met Aerosmith, AC/DC, Led Zeppelin enz. :gitarist: :lp:
Toch vind ik dat Orpheo wel een beetje gelijk heeft met dat Slash een beetje een one-trick pony is. Hij speelt een bepaalde stijl en het maakt niet uit wat voor soort muziek de band speelt, maar hij doet zijn eigen ding. Soms kan dat goed uitpakken, soms is het... niet echt leuk om aan te horen. Zoals Slash die Hendrix nadoet. Daarnaast, als je een hoop nummers van de Guns of VR bij elkaar gooit en let op Slash... wordt het voor mij tamelijk eentonig... het kan mij niet lang boeien. Hetzelfde verhaal als Slash een solo doet m'n z'n Talkbox... het is wel leuk maar of het nou zo 'te gek vet' is? Bovendien valt het mij op dat vooral mensen die net beginnen zijn met gitaarspelen - of laten we zeggen de groep tot 18 jaar - fan zijn van Slash en de Guns... als je ouder wordt groei je er uiteindelijk uit... geldt natuurlijk niet voor iedereen, maar ik ken er genoeg bij wie dit is gebeurd.
Nee, Slash heeft een hoop mooie partijen gespeeld/geschreven maar speciaal, ontroerend of zelfs vooruitstrevend kan ik hem niet noemen...
die Slash speelt best leuk hoor, en bij mij ging het net andersom; ik kende Aerosmith en Led Zeppelin al, dus voor mijn was Slash nummer zoveel. Ik had het allemaal al eens eerder gehoord. Maar verder vond ik GnR best aardig, op de bombast en de stem van Oxl Roos na.
Hmm... ik kwam in aanraking met Guns en dus ook Slash, eigenlijk in dezelfde periode als Aerosmith, Led Zeppelin, ehm... nog meer. Mijn broer was toen Guns 'hot' was helemaal into Rock. En tja, dan pak je nog weleens wat op.
Ik vind het wel interessant dat mensen andere meningen hebben. Ik vind Slash dus helemaal geen one-trick pony. Ja, hij heeft overduidelijk zijn eigen stijl, en je houdt ervan, of je houdt er niet van. Ik dus overduidelijk wel (of was het nog niet helemaal duidelijk? ;)) Ik vind hem juist toch wel divers. Als je solo's hoort die hij in nummers van andere artiesten speelt, dan hoor ik daar toch wel variatie in. En nee, dan heb ik het niet alleen over de melodie.
Mja, ik denk dat je het wel een beetje generaliseert. Guns is naar mijn idee niet een band die je in een bepaalde leeftijdsgroep kan plaatsen. Het is gewoon helemaal maar net wat iemand voor een stijl wil leren spelen. Je kunt dit laatste gewoon lezen en daarna net doen of je het niet gelezen hebt, want volgens mij sloeg dit helemaal nergens over. :PCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EJ NL
Maarja, dit blijft toch natuurlijk mijn eigen mening. :)
Natuurlijk is elke solo anders. Maar met een eentonige stijl van spelen bedoel ik dat hij de hele tijd hetzelfde kunstje herhaalt. Geloof me, ik ken Guns 'n Roses langer dan vandaag, heb vroeger zelfs vaak naar hun geluisterd, heb al hun cd's, meerdere live dvd's etc. Misschien dat het voor mij niet divers genoeg is, maar luister naar b.v. Beck, Clapton, Gilmour of andere bekende gitaristen en misschien dat je begrijpt wat ik bedoel. Als ze bij een andere band aanschuiven doen ze net zoals Slash hun ding, maar belangrijk: ze passen zich perfect aan. Slash kan zich naar mijn mening moeilijker in andere stijlen plaatsen, blijft in hetzelfde straatje hangen if that makes sense. Niet dat hem dat een waardeloze gitarist maakt ( heb ik dat gezegd ;) ) maar als je de hele tijd hetzelfde kunstje hoort, gaat het na verloop van tijd wel vervelen...Citaat:
Ik bedoel niet dat je de Guns in een leeftijdsgroep kunt plaatsen, maar feit is wel dat veel 'fans' van ze beginnende gitaristen en mensen zijn die nét met rockmuziek in aanraking komen... ik ken misschien een stuk of 10 die toen ze 13 tot 16 jaar waren helemaal gek waren van de Guns (en Metallica is ook zo'n band), en daarna naar ''serieuzere'' muziek gingen luisteren (denk daarbij aan Pink Floyd).
duidelijk is in iedergeval dat je je niet zo in guns verdiept hebt ondanks je vele cd's en dvd's van ze. Ej-NL Kijk maar eens in de rock 'n roll encyclopedie naar wat ze gepresteerd hebben. 2 albums tegelijkertijd op nummer 1 en 2 (uyi 1+2) in 1991, Daarvoor al 2 albums in de top 10 (appetite en lies) wat rond 1987 geen enkele artiest al in 20 jaar gelukt was. Bij UYI 1+2 de grootste cd oplage transport tot dan toe in de wereld in één week. Ik geloof iets van 4.3 miljoen per album. En in de eerste week waren ze qua platenverkoop de op 2 na succesvolste band allertijden. Alleen de beatles hadden ooit beter verkocht.
Kijk ik ken genoeg jonge mensen die guns te gek vinden, maar ik ken nog meer ouderen die guns te gek vinden. Ik voel me met mijn 20 jaar eigenlijk behoorlijk jong als guns fan.
De gitaristen die je noemt (Slash, Gilmour, Clapton) hebben een eigen stijl die echt in elk genre hetzelfde klinkt (sound), als je dat bedoelt met hetzelfde kunstje doen. Dus stijl en sound vind je dus hetzelfde klinken bij Slash en niet bij die andere twee. Merkwaardig lijkt me....Citaat:
Qua veelzijdigheid zijn ze alle drie niet super veelzijdig. Veelzijdige gitaristen zijn voor mij: Steve Morse (zowel elektrisch als akoestisch erg veelzijdig en goed in alle stijlen), Larry Carlton, Robben Ford, Scott Henderson (ook een geweldenaar die vele stijlen aankan). Elke keer als ik naar die gasten luister ontdek je weer wat nieuws !
Kassie en Arjan, Ik heb het niet over het succes van de Guns of het geluid van Slash, maar over Slash manier van spelen en de mate waarop hij zich aanpast aan de soort muziek die wordt gespeeld.
Met andere woorden, ik vind hem niet onderscheidend of variabel genoeg wanneer je dat wel verwacht, zeker niet als je hem met andere gitaristen vergelijkt (zoals die ik of Arjan net opnoemde). Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel, en anders vind ik het jammer en hou ik erover op.
Nou ja, IK begrijp wel wat je bedoelt, maar ik ben er niet mee eens. Ik vind bijvoorbeeld Clapton nou niet bijster veelzijdig. Misschien helpt het niet echt dat ik Clapton geen zak aan vind. Zullen we het maar zo zien. Er zijn genoeg artiesten die beter zijn, maar er zijn er nog veel meer die slechter zijn. En ik heb het geloof ik al eerder gezegd; het blijft een kwestie van smaak. Ik weet zeker dat als ik zou vinden dat Jimi Hendrix niet divers genoeg was, dan was deze topic binnen een uur 10 pagina's lang, ovespoeld met mensen die het absoluut niet met mij eens zijn/waren/zouden zijn. :satisfie:Citaat:
Tuurlijk kan Slash in veel verschillende andere stijlen spelen. Of ie goed in die stijlen is, is een tweede....
goed is 'in the eye of the beholder'. als je zijn stijl van spelen goed vind, is het waarschijnlijk dat je wat andere dingen die hij doet ook goed vind. Zijn hendrix tribute van hey joe vond ik dus best goed, maar ik kan me ook voorstellen dat anderen hem om te janken vonden. En zo loop ik niet warm voor clapton, terwijl mensen hem in het verleden god noemden. Mensen noemen hem een one-trick pony. Dan ben ik benieuwd wat ze van B.B. King, Stevie Ray Vaughn of idd clapton vinden. Ik vind slash qua veelzijdigheid er niet echt voor onder doen eerlijk gezegd. En zelfs jimmi page had een hoop aantal dezelfde licks. Volgens mij vinden ze dan gewoon slash's z'n manier van spelen niet mooi ofzo.
Iedereen heeft zijn manier van spelen, dat geeft bepaalde gitaristen nu net dat karakter waaraan ze herkenbaar zijn. Ik zou het erg zonde vinden moest ik slash ergens hendrix zien coveren precies zoals jimi dat deed. Juist dat is het verschil volgens mij tussen een goed gitarist en een gitaarspeler. Een gitaarspeler is meer een na-aper, kan dikwijls enorm goed spelen maar neem je iets van hen op zou je bijgot niet weten dat hij het is. Als je iets hoort van Slash, Zakk Wylde, Stevie Ray Vaughen, Gary Moore,... weet je tenminste dat zij het zijn als je iets van die muziek/artiesten kent.
Er staat op youtube een filmpje van Zakk Wylde met Slash die voodoo child van hendrix coveren. Ik vind dat echt een machtig filmpje!
Een cover is voor mij meestal pas geslaagd als de covergroep er een originele toets aan geeft. Covergroepjes die alles zo goed als perfect hetzelfde spelen zijn er veel...
edit; dit is het filmpje http://www.youtube.com/watch?v=971-o81-BMs
Hmm Slash Machtige Gitarist Maar Kvindt hem niet echt DE top..
Cool Filmpje !
Slash<3
Slash<3
Slash<3 ^^
Ik heb guns and roses en dus ook slash altijd een slechte kopie van Led Zeppelin gevonden.
Beetje overschat dus die Slash.
Van huidige rock gitaristen zou ik zeggen luister eens naar Scott Henderson.