GIL!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHMC
Printable View
GIL!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHMC
Ik denk dat ik ook wel bij de club hoor, gezien dat het meerendeel van mijn gitaren de naam Ibanez draagt...
JEM7VWH: het tacky witte apparaat, speelt lekker en klinkt ook erg goed. Hoeft niet meer omschreven te worden...EVO is het bewijs.
JEM90HAM: lekker glimmend opzichtig geval, speelt ook lekker en klinkt nog wat gedefinieerder dan de witte. Basswood vs. Alder...Jem neck vs. Super Wizard...verschillende gitaren dus ook al hebben ze allebei EVOs. De 7vwh klinkt wat warmer, de 90HAM chunkier hehe.
UV777PBK, de glimmende zwarte universe met de pyramide erop die je best vaak tegenkomt bij zozo-bandjes met posers. Hij speelt wat zwaarder dan een Jem dus hij weet heel mooi degene te vernederen die hem bepotelt. Een Universe is niet voor mietjes hehe. Hij doet andere gitaren aanvoelen als speelgoedgitaartjes als je er eenmaal aan gewend bent, want spelen met een extra snaar wen je snel aan, maar de extra string tension is een ander verhaal (mooi vloeiend spelen is sowieso een kunst). Serieus stuk scheurhout met een van Ibanez' beste halzen.
(Ibanez) Maxxas MX-2 (in cool zwart)...de LEXUS van Ibanez. Dit is een serieus goede gitaar, want zondermeer veel beter dan wat Ibanez normaal produceert. (extreem) Apart uiterlijk, Honduras Mahonie uit 1 stuk dat ze een keer doormidden hebben gezaagd om er holle ruimtes(!) in te maken. 17mm gelakte hals, perfecte frets, superlage actie, Edge tremolo met backstop tremsetter en 2 IBZ/USA humbuckers. Deze gitaar is zo goed afgewerkt en speelt zo romig met belachelijk lage actie dat je jezelf binnen no-time voorbijspeelt als je niet oplet. Hij klinkt heel vol en heeft echt ballen. Weet niet hoeveel er gebouwd zijn maar in elk geval weinig, helaas. De Jem werd de grote blikvanger van Ibanez ook al was die 300 dollar duurder...Het Vai effect hehe.
Ibanez Talman CT530...Danelectro by Ibanez. Eerste generatie gebouwd in 93, Made in Japan. Een serieus te nemen gitaar qua geluid (twang) en bespeelbaarheid. Gotoh tuners, birdseye maple halsje, resoncast body en lipstick pickups. Je kunt er ook mee shredden.
Ik heb ook nog een Ibanez bas, maar dat boeit geen aap hehe. Toch nog een lang verhaal geworden...
Mathieu
Heb je een Maxxas? Damn! COOOOOOL!
Pics> ;)
Hellogoodbye: ik post morgen nog wat pics, moet ze even opgraven hoor ;)
Voor leuke pics kun je ook naar guitartrader.com gaan, daar staat de DX in Lava Black Metallic uitvoering ;)
CHMC
ik heb een S540 LTD. is die eigenlijk zo'n beetje het zelfde als de S470? of vinden jullie het geluid beter of slechter? zelf vind ik hem niet strak klinken en de tonen komen er niet duidelijk en helder uit. er zittne QS elementen in, mischien dat het daar aan ligt, en kan ik er beter andere elementen inzetten. of ligt het gewoon an het hout?
verder heb ik nog een ibanez artist die superwarm en vol klinkt. echt een lekker gitaartje met een supergeluid. en ik heb nog een yamaha uit de 70's waarschijlijk het type BB of SE heb ik ooit van een gitaarbouwer gehoord.
Is er iemand bekend met deze: de SZ520QM?
http://www.music-town.de/onlineshop/...0qmbbl_big.jpg
Thx!
ik bedoelde eigenlijk QM elementen. halselement is QM1, single coil element is QMS1 en brugelement is een QM2
Mijn Ibanezzen:
Jem90Ham
Jpm100p1
Ibanez doubleneck uit 1976
Ik heb iets met Ibanez, of het nou de halzen zijn, de Lo-Pro's, etc, ik weet het niet, maar het past gewoon bij me. Liever een goeie Ibbie dan wat anders!
Hi Ibanez-Freaks,
Damn! Wat hebben jullie mooie collecties zeg! Echt gaaf (kwijl,kwijl).
Mijn Ibanez collectie is:
-Ibanez Classic Acoustic GA60
-Ibanez Jem77FP ('88)
-Ibanez Jem7BSB ('95) (zijn in '96 op de markt gekomen maar deze is eind '95 gemaakt)
Ik heb een tijdje een K-7 gehad zo'n korn model, was voor de ruigere rock voor t coverbandje waar ik in speelde.
Nu doe ik dat gewoon weer met t neckelement op mn fender telecaster(LANDVERADER!!!!!)
Ik heb een RGX20 (GIO Modellen), met een schaller brug en er zat een emg 81 in , die heb ik eruit gehaald en de originele elementen / potmeters gan er weer in zodat het ding misschien nog leuk verkocht of ingeruild kan worden, ik vind het een piece of shit en ik speel er ook nooit op.
Volgende, is een RG470FMR, gaaf ding, inf1 en inf2 pickups met een SC in het midden, de inf pickups ook schakelbaar naar SC. Zit toch te denken om binnenkort die HB's te vervangen met een emg81 / 85 combi of een Dimarzio SD / Paf PRO combi. Verder lekker smalle hals en goudgele body met gouden hardware. Fijne gitaar.
Ik gebruik de RG470FMR eigenlijk als backup voor mijn esp, maar zit er toch aan te denken om er weer als hoofdgitaar mee te gaan spelen.
Amps:
- Rack met : Rocktron pirahna, alesis quadraverb, alesis meq-230, korg DTR-1 tuner en een ENGL 930/60 poweramp.
- Top : Marshall jcm 800 2110
Speakercabinets : Koch 4x12 (vintage 30 speakers) en een Marshall jcm800 buikkast.
Marc
De rgx20 is te zien op http://www.ymondhc.com/homes/marc/guitar/ibanez%20gio/
De rg470 op http://www.ymondhc.com/homes/marc/guitar/ibanez%20rg/
Kheb zelf geen apparaat maar zo ziet mijn Maxxas er ook wel uit...de mijne heeft een iets donkerder toets...misschien dat ik een digitaal apparaat leen als mijn Vigier binnen is. Dan kan ik wat prentjes posten.
http://www3.sympatico.ca/jimi_d/guitars/gone/mx2_b.jpg
Ik heb een S540 j-custom uit 06-97 URUSHI MULTI COLOR
met: Neck DiMarzio DP193 Air Norton Pickup, middle DiMarzio ISC70 BLUE VELVET Pickup, bridge DiMarzio DP155 TONE ZONE
hele vette collector! en super mooi gemaakt was alleen in Japan te koop! :lol:
mijn 'collectie' bedraagt :
ibanez AW 50 acoustisch| eerste gitaar :D
ibanez RX 170| man dat ding ontstemd snel zeg
ibanez RG 570 serlui 70th anniversary model| mooiste RG die 570 die ik ken, speelt als een droom :P
Dat is zeker een vet beest :oCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door heavy
Hij is zeker niet te koop :lol:
ik heb sinds vandaag een ibanez tubescreamer, hoor ik nu ook bij de ibanez club? :???:
Ik heb vandaar op zo'n jem 90HAM ofzow gespeelt.. vond het niet zo heel veel soeps als ik eerlijk moet zijn....
Doe niet zo triest man...
Hahahaha Nee! ach alles is te koop hehe :wink:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anders Destium
Vandaag heb ik mijn collectie opgevuld met een Ibanez Talman tcy25 :D Echt een supermooi ding!
Felici, die van Feedback zeker? :)
Jij begint ook al een collectie te krijgen, keep up the good work!
Jep die van de feedback. Degene met gouden stemmechanieken en mooi parelmoer corset :) Ik snap echt niet hoe dat ding zo goedkoop kan zijn :) maarja nu maar weer sparen voor een RG2620QM...
vind je dat die elementen zuigen? ik vond wel geinig, zitten ook in me RG321, ze zijn niet super, maar voor stock pickups in gitaar van dat geld zijn ze dacht k niet slecht..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez
Ik wil trouwes ook lid zijn, ik heb dus een RG321, en speel overeen Crate G160XL voor een kickaars 80's sound.
Waarom ga ja op een post van 3 jaar oud reageren?
Over ouwe koeien uit de sloot trekken gesproken zeg :confused:
Na op een yamaha strat begonnen te zijn kocht ik 2dehands op marktplaats een Ibanez RG270DX met marshall versterker om die strat op te volgen.
Lang op gespeeld, veel plezier van gehad tot ik een advertentie op marktplaats zag met een Ibanez RG750 ('de JEM zonder handvat')en Peavey versterker + wat pedaaltjes voor 450 euro. Dat setje opgehaald en de RG270 en versterker voor 400 verkocht....
Die 270 heb ik iets van 2 jaar gehad en was altijd mn enige gitaar. Die 750 heb ik nu al wel al iets van 4 jaar, is sinds vorig jaar een fender strat bijgekomen (ohjeee, moet ik nu overlopen naar de fender club? of mag je van beide lid zijn?). Meer dan die 2 gitaren hoef ik niet, heb ik wel, maar de derde is een kutding... En natuurlijk nog wat akoustische, maar elektrisch ben ik dik tevreden met die 2 knapen!
De Ibanez is heerlijk om lekker op los te soleren, raggen en te knallen; de fender is dan weer lekkerder om gewoon wat akoordjes achter elkaar te spelen, meer bluesie of 60/70's solowerk.
Iig, Ibanez heeft mijn zegen en zal ik er altijd eentje van moeten hebben.
mijn eerste gitaar was een GRX40, ik heb er altijd met plezier op gespeelt. vooral de bespeelbaarheid van dit instap model wint het nog steeds van menig gibson gitaar.
zo zag hij er uit:
http://img182.imageshack.us/img182/5909/1pt1.jpg
na wat gerommel ziet hij er nu zo uit:
http://img140.imageshack.us/img140/2451/2hl6.jpg
het gat waar de slagplaat zat heb ik opgevuld, en het tremlo gat is dicht. lekker met tune-o-matic en 2 hummbuckers.
en paars want paars is 'uber alles'
na twee jaar GRXen kon ik mijn droom gitaar betalen: IC300BK
en dat is nog altijd mijn main ax.
http://img149.imageshack.us/img149/1264/icecq5.jpg
er is wel aan gerommelt:
tonezone in de brug, god wat klinkt dat mooi met basswood.
en een deusenberg p-90 in de neck voor een clean geluid dat voelt als een hele dikke warme trui op een koude dag.
de belt bukles(dingen waar je je belt aanvast maakt, toch?) heb ik verplaatst en ik heb looddraad in de potmeterkast. dit alle om het kopzware tegen te gaan.
Ziet er vet uit, die grx! Ik heb mn eerste gitaar ook helemaal verandert. En om een gekke reden speelt dat ding ook echt super. Is gewoon een Squier stratje. Ik vraag me echt af waar dat aan ligt, want je hoort meerdere mensen dat hun eerste gitaar zo lekker speelt voor hun. Vraag ik me echt af!
Ik speel al zo'n drie jaar over een Ibanez SZ, een uit de eerste serie. Speelt als een droom, en klinkt ook goed! Ik denk er over na om binnenkort toch wel eens een nieuw setje hummies in plempen...
http://img151.imageshack.us/img151/6347/2343479nc1.jpg
Mijn tweede electrische gitaar (ik was 16) was een ibanez rx20, linkshandig. Ik vond hem zo vet! Grappig dat jonge gastjes gewoon voor een paar honderd euro een toffe gitaar kunnen kopen. Ibanez heerst.
Weet niet begin net, maar ikke heeft een exr170 over geluid of bespeelbaarheid weet ik niets.
Maar ik vind hem helemaal top.
hello,
ik ben nu 22 jaar en heb al redelijk wat gitaren gehad mijn eerste was een efstuk van mijn vader een ibanez s540 custom made supper strakke en snelle gitaar.
ben toen overgegaan om eens te testen op ltd/esp naar 2maan heb ik ze omgeruild voor een rg1570.
toen besloot ik mijn rg te wisselen tegen een usa strat heeft echter niet lang geduurt of ik wisselde de strat weer tegen een ibanez rg 550 die ik nu nog steeds heb.
heb toen de enige ibanez gekocht die ik minder vond en dat was een sz520 die heb ik verkocht en had ik mij een jackson dinky prof met emg op de kop getikt int begin erg leuke gitaar maar een flut versie van de floyd waardoor ik ze heb verkocht.
mits ik metalcore speel dacht ik nog eens een string tru gitaar te kopen en kocht ik mij een ltd ec 500 leuk maar weer net niet leuk genoeg heb mij nu zeer recent dus nog een rg gekocht een 70ste verjaardag editie en een rg 760 dus om lang verhaal kort te maken voor mij is ibanez de max
heb nu dus
rg 550
rg 70anv editie
s540 custom made
rg 760
greets
En jawel; een nieuwe Iwamoto! :D
Gehad:
Ibanez GSA60 (mee begonnen)
Nu:
Ibanez SA160QMTE
Ibanez RG320FMAM
Met GFS elementen. Klinkt prima :)
Ik heb een SA2020FM. Prestige model, super gitaar. Ben er ontzettend blij mee. Ik had vroeger een SA160 en die vond ik al helemaal te gek, maar de 2020 is nog veel beter. De neck is super smooth afgewerkt (satin of oil finish) en de neck joint is ook heel smooth, heel lekker om op te spelen. Ziet er verder heel classy uit met de Vintage Violin finish, en klinkt heel warm en vol, zeer veelzijdig met de 5-way switch.
Al met al verreweg de beste gitaar die ik ook heb gehad (had vroeger een Parker P38, maar de Ibanez is toch wel beter in het totaalplaatje, al had de Parker wel een superlekkere neck en piezo's). Super tevreden. :)
ik heb een rooie SAS32FM en een Artstar AS 120
De SAS is mn main gitaar, speel dr voornamelijk metal mee (www.Apparition.nl)
Zitten wel andere pups in, SD Custom in de brug en een Jazz in de nek
De Artstar gebruik ik voornamelijk voor wat rustigere cleane stukken (denk Opeth) in de studio
Na een beetje fatsoenlijk afstelwerk (van mijzelf) spelen ze echt geweldig.
Ik was vroeger helemaal gek van de Ibanezzen!! Super gitaren!!
Heb nu nog steeds de volgende in bezit:
- UV MC, uit 1991 (ik speel er niet meer op, dit is de moeder der 7even snaren!)
- JS90 ham: Satriani ten voeten uit!! Feel, tone, alles van Satriani... Heb hier gruwelijk veel op gespeeld!! Ligt nu voor een herfretjob...
- JPM 100 b , eerste serie, alleen een ongelukje gehad, was mijn train-gitaar, vanwege actie en stugge afstelling, zal ik nooit verkopen omdat deze geen drol meer waard is...
- JP 90 HAM: De beste Petrucci ooit!! Vind ik tnemisnte! Zeker voor een productiemodel! Heerlijke gitaar, gaat niet weg!!!! Moet er alleen meer op spelen...
Gehad:
- JS 10th, Chromeboy, supergitaar, mooi maar speelde er niet op dus verkocht
- JEM 10th: Dit vond ik de mooiste Ibanez ooit Serienr 053 (Enschede!!! Mijn netwerk nummer!) ... Maar... Ik vind de Jem's geen geluid hebben... Clean was mooi, Solo ook, lekkere middige sound, maar bite en lekker strak in de bas mistte ik... Deze heb ik verkocht en een toen samen met een ander gitaar een Nik Huber voor terug gekocht... Nooit spijt van gehad.. ondanks de looks van de Jem!
Maar na al die jaren geraced te hebben op Ibanez zit ik nu meer in de PRS en de Huber achtige gitaren... Daarnaast altijd nog op zoek naar een geweldige strat, maar ja, ik vind ze niet...
Harm
EDIT: Ik zie nu pas dat het een oud onderwerp was!!! Ay!!!
rg750
rg760
rg770
artist ar30
ik ben de trotse eigenaar van een rgt 3020 fm ds (prestige)
hij klinkt geweldig!!, alleen zou ik graag een wat aggresiever element in de brug willen, iets van een superdistortion ofso.
ibanez halzen zijn de beste!
ik vond zelfs de halzen van de goedkopere modellen nog verdomd goed spelen.
hoe langer ik op mijn rgt speel hoe meer ik tot de conclusie kom dat ik geen betere aankoop had kunnen doen :cooler:
(ik speel nu 2.5 jaar op me ibanez)
dit is mijn schatje!!!!!
http://i99.photobucket.com/albums/l3...d/HPIM1150.jpg
een artist uit 1981.
ben zelf de trotse bezitter van 2 van die planken, namelijk:
1.een RG570EX in t grijs, met sinds kort Dimarzio humbuckers(ToneZone en Air Norton). voor de rest gewoon standaard, dus basswood, edge pro etc etc.
2. een RG7321, dus de 7-snarige hardtail. Deze met voorversterkertje erin(mocht wel wat feller en steviger allemaal).
Ik heb een Artcore Axd 71
http://home.wanadoo.nl/joh.schipper/kleineArtcore.jpg