NW Fryslan is/was volgens Google Maps op die locatie. Ik zal het aanpassen tegelijk met de andere toevoegingen.
Printable View
Hoi Hoi,
Je kunt mij er ook op zetten (in Milsbeek, Limburg).
Ik kan je voornamelijk helpen met effecten en versterkers repareren / onderhouden / biassen. Racken inrichten, bekabeling maken en overige electronica vraagstukken.
Voor gitaar vraagstukken kan ik altijd bijspringen, en als het mij niet lukt pakt een vriend van me het op. (uit geertruidenberg (Neringsgitaarservice.nl)
Thx !!!
Aardig van die neringsgitaarservice.nl dat ie dat gratis gaat doen. Weet hij dat zelf ook al?
LoL....
Ik betwijfel het
Zet mij er ook maar bij. Regio Arnhem - Velp om specifiek te zijn. Snaren, klein afstelwerk zoals intoneren, brughoogte , element hoogte en klein soldeerwerk.
Vleuten, regio Utrecht.
Eigenlijk doe ik alles wat ik als hobby bouwer voor je kan doen, maar dan tegen materiaalkosten en een leuk gesprek. Frets vlakken, topkammetje of een slagplaatje maken is geen probleem, ik heb alleen niet alles op voorraad...
Woon in Tolkamer Gelderland. Kan gitaren afstellen, frets vlakken/contouren en poslijsten, alle gitaaronderdelen incl elektronica vervangen, pedalen repareren of op vraag maken en kan buizen vervangen en biassen.
Ben verder handig in houdbewerking maar geen ster in het afwerken/verven van zowel hout als metaal.
Luitjes,
Ben ff afwezig geweest maar ik wil toch nog even reageren.. Dankzij dit initiatief ben ik erg goed geholpen door Tabula Rasa omtrent vogelen met pickups, schakelaars en condensatoren.. Wat niet direct lukte is middels andere GN' ers op gebied van social media verder opgelost... Het had twee 'sessies' nodig, maar ik heb een hoop geleerd en ondervonden.. Het was erg gezellig en erg gastvrij.. SUPER!!
Thanks guys!!
-Ramon.
Was inderdaad een vreemde, maar leuke zoektocht.
De Chubtone `miste wat` en was scherp en onaangenaam. Toneregeling op het brugelement werkte niet als hoogaf filter, maar filterde alles direct weg en werkte als volumepotmeter.
Chubtone eruit, SSL5 erin. Een grote doffe ellende in brugpositie en in de combinatiestand. Die was helemaal onbruikbaar.
Chubtone er weer in gezet. Dan maar de tonepot eraf en gebruiken als blender om het halselement wat bij de brug te mixen om het scherpe randje eraf te halen. Was een hele verbetering.
De tonecap leek wat brandschade van een soldeerbout te hebben, dus heeft Ramon een nieuwe OD cap geregeld.
twee weken later weer de SSL5 erin met een nieuwe tonecap en ineens klonk alles wel lekker. Brugelement klonk te gek in deze gitaar. Helaas hadden we niet echt op de tussenstand gelet. Bij thuiskomst bleek de tussenstand erg dun. Dus de twee draden moesten omgewisseld worden. Wireman heeft een soldeerbout aangeschaft en is zelf de draden gaan omwisselen met succes.
De brakke toonregeling was eigenlijk achteraf makkelijk te verklaren omdat de condensator lek geweest moest zijn, waardoor ie alles doorliet. (Ramon, is ie toevallig nog achteraf doorgemeten? Ben er wel benieuwd naar).
mysterie blijft waarom die SSL5 in eerste instantie, ook alleen in de eerste stand, als in de tweede stand zo verschrikkelijk brak klonk (draden omdraaien maakt in de eerste stand geen zak uit).
Waren twee leerzame middagen.
Nijmegen, Gelderland. Ik kan snaren vervangen en het meeste afstellen (Floyd Rose, PU's, actie etc.).
Ik zie dat ik een beetje achterloop met de nieuwe aanmeldingen, ik ben van plan de kaart dit weekend weer bij te werken!
En het weekend begon vroeg dit keer: de kaart is weer bijgewerkt! Als alle nieuwe aanmeldingen even willen kijken of ze erop staan en op de goeie plaats ben ik weer helemaal blij.
niet helemaal bijgewerkt... Zuid Limburg is nog blanco.
Is er iemand die kan solderen en die toevallig in óf tussen Arnhem en Nijmegen woont? :p
Klik-->http://www.gitaarhulp.nl/
Genoeg mensen daar ;)
Ede en omgeving. Zie ik nog niets staan. Voor wat afstelwerk, snaren vervangen en evt wat soldeerwerk. Zet mij er maar tussen :)
@Bass Blom,
Mijn Ibanez JS1000TB heeft een klein afstel beurtje nodig. Ik ben zelf al wat aan het prutsen geweest met de truss-rod etc maar ik heb het niet het idee dat het echt het gewenste resultaat opleverd. Ik heb wat frett buzz en sommige bends vallen dood (te lage actie wellicht?).
Zou jij me hiermee kunnen helpen ? Uiteraard tegen betaling. Kom zelf uit Steenwijk, dus lekker dichtbij.
Hoor graag van je.
Ik weet niet hoe actief dit is, maar je kunt mij ook wel op de kaart mikken; Ter Apel, Groningen.
Afstellen, snaren, eenvoudig soldeerwerk en buizen vervangen. Tis misschien wel even geduld hebben, want ik kan nogal druk zijn...
Vanavond ga ik de kaart weer bijwerken, have faith y'all en hou vol. :)
Na een korte inspectie bleek de achterstand toch nog mee te vallen, alleen had ik vorige keer skanky en pim raaijmakers over het hoofd gezien.
Toegevoegd zijn:
skanky
pim-raaijmakers
wiltin
Blend
LordOfLager
Mocht iemand zichzelf of een ander missen, laat het even weten met een PM.
Ik weet niet hoor, maar de persoon die in Huessen zit wil eventueel wel een betaling in natura. :stop:
Aardig gek.
Haha, dat is Huessen, die moet je sowieso niet te serieus nemen.
Hallo,
Ik zag ergens kijk op de website van Rinse hoe en gitaar afsdtellen. waar vind ik de link naar deze websitemet vr gr
Han
Rinze heeft die website volgens mij inmiddels uit de lucht gehaald. De beroemde site van Don Hofstee is evenwel nog steeds actief.
In mijn omgeving nog niet veel kunnen zien dus bij deze:
In Aalten (GLD)
Het afstellen van halspen, snaren vervangen, beetje de basis dingen..
Jorik.
Ook Jorik staat op de kaart. Ook heb ik een kleine feature toegevoegd waarmee je kunt zoeken naar plaatsnaam, voor als je bent vergeten waar je huis staat ;)
Zijn er hier ook in België?
Ik speel al enkele jaren gitaar, maar van het afstellen heb ik absoluut geen kaas gegeten. ik weet dat ze in Nederland meer kaas eten dan in België, maar toch.... :-)
Liefst in de omgeving van Oost-Vlaanderen.
Ik wil ook wel op de kaart.
Kesteren, Gelderland
Soldeerwerk, kleine elektronica, snaren vervangen, effecten repareren.
Is er nog iemand in Nijmegen, of in de buurt van Nijmegen de potmeters van mijn ES-347 kan vastzetten?
Patrick Koopmans was voor mij altijd de man. Ik heb echter geen cent te makken. Die gitaar is heilig voor me, dus ik zoek wel iemand die echt weet wat ie doet. Bij voorbaat dank.
Sorry, dan kan ik je niet verder helpen.
Iemand in de buurt van Nijmegen óf in de buurt van Venlo die me zou kunnen helpen met het fiksen van een ouwe Dynacord Rex? Op marktplaats gekocht en deed het gewoon, heeft het thuis nog 1 keer gedaan en nu is 'ie dood. Ik wil graag leren aan versterkers te werken/ze te bouwen dus dit zou wel een mooi leermoment vormen.
Zo, van de week iemand versterker gefixed (met heel erg gare potmeters). En iemand wat tips gegeven bij het installeren van een nieuw setje pickups! Iedereen weer blij :)
Kleine update, 2 gebruikers zijn toegevoegd op de kaart: Heynis en Floris.
Mij mag je erop zetten voor kleine elektronische herstellingen aan gitaareffect pedalen. (liefst geen amps)
Hasselt, België
(Exact adres te bekomen na pm)