Ik heb al eerder gezegd dat deze ideeën ontspruiten omdat ik het leuk vind en omdat ik nog geen set heb gevonden waar ik tevreden mee ben (ideale verhouding tussen weinig sjouwen, vette sound en gemak voor de zaal). Inderdaad heb ik weinig optredens dus de meeste hersenspinsels zien het daglicht (nachtlicht?) niet.
Even alles op een rijtje:
1. Ik speel graag W/D
2. Ik wil niet afhankelijk zijn van de geluidsman
3. Ik wil niet dat de geluidsman veel gedoe heeft met mijn set
Punt 2 is wat Demo net aanhaalt; je gaat met poweramp + cab het podium op. Dat kan in wat grotere zalen prima uitversterkt worden maar geeft veel teveel hassle als ik W/D zou willen. Dan zijn er volgens mij twee opties:
1. Mono poweramp + cab dat uitversterkt wordt voor de zaal
2. W/D poweramp + cab dat
niet uitversterkt wordt; de zaal krijgt een mono signaal via IR
Ik wil niet afhankelijk zijn van PA want soms is dat er niet, maar soms klinkt het ook klote. Demo, je zegt dat een echt cab heel anders klinkt dan IR. Daar geloof ik geen tierelier van. De zaal kan daar waarschijnlijk een heel behoorlijk geluid mee krijgen. En misschien moet je het
optreden met modelling topic eens doorlezen; het is, in ieder geval voor mij, nog steeds belangrijk dat ik me lekker voel op het podium, want daar ga ik beter door spelen (of heb een betere vibe, wat dan ook).
Het feit dat dit Rack-revisie-version-900234-2012 is komt door drie dingen:
1. Ik vind het leuk; dit topic is bedoeld om te brainstormen over de mogelijkheden
2. Ik heb nog niet gevonden wat werkt
3. Het is compensatiegedrag voor het gemis aan optredens :cheerup: