Ohlala, classy! Weet je de output van die puppies? Ik ben benieuwd waar nou het verschil zit met gewone filtertrons. Die zijn 4.7k oid. Waarschijnlijk zijn de magneten ook anders.
Printable View
Ohlala, classy! Weet je de output van die puppies? Ik ben benieuwd waar nou het verschil zit met gewone filtertrons. Die zijn 4.7k oid. Waarschijnlijk zijn de magneten ook anders.
het zal je niet verbazen dat ik geen fluit ken van de specs :) naar 't schijnt zijn ze pretty hot. als je me zegt hoe ik dat moet meten met mijn nog nooit gebruikte multimeter , meet ik 'm even door...
edit: ff gezocht via google hoe meten: als ik het goed heb gedaan lees ik iets af van 7,63
haha, zo moet dat, zolang het scheurt is het top!:D
Thnx, dat is een stuk hotter dan de filtertrons of de hotrods.
ha, juist de cabronita voorzien van pickup, snaren derop en eerste sounds: mmmmmmmm...yesyes!
klinkt eigenlijk zoals ze vaak wordt gereviewd: een rockaxe met toch voldoende twang, in the face maar toch sweet. i like it a lottt
een geweldig voordeel van iets dat wat relic moet zijn, is dat je bij het afbouwen niet supervoorzichtig moet zijn: echt iets voor mij (want op de Woml schaal scoor ik nogal laag ...) jammer dat ik in regel niet echt voor relic ben, anders zou ik niks anders maken :)
Het klinkt rauw he, die combi. Is dat een powertron of een classic? De laatste heeft twang genoeg maar de Powertron heeft meer growl, helderder dan een P90 en dikker dan een telecoil. Ik krijg er geen echt twang uit maar nog nooit de snaren verwisseld, dat zal wel uitmaken.
Grappig is dat mijn drummer totaal geen idee heeft van gitaren, voor hem lijkt elke gitaar op een bezem met waslijnen maar elke keer als ik wat op de Cabro heb gespeeld zegt ie, mooi geluid had je daar.
tis een powertron. yep fijne brul maar blijft toch lekker helder.
Twang, ja bij mij verse snaren, mss vandaar maar het is idd geen genuine fender twang die ik wel heb bij mijn andere zelfbouwtele met low output scoils.
ik ben es benieuwd wat ie doet in de band. zou zomaar mijn nieuwe holy grail kunnen worden: het enige wat ik vaak mis op de P90 gitaren die ik heb, is dat heldere. En als ik dan op strat ga spelen voor de mooie spank, mis ik soms wat body, dat compenseer ik dan wel met amp settings. mss is dit een valabel compromis.
Ik denk dat we in dezelfde vijver vissen. Ik heb iets met strats maar live doen ze het niet voor mij en LP's zijn te lomp. Daartussen zit het gebied van teles, Gretsches en LPjuniors.
De Cabro heeft van alle drie wat maar is geen compromis, eigen geluid met veel karakter.
Een goeie treble bleed maakt hem nog praktischer, een echte powertube rider.
En dat ie er zo cool uitziet is ook geen verkeerde eigenschap natuurlijk.
het voorlopige plaatje
http://i158.photobucket.com/albums/t...01155KLEIN.jpg
http://i158.photobucket.com/albums/t...01158klein.jpg
http://i158.photobucket.com/albums/t...01147KLEIN.jpg
edit: at pepe: heb jij er die cabronita schakeling op, iets esquire achtig is dat, dacht ik?
Nop. Luke heeft wat geexperimenteerd met bleeds en ik moet zeggen, dat pakte goed uit, beter dan mijn bleeds. Ik zou eens moeten kijken wattie nou precies gebruikt heeft.
Hij was zelf zo enthousiast dat ie nu die bleed standard in alle RR monteert.
Mooi is ze hoor.
+1
De relic-job is ook mooi gedaan, lekker subtiel.
Ik ben zeer benieuwd hoe zoiets klinkt, hoewel we op de Tele-meeting ook een paar van dit soort Tele's tegen zijn gekomen met Powertrons/TV Jones pickups dan.
Ik vond het eerlijk gezegd niet veel meer met een Tele-sound te maken hebben, maar ik kan me voorstellen dat je toch een wat "dikker" geluid wilt, en een Tele speelt wel erg lekker.
Te gek Barno , welkom bij Cabro club . Ziet er strak uit.
Ik heb ook een one pupper in gedachte , heb de hals al , ook wil ik iets met TV Jones gaan doen.
thx guys
er hele tijd op gespeeld daarnet: het is idd geen tele, op een andere manier ook wel heel allround. Met de Powertron uitermate geschikt voor Roawck. Dat speel ik niet zo vaak maar deze gitaar doet het je spelen, komt een heel geloofwaardige deep purple en ac/dc uit oa. en voorlopig enkel op een transistortje. de buizenbakken staan elders, dus ben benieuwd.
En besef nog maar es hoe zalig een éénpup gitaar is: all playing, no fannying about met switch enz... geen energie steken in keuzes, gewoon gaan met de cabronitabanaan
at H Huisjes: eigenlijjk heb ik enkel de hals gerelicd. de body is gewoon geprepareerd voor nog enkele lagen zwart, maar idd, het lijkt wel op een relic :)
for what it's worth: FILMPJE van de La Cabronita (enkel clean, maar hij kan behoorlijk brullen met wat overdrive...)
Lekker hoor. :ok:
Ik vind het een wereldsound. Soort HiTech LoFi.
Haha, goed omschreven, geen idee of ik het wel tof vind eigenlijk.
Het lijkt me ergens een beetje nasaal, middig en stug, ik ben benieuwd hoe zoiets met wat drive klinkt.
Gisteren maidentrip voor de Cabronita. Als drie mensen na de show onafhankelijk van mekaar komen zeggen dat dat een bom van een gitaar is, dan is den zelfbouwert zeer content.
Cabronita en Fender Bassman is ook een winner combo: geeft toch genoeg warmte aan het vele hoog van de TV Jones. de gitaar snijdt zeer grondig maar op een manier die pleasing to the ear is. een dikke blijver dus. altijd moeilijk want dan zal er weer minder op andere gitaren gespeeld worden...
Halleluja. Daar drink ik op (ik was toch al bezig maar een goed excuus is nooit weg)
Filmpje even gekijkt.
Zou het ook heerlijk doen op mijn Hiwatt achtige Floyd.... Jummie jummie.
En bedankt, nu moet ik weer een Cabro. Ik zou er haast mijn normale tele voor verkopen, misschien doe ik dat ook wel.
Er zit wel een soort Twang in maar voor mij nogal verschillend van de echte Tele twang. die krijg je enkel met een gematigde output single coil imo.
Wat ik heel leuk vind aan de cabro is dat hij priemend goed door de mix komt maar toch niet storend hoog. Dat kan bij sommige tele's wel es een probleem zijn, als er wat mid mankeert.
Ben echt superblij met deze cabro. in neem straks mss een vergelijkend filmpje Cabro / Tele op.
Kan je misschien ook een stukje met drive en zonder reverb spelen?
Ik ben wel benieuwd hoe die Cabro dan klinkt, ook t.o.v. een gewone Tele.
Zit er in zo'n cabro dan ook een tv powertron of een classic?
Ik ben echt geen held in demo filmpjes maken (ik ken geen rocklicks) maar kom, hier hoor je het verschil tussen een tele met vintage voiced pickups en de krachtige powertron.
de amp setting waren identiek, alleen bij de veel luidere cabro heeft de microfoon het geluid wat gecompressed. en de youtube compressie is ook a bitch maar soit, het gaat om het idee :)
crunch komt uit een TS 9
http://www.youtube.com/watch?v=HC5_vabsSMw
Dat klinkt goed!
Klinkt lekker inderdaad.
De Powertron lijkt wat vlakker te zijn en erg veel midden te hebben, maar dat zal de compressie wel zijn waarschijnlijk.
Heb je 500k pots in die Cabro?
De Vintage Tele vind ik niet slecht klinken voor eentje met een rosewood toets, meestal vind ik die te neuzig maar deze lijkt daar niet zoveel last van te hebben.
de gitaren komen in de clip niet echt tot hun recht door de mindere opname maar het geeft wel een idee van het verschil. De Tele is vooral goed clean; zijn handwound pickups (signature WB van de Seatsniffers), iets meer middy maar toch nog heel twangy.
De powertron: is natuurlijk een HB, dus idd veel meer oemph, ik ben normaal niet zo'n HB man, maar deze houden wel hun helderheid (ook weer vooral clean of met enkel randje), missen wel de spanky twang, maar da's logisch voor een HB. Ja, vrij veel compressie bij deze opname want de output is hoog. Het is het soort pickup die zelfs op hoog volume goed blijft klinken
500K's idd
beide gitaren hebben een body van 1 piece swamp ash
Sportief, een filmpje.
Waar de tele met een kapmes zich een weg baant door het oerwoud pakt de Cabro een buldozer en buldert knarsend de boel plat.
Meer Gretsch dan tele maar dan wel een Gretsch met een ego probleem :)
mooie omschrijving.
Dat heeft Pepe weer mooi gezegd idd!
Lekker gespeeld ook, ben je beroepsmuzikant?
poëtische pepe heeft het treffend gezegd idd
@ h huisjes: klein deelberoepje soms mss :) maar nee niet echt, dan zou ik me geen +20 gitaren kunnen veroorloven :)
klinkt inderdaad lekker!
Ik heb het idee dat de tv's wat beter in een cabronita passen dan"de "gewone filtertrons.
http://www.youtube.com/watch?v=HC5_vabsSMw
Qua uiterlijk zou ik me erg makkelijk door de zwarte Cabro laten verleiden. Nu ik echter hun schreeuwen kan vergelijken ga ik liever met de blauwe van bil..
Tee.
ja, het zijn twee totaal verschillende gitaren. persoonlijk vind ik de tele beter voor het supercleane werk en de cabro voor het ruigere (maar in de clip komt de overdriven cabro door compressie niet echt tot zijn recht)
en hola, wat zie ik, er kunnen nu clips in de forumbrowser: tof! :)
Wat een leuk filmpje, die vergelijking tussen de beide gitaren, met dezelfde soort geweldige licks. Prima. Allebei prachtinstrumenten. Ikzelf zou voor de Cabronita/TV Jones gaan. Zelfs met dat kl%$#terige YT geluid klinkt dat ding geweldig!!!
Wordt tijd dat ik mijn Telecaster/Cabronita variant met die TV Jones ga bouwen.
Klasse Barno!