December komen ze in de Benelux.
Printable View
December komen ze in de Benelux.
En bij onze oosterburen in November! :blast:
Het combo kost 239 euro
De head kost 219 euro
aldus Thomann
Ik heb de HT-1R zopas op een lokaal muziekbeursje eventjes (een kwartier, niet echt lang) aan de tand kunnen voelen, op een Lag Imperator model met EMG's.
De twee kanalen delen knoppen voor Gain, Volume, EQ (ISF) en Reverb.
In het begin was ik er niet echt wild van, ik vond het allemaal wat 'netjes', te afgelikt, al vond ik het wel een redelijk volwassen geluid hebben, voor zo'n klein opdondertje met een 8" speaker. Dan maar wat met de knopjes spelen: ISF is leuk om mee te spelen en is erg handig op dit dwergversterkertje. Verder ben ik overgegaan tot mijn favo standje bij kleine buizenampjes : versterkervolume op max, in dit geval ook gain op max, en gitaarvolume flink teruggedraaid. Op het cleane kanaal leverde dit een helder, maar wat dun klinkend clean op. Gitaarvolume beetje bij beetje bijgedraaid en voorwaar, het ding kwam tot leven en met het volume helemaal opengedraaid, kwam er een mooie, warme (yep, da's mogelijk met EMG's, zo blijkt :D) crunch uit het kleine speakertje. Daarna, met alles open, geschakeld naar het vuile kanaal : prachtige, rijke distortion, maar naar mijn mening niet geschikt om deathmetal of metalcore te oefenen thuis, ideaal voor de wat lichtere vormen van heavy metal en gouwe ouwe bluesrock. Echt 'vuil' werd de HT1 overigens niet, het bleef altijd wel een netjes, wat afgelikt klinkend versterker.
Het 'totaalvolume' is m.i. netjes geschikt voor thuis, helemaal open misschien net ietsjes te hard om eventuele andere huisgenoten niet te storen, maar de buren gaan gelukkig zijn :)
Blackstar HT1 Combo With Reverb Preview (HT-1)
http://www.youtube.com/watch?v=UEj7H...eature=related
Zoe-hoet! :supercool:
...Ik heb om van het zeurende GAS af te zijn zojuist een HT1 head besteld bij Thomann.:soinnocent:
Mijn eerste buizenversterker(tje), snif wat een mooie maandag. Nog een paar weekjes de tijd om een mooi cabje te kopen. Iemand nog aanraders/tips? 2x12? 4x12?
Harley Benton 2x12 vintage...
Deze dus. http://www.thomann.de/nl/harley_benton_g212_vintage.htm
Voor de goede orde: dit houdt in dat ik met de HT-1 Head (speaker output (8 ohm) een stereogeluid kan krijgen over dit 2x12 cabinet. Toch?
Just to be sure.
Thanks!
Dat zal wel lukken, maar dat wordt dan nog geen stereo. Hetzelfde geluid over twee speakers is nog steeds mono. Maar als je een kabel tussen de 8 ohm uitgang van je top en de 8 ohm ingang van je cab hangt en de cab op Mono zet, geven beide speakers (weliswaar hetzelfde) geluid.
http://www.youtube.com/watch?v=kNuxnekeeWo
Leuk filmpje.
Hmpf.
Naast mijn maandelijks aflossingsbedrag heb ik nog geld over om te spenderen/sparen aan/voor andere dingen. Nu heb ik er een bloedhekel aan als ik mijn versterker 's morgens of 's avonds niet kan gebruiken omdat ik dan ruzie krijg met de buren.
Nu vond ik het een leuk idee om er een versterkertje naast te kopen, een Engl Gigmaster met die powersoak, een Blackstar HT5 combo of een Blackstar HT1 combo. Zo'n Egnater Rebel 20 is ook erg leuk.
Iemand die mij uit kan leggen wat het meest praktische is in mijn situatie? De Gigmaster en HT5 hebben dezelfde speaker, alleen vind ik de Gigmaster helderder klinken. De HT1 is nog even afwachten of hij in het assortiment van de gitaarzaak komt. En die Egnater vind ik wel leuk.
Nu moeten jullie het niet zien als weer een of andere GAS-aanval:D (hoewel ik wel last heb van GAS, maar niet in die mate dat ik er spul voor weg wil doen ofzo).
Ik zie wel. Het meest verstandige is natuurlijk testen, testen en nog eens testen.
Verder wil ik mijn HT20 sowieso houden voor bandrepetities en optredens.
Emulated output van je HT-20.
Koop een deftige koptelefoon en bespaar een hoop geld. Voor de keren 's ochtends hoef je echt niet een nieuwe versterker.
Ik weet niet hoever de hutjes in Limboland uit elkaar staan, maar zelfs met mijn 5 watter kan ik prima ruzie krijgen met de buren. Alles wat je wilt laten oversturen gaat te hard. Clean doet mijn 3 watter het redelijk op laag volume.
Wat dacht je van een Toneport op je floptop?
Ik heb al een Pod Studio, een UX1. Vind ik niets aan, eerlijk gezegd. Allemaal nét niet geluiden, naar mijn mening.
Nu zit het zo.. De buurman zit depressief thuis, en gisteren begonnen er weer deuren te vliegen toen ik gitaar aan het spelen was. Buiten dat mijn ouders het 's avonds ook niet altijd fijn vinden als ik de versterker wat verder open heb staan. Dan leek een versterker met iets powersoak-achtigs wel handig, of gewoon een laag wattage amp.
Dat is ook gek. Mijn ht5 heeft geen master volume en ik kan hem op fluister-sterkte zetten. Ik dacht dat je een 20 watter met een extra mastervolume wel stil krijgt :)
Tja, dat is natuurlijk het eeuwige dilemma van de gitarist he. Ik heb voor voor nachtelijke capriolen ook een UX2 staan voor aan mijn Macbook Pro. Mogen dan wel net niet geluiden zijn in vergelijking met mijn Koch en mijn Kitty Hawk, maar ik vermaak me er prima mee.
Soms moet je gewoon concessies doen. Trouwens, je versterker klinkt ook anders als je met een powersoak/koptelefoon gaat spelen 's avonds. Ik denk dat het het best is als je gewoon leert te werken met de opties die je nu al hebt, want die zijn best goed!
Die geluiden zijn niet geweldig, maar goed genoeg om 's avonds te spelen joh! Een koptelefoon zorgt toch ook al voor een ander geluidsbeeld dan een speakercabinet.
Roel, Misschien kun je eens Amplitube 3 proberen. Dat klinkt toch wel heel lekker moet ik zeggen.
http://www.youtube.com/watch?v=AtDaqJssqoA
De Lil' nighttrain van Vox klinkt ook erg lekker....
Net een sms binnengekregen, de HT-1 is onderweg. Wham Bam, thank you m'am! :dance: Harley Benton 2x12 vintage van de week al binnengekregen, ziet er netjes uit.
Wordt mijn eerste (buizen) head + cab combi. Om niet te hoeven wachten als ie binnen is: welke kabels heb ik nodig om em aan te sluiten?
Deze?:
http://www.sonoramuziek.nl/contents/media/fl223.jpg
Alvast bedankt!
Bij mijn ht5 zat al een prima kabel. Het zou me niet verbazen als bij de HT1 ook gewoon speakerkabel zit.
Neeeeee !!!! Dit is een (stereo) instrumentkabel. Je kunt er ook geen gewoon gitaarsnoer tussen doen. Je moet n.l. een speciale speakerkabel hebben! Jack-jack, dat wel, maar met twee veel dikkere aders.
Anders bij de muziekwinkel langs en uitleggen wat je hebt (buizentop en cab) en zoekt (speakerkabel van ong. een meter of zo!)
Vergis je niet, want het is echt belangrijk dat je de juiste kabel er tussen hebt zitten!
Gr. C.
En denk eraan.. In die speakercab zitten 2 inputs, maar je hoeft er maar 1 te gebruiken!
Is ie trouwens al binnen? Ben wel benieuwd.