prach - tig
Printable View
dat lijkt maar zo, op de een of andere manier als je iets rood in de foto hebt naast een andere felle kleur dan bloeden de kleuren in elkaar over en krijg je hele aparte effecten, het is me nog niet gelukt om hem helemaal zoals in het echie te fotograferen
heb je een professionele camera want dan moet je de kleurenfilters s gebruiken
Heerlijk instrument. De sunburst is helemaal goed.
nee ik heb een huis tuin en keuken model :D , vervelende is dat ik alleen 's avonds foto's kan maken en dan gebruik moet maken van kunstlicht (en daar gaat het dus mis)
ik zal met pinksteren wel nieuwe foto's maken, dan moet het lakwerk wel klaar zijn
de lak moet dan nog wel uitharden maar op het gezicht is hij dan wel klaar en als het dan een beetje redelijk weer moet het wel lukken
wauw! echt prachtig!:cheerup:
Mooi geworden zeg, die burst accentueert ook heel mooi de vorm op de juiste plaatsen.
Houd je de Headstock naturel? of komt daar ook nog een mooi plaatje oid op ?
de headstock wordt dekkend zwart wat wel een beetje jammer is van het flamed fineer maar hierdoor zul je wel weer beter het logo kunnen zien (en tis ook authentieker)
mooi mooi mooi
weet ik maar ik zit meer in het schilderen dan fotograferen :D
wow, hij wordt echt fantastisch.
ik heb m nog voor de kleur in het echt mogen bewonderen en toen wond ik m al erg mooi.
nu is ie echt gaaaaaffff, bijna guitar-art haha
van bijde echte vakmanschap, dikke 10+
gr daniel
Ontzettend mooi, zowel wat het bouwen, als het finishen betreft.
Maar even een vraag aan Fred; Sluit je niet heel veel vocht op in het hout, wanneer je zo snel blanke lak opbrengt, na het stainen?
ziet er schitterend uit, klasse werk!
Ik moet hier toch ook even mijn bewondering uiten. Ik volg dit al een tijdje maar het begon me op te vallen dat ik nooit via de mail op de hoogte wordt gehouden.
Mooi! Mooi, mooi, mooi !!!
Mooie interprovinciale samenwerking ook :ok:
nee hoor, ik gebruik geen waterbeits maar transtint. dat wordt wel iets verdunt met water maar omdat de burst met een airbrush wordt opgebracht is het nagenoeg alleen de stain die neerslaat op de gitaar en het kleine beetje vocht dat overblijft verdampt ter plekke.
btw toen ik nog veel met clou waterbeits werkte föhnde ik de body altijd na het stainen zodat hij weer goed droog was
kleine update lakken is nagenoeg klaar, nu alleen een weekje uitharden
http://94.100.118.105/966800001-9668...90_6_fMtQ.jpeg
http://94.100.118.146/966800001-9668...29_6_IMl1.jpeg
Zeer mooi werk fred! echt prachtig.
Die linkse les paul is trouwens ook echt een mooi ding! fantastisch mooie top.
die linker zit ik al een jaar tegen aan te hikken, de kleur heb ik gebaseerd op een les paul van Billy Gibbons (niet pearly) maar ik had me eerst vergist met de nekhoek; hierdoor moest ik de studs en wieltjes van de brug infrezen in de body en ik was in een overmoedige bui en besloot dat uit de hand met een 12 mm boor te doen (geen goed idee :D)
de reparatie is niet mooi geworden maar tis toch voor mijzelf, het wordt een loeizware lp als tie klaar is met hopelijk een typisch 70tisch lp geluid
ik heb voor het gezicht de pups er ingezet en de brug en snaren zitten er op voor het afstellen alleen moet ik de frets nog vlakken en crownen en daar heb ik eigenlijk totaal geen zin
waw :crazyhappy:
Wow! Fred, ik vind het fantastisch! :blast: Helemaal geweldig, zo had ik hem in mijn hoofd maar durfde niet te dromen dat hij misschien ook zo zou kunnen worden. Prefect! De headstock ziet er ook superstrak uit met de dekkend zwarte lak. En lijkt het nou zo dat je de sunburst ook aan de rand een heel klein beetje zwart hebt gegeven?
Laat hem maar goed uitharden :)
tis donkerrood maar op de foto lijkt het inderdaad zwart (had ik al gezegd dat rood moeilijk te fotograferen is :D )
Ik ben sprakeleaux
Echt supermooi :mmmm:
En een geniale naam voor een mini les paul :seriousf:
echt geweldig fantastisch super mooi geworden!!
S c h i t t e r e n d e gitaar!! En prachtig lakwerk!!
Fred een vraagje, als je de kop zwart hebt gelakt, hoe bescrherm je de inlay? Tape je die af ofzo???
Groeten,
F:ok:
normaal plak ik inderdaad het logo precies af maar in dit geval was ik lui en omdat de kop dekkend zwart gelakt is heb ik de makkelijke route genomen; met een penseeltje rond het logo zwart geverfd daarna friskfilm er over heen (gewoon een rechthoekig stukje film) en dan de rest zwart spuiten (is een stuk makkelijker dan precies uitsnijden :D)
De sunburst is erg mooi gespoten. Dat staat zo'n klein ding goed.
Had deze wat uit het oog verloren jammer genoeg.
Zeer druk hier en veel minder tijd om hier te vertoeven :(
Anyhow...
First of all; Great Shirt, Respect!
Dat gitaartje ziet er zo strak uit, knap werk.
Damn die burst is geweldig, chapeau!
Ben zeer zeer curieus hoe ie gaat klinken.
Mega cool project Coco!
Hey Cocobolo,
Goed bezig zeg!!!
Puik werk lever je daar af, erg netjes allemaal.
vr.gr.
Branko
Mooi ding man.
Ps. Je hebt pm :)
Ja, gaaf shirt he? Straks komen de opdrachten voor mini's binnen (bij jou dan, haha!)
En jouw Tom Dice gitaar is ook subliem (klinkt op een of andere manier Belgisch, dat woord ;)
Maar iedereen dank voor de mooie woorden m.b.t. de mini. En veel dank aan Fred.
@Orpheo : je hebt PM terug ;)
Vraagje...
binnenkort zal ik dus verder kunnen met de electronica/hardware enzovoorts. En dan moeten er snaren op : misschien een stomme vraag maar omdat de snaarlengte veel korter is, zou ik op zo'n mini nog rekening moeten houden met de keuze voor snaren? En het stemmen? Ik heb even zitten zoeken hierover bij de andere mini's maar kon alleen de opmerking van GertGert over zijn Less Jazz Jr vinden :
GertGert : " .....'t is wel dat ik 'm niet in de standaard tuning krijg. die korte snaren komen dan wel erg onder druk. hij staat dus een hele toon lager gestemd. ".Dusss...betekent dit iets voor de snaar-keuze?