Dat zal ik dan tegelijk doen.
Printable View
Thanks man, ik geniet echt van dit setje. Nog even wat cabinetjes scoren en dan gaan mijn colega en ik een oefenruimte afhuren hier en dan de volume eens opendraaien. Misschien blijft het niet bij deze ene keer, hij schrijft zelf al een tijdje songs en speelt meerdere instrumenten met als hoofd instrument de gitaar. Hij is enthausiast net als ik en heeft me "mijn stukjes" horen spelen en dat beviel hem wel.
Cabjes scoren. :cheerup:
Gisteren naar heteren gereden en een bijpassend in goede staat verkerende JCM-900 1960B cabinet gescoord. Dit wist het Vlissingen debacle een beetje weg. Man wat suckte dat.
Het cabinet is uit 1992, tolex is in 99% staat. Op het doek staat een groot Jim marshall handtekening. Schijnt iets speciaals geweest te zijn, what ever. Nu is m'n fullstack compleet. Happy happy joyjoy :cheerup:
Er zitten nu 75 watters in en het cabinet heeft op 5x na nooit op hoog volume gedraaid.
Deze gaan er uit en er komen twee éminence guitar leggende in en twee celestion 50 watters met vintage karakter. Even kinken of dat bevalt. Zo niet dan maar weer op zoek naar greenbacks.
Not the end
Als iemand weet wat dat was die handtekening op het speakerdoek fill me in.
Ik weet niet precies wat het inhoud die handtekening maar er stonden er idd 2 te koop tijdje terug. De B cab (die jij waarschijnlijk hebt) en de A versie staat in rotterdam met ontzettend slechte tolex. Ik zat te twijfelen deze kast te gaan halen maar hij wilde er 300 euro voor en dat vind ik voor zo een afgeragde kast te veel geld.
Gelukkig heb ik al een A cab maar dan zonder handtekening. Gelukkig eigenlijk want ik vind het wat overdreven. Dat B cabinet is ook zo goed als nieuw.
Mocht ik nog in een bandje terecht komen dan komen er nog wat cabinetten bij. Dan heb ik een setje voor de engl en een setje voor de marshall amp.
komtie aanzetten in kroegje met zijn marshall muur ;)
Het maakt mij niet uit als ik een cabje thuis moet laten staan. :D
en als die handtekening je niet bevalt moet je doen wat tom morello deed met zn Peavey cab, en man o man, als ik een 4x12 heb wil ik dat ook!
Die che,
http://img85.imageshack.us/img85/6130/amp10wo.jpg
dat dus
EDIT: zie nu dat het gewoon een vlag is...
Ach zo, das niks voor mij iig. Ik vind de marshall mooi zoal die is. Alleen nog wat met speakers knoeien en even het beamblockers idee jatten en verbeteren in een eigen ontwerp.
Vind het nog wel tof om het te doen met je eigen bandlogo ofzo maar het nadeel is dat je de kast nooit meer goed verkocht krijgt 2e hands en je moet het echt met stift ofzo doen want verf gaat je speakerdoek dichtzitten.
Gewoon lekker zo laten mac! wie weet worden die cabs nog eens geld waard ofzo als collecters item.
Dat collectors item gedoe is leuk maar niet de primaire reden dat ik dit cabje wilde. Hij was schandalig goedkoop voor een cabje in deze staat. Daarom voor mij weer een marshall mazzeltje. :)
Zo zie je maar dat smaken verschillen
Ja, ik vind het ook leuker als het apart is, niet zo'n standaard zwarte cab, alhoewel ik een Marshall TV cab (zo'n grijze dus) wel origineel zou laten :P
Je kunt er altijd een vlag over heen spannen.
Nee joh, dat was een grapje. Zie je het gebeuren op die school, een marshall? Lijkt mij niet. Op die school mag je toch enkel een harpje bespelen?
Welke school hij stond weet ik niet. Was buiten kampen in ieder geval.
Ik heb net bij ons op school wat gespeeld op een Laney transistor-ampje van 15W ofzo.
Dat ging nog best hard en klonk lekker. ;)
Nou, in de eerste heb ik een keer een acht gescoord voor een klokkenspel (of xylofoon, weet ik het). Er was verder wel een piano, orgel en twee akoestische gitaren aanwezig, maar daar werd in de les niets mee gedaan. Volgens mij hebben we verder alleen wat basistheorie gehad. Sowieso wordt er alleen in de eerste klas muziek gegeven. :D Blij dat ik er weg ben.
Heb trouwens vorig jaar ook een Marshall gescoord in Kampen, bij winkelcentrum Penningkruid in de buurt. 30 watt transistor combo uit de vroege jaren 80, walst lekker over die MG'tjes van tegenwoordig heen :)
Penningkruid, bekend gebied. Bij wie dan? Wanneer?
Na mijn examen biologie, 19 mei vorig jaar dus. Aan de Dotterbloem. Kan je het huisnummer ook wel PM'en als je wilt, weet het niet meer exact en ik kan me ook geen naam meer herinneren.
't Is een Marshall Master Lead Series 5010 die al heel lang ongebruikt in de garage had gestaan.
De straatnaam weet ik ook niet meer maar daar heeft een gitarist gewoond die ik lang geleden kende maar de naam is mij ontschoten. Had hij ook nog gitaren? Toevallig een squire strat met Fr achtige trem en blanke body?
Hoe oud was degene ongeveer?
Weet ik niet, volgens mij had hij geen gitaren meer (kan me iets herinneren dat ik hem niet kon testen omdat hij zijn gitaren allang verkocht had)
Was een jaartje of 35/40, werkte bij een verzekeringsbureau of iets dergelijks. Kan helaas de naam niet meer vinden omdat ik daarna een nieuwe laptop kocht, de mails staan hier dus niet meer op.
Dotterbloem is die bochtige straat tegenover penningkruid (check Maps anders)
Kampen is de laatste twintig jaar nogal veranderd en die persoon was idd ongeveer een jaar of vier jonger dan mij. Damn wat was dat een vage tijd ik was zeventien ongeveer misschien achttien en nu negenendertig dus alweer tweeëntwintig jaar terug.
Ach wie weet is het hem helemaal niet.
je hebt PM
Misschien ook interessant om dit hier even te posten. Zoals je misschien hebt gelezen in het 'versterker van rob orlemans' topic was ik benieuwd naar zijn versterker. Ik heb hem hier een mailtje over gestuurd en dit was wat ik respons kreeg:
Citaat:
Hallo Thijs,
bedankt voor je compliment.
Ja ,ik speel live meestal op Marshall tops.
Heb leuke verzameling.
Meestal speel ik "Live" op:
Jcm900 100wt dual reverb modellen.(met El-Diablo logo.Is een grapje eigenlijk)
Die modificatie is niets bijzonders.
Goede afgeregelde (hot) eindbuizen. 4x6l6 JJ Tubes
3 voorverst. JJ 12ax7 buizen.
Een tubescreamer in de effectloop.(hier moet je heel erg goed mee experimenteren!!)
Je herkend het geluid van een 900 niet meer:))
Je krijgt een erg dynamische sound waarbij je de feedback van je gitaar goed moet beheersen ivm met sneller "rondzingen".
Als je geen overdrive pedaal in de effectloop wilt moet je zorgen voor een heel goed overdrive pedaal op de grond.
Bijvoorbeeld een Jekyll & Hide van Visual Sound.
En de treble van de amp. en pedaal laag houden.
Zoiets?
Op de nieuwste cd gebruik ik o.a. een Marshall Super Bass 100wt Top uit 1978 en een Fender Twin.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Rock on,
Rob
Bedankt man. Geen idee wie Rob is maar ik heb een tube screamer en een mxr kfk10 waarmee ik het een en ander kan proberen. Ik moet hem nog openmaken dus de rest doe ik later wel.
Thanks again. :ok:
http://i257.photobucket.com/albums/h...6/DSC02095.jpg
:cheerup::cheerup::cheerup:
Ziet er mooi uit mac, werd het teveel v.d. vrouw, en moest het zakie naar de werkplaats o.i.d.?
Hertog Jan :ok:
Had je nou die andere speakers d'r al in gegooid mac?
Zo ja, hoe klinkt dat?
Hertog Jan? :stop: Veel te zoet.
Geef mij maar Grolsch. :ok: ;)
Nee, toch maar hertog jan :ok:
of palm, palm is ook ok
Trouwens, staat het niet wat gevaarlijk zo, met die wieltjes onder de bovenste cab?