Zal morgen eens een foto maken van mijn projectje wat pas gepinstriped is
Printable View
Zal morgen eens een foto maken van mijn projectje wat pas gepinstriped is
Haha ik zie net het plaatje pas en deze had ik5 augustus hier neergezet:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8MPOSXFQ.jpg
Het voordeel van dat lange "zwaardpenseel" is dat je bibbers in je hand niet direct terugziet in de lijn, en er past lekker veel verf in. Probeer het niet met een gewoon penseel want dat gaat voor geen meter. Ook de juiste dikte van verf is van belang.
Gewoon proberen en veel doen lijkt me.
op ebay kijken voor one shot paint, dit is de beste stripe paint, ook zijn goede kwasten lang scherp en eekhoorntjes haar belangrijk.
Oefenen schijn je het best op plexiglas te kunnen doen.
begrijp ik het goed saracen dat jij die prints ook al es gebruikt hebt om te photoshoppen?
da's dan echt toeval want ik heb die van dikke gretsch gecopieerd :)
http://i39.tinypic.com/30rr0g0.jpg
btw thx voor de pinstripe tips guys
Shoppen kan ik niet klungelen met kisekae en paint wel.
Maar ja ik had ze ook van de gretsch.
Hier vast een tel foto van mijn gitaar betere volgen nog.
Heb er maar iets originelers mee gedaan hoor.
Nee hij is nog niet af er hangen nog draden uit en er zitten pas 2 snaren op ik weet het.
http://c2.ac-images.myspacecdn.com/i...7f6caad3d9.jpg
Voor ander mooi werk moet je kijken bij sparrow guitars.
Haha pinstripes :) Wat zijn het: gitaren of hotrods? (zegt de bouwer van een knalrode gitaar met tribal draak)
Ik wou mijne eigenlijk de ratrod noemen kijk ik bij sparrow op de site:
http://www.guitarsite.com/news/image...ratrod-ace.jpg
Heet dit ding al de ratrod
Maaruh zoals we in de tattoowereld zeggen, tribal is heibel.
Overigens dacht ik bij Gretsch met pinstripes eerst aan dit :
http://img10.imageshack.us/img10/851...opinstripe.jpg
Ook van Billy Gibbons :
http://img22.imageshack.us/img22/253...ppinstripe.jpg
ZZ top kun je natuurlijk ook in een adem noemen met hotrods.
http://www.youtube.com/watch?v=am_v0s4HTe8
misschien moet je deze gast eens opzoeken..
Poeh goddank, smaken verschillen ;)
Van pinstriping naar airbrush: voor een toekomstig project zoek ik iemand die deze stijl machtig is.
http://ui20.gamespot.com/915/newpop3_2.jpg
Had Fred Dons niet een overkill aan geairbrushte gitaren?
Vraag hem eens.
Fred Dons kan zelf airbrushen inderdaad.
tja, zo heeft ieder zijn smaak, vintage style pinstriping vind ik knap, metalachtige pinstripes vind ik dan weer lelijk, tribals, draken enz... argh!!! zowel pinstriping, airbrush en ook tattoos kan ik alleen maar smaken als het echt héél goed gedaan is. Fred heeft idd paar juweeltjes airbrush.
:p Fred is een beetje de 'Il Duce' van alles wat met lakken te maken heeft ;)
Het zijn nog prille plannen, kan evengoed afketsen.
Regelmatig vragen bassisten mij of ik een bass kan bouwen maar dan niet Bassmodel van Guttlin (Bobking), maar in de gitaarvorm van de Thin King.
Eigenlijk gaat dat niet. De Thin King bass die ik voor Saf bouwde, was een uitzondering omdat hij een shortscale wilde, hebben we het erop gewaagd. Kan net, maar is toch al iets topzwaar.
Kreeg nu weer zo'n vraag van een bassist. Hij wil absoluut een longscale maar dan met de gitaarvorm... Heb me maar es aan het tekenen gezet. Het is echt niet evident en ik weet nog niet of ik dit laat doorgaan. Het ophangpunt aan de hoorn moet gewoon een pak verder liggen dan bij een gitaar. Je moet dan echt de hele vorm hertekenen.
Die bassist heeft wel wat naam, dus ik zou de bass voor 'm bouwen tegen materiaal kost wegens mooie promotiemoglijkheden... een endorsment if you like :)
Bovenste is de Bobking, de drie anderen, werknaam 'Second Bass' (doordenker...) zijn het nieuwe ontwerp. Bedoeling was om de feel van de gitaarvorm te vertalen in een basvorm.
http://i158.photobucket.com/albums/t...calebasses.jpg
vind ze erg gaaf. vooral het slagplaat-knop idee.
alleen toch vind ik niet helemaal de "mojo/feel" in dit model terug wat de gitaar wel heeft. ik weet niet waarom.
de bas versie is wel heel "gestroomlijnd" ik zou de upperhorn toch iets meer maken zoals je hem normaal hebt. met die "tele" knik erin( ik weet niet hoe ik het anders moet noemen).
hij doet me nu wat meer aan een firebird denken.
iig, vind ik hem een stuk mooier dan de bobking.
keep up the good work:ok:
Me like it! Je mist die mojo-feel van de F-gat. Misschien een idee om ze net als op bepaalde oude gretsches en framussen de f-sleutel er op te schilderen? (onder het mom van Feedback uit te sluiten) maar vind het ook zo een gaaf model.
Ik zou nog wel eens een lefty servant bas willen in 25" scale :)
hey thx robdop
ik ga akkoord dat hij niet dezelfde mojo heeft dan de gitaar, ik weet zelfs waarom :). De gitaar is een tamelijk uitgekiend ontwerp maw, ik heb veel gefinetuned aan alle bochten enz... echt een kwestie van mm's en minuscule aanpassen van radiussen enz...
Voor een bas, waarvan het ophangpunt veel verder moet liggen, zou ik dus eigenlijk de hele body moeten verschalen, maar dan krijg je een veel te grote body. Dus een soort verlenging van de body, maar dat verstoort mijn hele bochtenwerk :)
Ik ga 'm eerst es proberen te finetunen en dan beslis ik of ik 'm "in productie neem " :)
ja, dat F-gat, mss speelt dat ook wat mee.
25 " bass, wow cool idee, dat zou wel kunnen met een Servant. Maar denk je dat dat zou lukken qua snaarspanning? Zelfs met dikke flatwounds denk ik nog dat je de bas bv in G moet gaan stemmen om genoeg snarenspanning te hebben, tenzij je er hoogspanningskabels op doet :)
Ik weet niet wat het is, maar er is iets dat ik mis. Volgens mij de stijle opgang richting kont, die is nu wat vlakker dan bij de Thin King - modellen.
Als je wat overlegt met die bassist (Vincent ? Axl ? Flip ? Nic ? Lange Polle ? Die van de DLS-band ?) kan het je eerste signature worden :D
sorry to say so flitslicht maar dit is onwaar :)
nee, er komt veel meer bij kijken. Als je alles verschaalt van gitaar naar bass, kom je met een onmogelijk grote (en brede) body (terwijl je hals even smal, en soms smaller is enz... Een stratbody is gedrongener dan een Pbass. Dus moeten de curves worden aangepast, en vermits een Guttlin nogal wat extreme bochten heeft, verandert de feel
at Kakihara, idd andere lijnen en in eerste instantie zou ik dit ook niet gedaan hebben, maar ik doe wat ik altijd doe: tekenen, dan een lange incubatieperiode. Als het mij na een tijd nog stoort, in the bin it goes :)
Misschien dat hij minder lijkt omdat onze ogen inmiddels gewend zijn aan de iets extremere 'standaard' Guttlinvorm, maar zo op het eerste gezicht vind ik 'm erg OK.
Ik wil toch nog even wat proberen bij te dragen.
Ik weet dat laatst iemand het er ook over had.
Maar bij deze bas vind ik het echt wel gepast, voor een nieuwe headstock?
Maar volgens mij is een headstock ontwerpen nog moeilijker dan de bas zelf.
Ik vind de bas iniedergeval een blijvertje:)
Ziet er goed uit! Niet teveel meer aan veranderen. Bij de bobking is denk ik het probleem dat de upper/lower horns niet echt een sterke vorm hebben. Bij de second lijkt mij ook de balans in orde de strap komt bij de twaalfde fret en er zit nog redelijk wat body achter.
Ik ben benieuwd!!
thx Bram, ik denk het ook. Eerst ga ik de curves finetunen, dat gaat hele kleine aanpassingen geven die groot verschil kunnen uitmaken.
at Robdop. headstock maken is idd moeilijk. Ik zal het mss ooit nog es proberen maar ik geef mezelf weinig kans om te komen tot een beter ontwerp dan wat ik nu heb rekening houdend met factoren als functionaliteit, min of meer anders dan "de rest" en toch niet te extreem, in tune met de bodyvormen, enz...
alleszins bedankt! all voor de feedback. Bij sommige dingen die ik ontwerp ben ik tamelijk zeker van mijn stuk , maar zoals nu had ik toch graag wat meningen vooraleer ik er meer energie in steek.
edit: thx oigun ! Ja, de strap zou eigenlijk nog een cm verder moeten maar het was nu al moeilijk om de vorm wat organisch te houden. Die cm korter bij de body wordt hopelijk gecomenseerd door iets meer massa van body dan bij bv een Pbass
Hoi Barno,
Ik heb je Guttlin gitaarontwerp even nagetekend. Ik heb het vervolgens over je basgitaarontwerp (hieronder) heen geprojecteerd en daarbij heb ik de bovenkant van je gitaarontwerp verschoven ten opzichte van de onderkant. Hij komt daardoor iets verder vast aan de hals en hopelijk heb je het neckdive probleem dan niet.
Het was niet genoeg om het bovenste deel alleen te verschuiven, dus ik heb het ook een klein beetje geroteerd : de punt onder je rechterelleboog komt daardoor iets naar beneden. Lastig uitleggen zo, ik had meer screenshots moeten nemen. Anyway, op plaatje 2 heb ik het even snel met paint jouw kleurtjes gegeven en op plaatje 3 heb ik de taille (die wel erg slank is bij plaatje 2) iets opgerekt. Kijk maar of je er iets mee kunt, ik vond het leuk om even op te stoeien.
Succes!
Marco
http://i138.photobucket.com/albums/q...ls/guttlin.jpg
Ik stem voor nr 3: set neck, 1cutaway bass.
Handmade bassen hebben, voor mij, zo de beste vorm :)
s.
thx voor het meedenken cocobolo maar ik vrees dat ik bij mijn initieel ontwerp ga blijven. Ik vind eignenlijk dat je aanpassingen vooral tonen waarom ik het gitaarontwerp niet zomaar kon vertalen naar een bas. voor mij is de visuele balans dan weg en gaapt er "een gat" tussen tail en upperhorn. Nu ja, tis een kwestie van persoonlijke smaak natuurlijk.
Hoezeer ik stijn zijn basbouwkunsten ook bewonder, ik zie zelf niet graag bassen met zo'n extended hoorn tegen fretboard. I'm a sucker voor ouderwetse stuff :)
bassisten zijn meestal ook wat ingetogener mensen als gitaristen :) dus mag het ontwerp het ook wel iets zijn. Mss dat de toevoeging van die F sleuten nog wat verschil maakt.
Ik vind je eerste model meer dan prima. De lijnen vloeien mooi zonder dat het te extreem word. Versie drie van de bijgewerkte tekening zou ik ook nog kunnen hebben. Al heb ik op het plaatje het idee dat de cutaway te diep is.
25" bas? Bedenk me net dat ik hier nog een short scale heb staan telecaster vorm en een hals die 1 cm korter is dan mijn squier strat. Moet die eens weer bespeelbaar maken om wat te experimenteren :) Zou wel een cool idee zijn. TV Yellow met een eastwood hi-flyer pup.
Lage snaarspanning heb ik sinds kort ervaring mee en geeft een percusieve haast contrabasachtig toon. Me like it. Zeker voor roots/folk/country muziek. Verschillende bassisten die erop gespeeld hebben zijn er weg van.
Ik vind het second bass idee mooier dan die van cocobolo. Ik ben zelf ook geen fan van zo'n upperhorn tegen het fretboard.
Maar wat je nu heel goed ziet, is dat de upperhorn van de bass een stuk vloeiender is dan die van de gitaar. Van mij mag er wel een wat grotere hoek/hap in. Maar dat kost je waarschijnlijk weer aan massa/gewicht.
Ik vind de derde optie van Cocobolo wel mooi, maar praktisch gezien vraag ik me af in hoeverre die hoogoplopende kont voor een vingerende basist niet in de weg zit ? (poor choice of words...)
naar aanleiding van het Guttlin kalender idee een tijd terug in dit topic: ik heb wat tijd dus er komt er een voor het gezegende jaar 2010.
hier een voorbeeld van december. Het ding drukken (12 A4's) is me te kostelijk. Voor de liefhebbers maak hem pdf gewijs downloadable op mijn site binnenkort.
cheers,
Barno
http://i158.photobucket.com/albums/t...ERDECEMBER.jpg
vet idee Barno! Ga em zeker downloaden en mooi afdrukken op het werk.
Schitterend idee Barno!
Die krijgt een mooi plaatsje in huis. Wordt vast een collectors item!
Thanks for sharing :ok:
Sef, je mag er voor mij ook wel eentje drukken dan ;)