Tss....:sneaky:
Vinni
Printable View
de crunch die ik haal uit de powerball is precies goed voor bepaalde stijlen, en voor andere dingen (zoals ik de einstein hoor) is dat weer precies te krijgen uit de invader. ik heb mijn keus gemaakt. man, moet nog een week of 2,5 wachten tot salaris er is....fuck.
Ik heb ongeveer dezelfde eisen, en ik heb al lang de Invader uitgekozen. Uitgekozen in de zin van "die ga ik kopen als ik geld over heb". :D
Het hele spectrum spreekt me daar aan, en dat kan ik van weinig amps zeggen. Gain/Lead is meer dan geweldig, crunch is voor mijn smaak beter dan 90% van amps, en de clean is ook zeer goed voor een zo'n alleskunner.
Engl's clean vind ik zoals eerder gezegd lekker, maar het kan wel wat dimensionaler. Maar, ik vind hem meer dan prima, en dat die van de Invader "toevallig" voor mij nog beter is dan de gemiddelde Engl, maakt me helemaal blij.
Voorlopig kan ik het nog prima vinden met mijn Blackmore (zeker nu ik geen rock-band meer heb). :satisfie:
Maargoed, als je twee amps wilt en kan halen, maakt het allemaal natuurlijk wel een stuk makkelijker. Om de gewenste sounds te krijgen bedoel ik, want voor de rest vind ik het maar gekloot met meerdere amps! :D
tja met die maat van me zal ik toch alleen de powerball nodig hebben, maar als ik een band eenmaal rond heb die wil spelen wat ik ook wil spelen (classic rock) dan is de invader toch een betere kandidaat dan de powerball. ach ik hoef mezelf niet meer te overtuigen van wat ik wil (en ga doen). en jullie ook niet, want mijn keus vinden jullie denk ik per definitie belachelijk.
Hmm, ja, ik dacht al dat je eigenlijk wilde zeggen dat jij Engl niet fijn vindt:-)
Marshalls hebben overigens ook allemaal een Marshall karakter (open deur?).
Maar ik kan Orpheo best begrijpen als hij twee Engls wil, omdat hij de sound wil mooi vindt.
Hell...ik zou de Invader er ook wel bij willen hebben!
omdat vor mij classic rock is, the darkness, the scorpions, ufo, tesla... en met een classic amp kom ik niet ver genoeg zeg maar. ik wil namelijk met de invader dat spelen, maar ook mijn andere 'metalliefde', NWOBHM. de powerball is weer perfect voor een andere tak van mijn muziek-smaak.
@timmu: nee, ik heb een redelijke portie centen nu, en ben ermee gestopt :) tis nu wachten op salaris om de laatste euros bij elkaar te krijgen.
Ja maar die bands gebruiken toch voornamelijk klassieke amps. NWOBHM is toch ook meer latere jmp's en dat soort werk? Naja ok :)
New wave of Brittish heavy metal...
Nogal vage omschrijving IMHO. Wij zouden daar ook volgens sommigen aan moeten voldoen...
Meer info: Metal, a headbeangers journey. Werkelijk schitterende documentaire!
New Wave Of British Heavey Metal
zeg maar de iron maiden sounds en tijd
NWOBHM = Iron Maiden, Judas Priest, Saxon en meer van die ouwe meuk; als het maar brits is.
Accept liftte ook mee maar is duits.
Ik heb dit hele topic gevolgd, grappig dat je nu toch voor 2 amps gaat! Kun je dan niet beter een JCM en een Mark nemen zoals je eerder wilde? Of zie ik nu iets over het hoofd?
Ik zou overigens ook geen twee ENGL's nemen. Een Invader, en een "classic" cleane amp. Mijn muzieksmaak is ook "classic rock", maar met uitstulping naar alle kanten.
Maargoed, het zijn jouw oren natuurlijk... ;)
Oh dat, zeg dat dan, ik weet wel wat Maiden is :D
geen jcm800, geen mark4. ik heb die gehad,maar ze zijn te beperk(end) in hun kunnen. de engl's zijn veel veelzijdiger, in ieder opzicht. ik krijg het niet goed verwoord. het is niet dat de een voor brute gain word en de ander voor crunch en clean; ze zijn beiden voor brute gain crunch en clean, alleen verschillend gevoiced; de powerball meer amerikaans, de invader meer europees.
en tja, ze gebruikten vaak de JMP's, enlater de jcm800's. ik heb echter mijn eigen sound, ondanks dat ik veel naar die muziek luister. en ik krijg mijn sounds uit een jcm800, maar voor wta ik zou willen, zou ik tig jcm800's moeten hebben met loadboxes, een fender twin, een dit een dat etc etc. alles in 1 head gaat dus niet, dit is de beste oplossing voor mij :)
Ik heb het even niet gevolgd, maar is Orpheo al tegen alle adviezen ingegaan?
Peavey JSX, heeft het allemaal in huis..... en absoluut clean op wapperende broekspijpen niveau.
Nee, laat hem maar de Invader kopen, dat wil hij tenslotte. En dan help ik hem er vanaf voor een mooi prijsje (en in termijnen :D).
Die had ie al afgebrand: http://www.gitaarnet.nl/forum/showpo...6&postcount=24
Zucht.....doet een topicstarter eens wat hier op het forum al een miljoen keer is aangeraden: zelf testen en dan kiezen....is het nog niet goed.
Okee...hij doet er lang over om tot een uiteindelijke keuze te komen, maar dat gebeurt wel vaker op dit forum. Hij test iig een hoop amps en beargumenteert op grond daarvan waarom het niks voor hem is (of wel in dit geval).
Maarjah...zijn keuze is geen vintage-single-channel-heb-er-een-rits-pedalen-voor-nodig-of-moet-hem-op-10-zetten-voor-een-beetje-scheur Marshall/Fender/Vox, dus dat zal wel niet al te goed vallen hier:-)
'k Vind het wel een interessant onderwerp.
't Is toch wat iedereen eigenlijk wil: de ultieme amp (bijna) zonder budget limiet.
Persoonlijk zou ik voor de HOOK gaan met een OD pedaaltje.
Heb hem getest vorige week en was zwaar onder de indruk.
Het enige wat echt ontbrak was een moderne metal sound, vandaar het OD pedaal.
Maar ik kan me niet voorstellen dat er een amp is met een betere clean ook al heb ik er niet zoveel getest.
De JSX lijkt me ook wel wat....
Ik blijf dromen. ;)
ik doe juist wel wat me aangeraden is, verdikkeme! men zegt, dont put all your money on one horse, en dat doe ik ook. ik vind mijn sounds in 2 amps, en wel zo dat alle sounds uit de amps zijn wat ik wil. en dat werkt!
de hook is te vintage en taai, de uberschall is veel te kil en koel en saai en beperkt, de jsx is saai, flubberig, weinig karakter, typisch peavey (om eerlijk te zijn).
@ AART: ik wil een amp om te hebben en bespelen, niet om na 2 weken te verkopen; ik ben Nocki niet!
:chicken:
___
Ok beetje spuit elf en veel te laat, maar als je de Engl's zo geweldig vind, heb je ook al de Engl Steve Morse uitgeprobeerd?
Ja, helemaal die amp vergeten! :confused: Verwacht er niet veel van, aangezien ik Morse' tone veel te netjes/strak/steriel vind. Maar wie weet hoe de amp is, want Morse gebruik(te(?)) een SE (met een Invader (als backup?)), en die vind ik dan wel weer meer dan top!
Maargoed, als iemand iets over de Morse kan vertellen, en vooral hoe hij zich verhoudt tot de Invader (en eventueel SE/Blackmore/Powerball) zou me dat erg blij maken... :)
Ik heb die amp ook nog niet aan mogen raken, maar het 3de kanaal zou echt heel goed zijn; zo gedefinieerd dat je met de gain op metal stand elke snaar afzonderlijk nog goed zou horen omdat het derde kanaal lo-mids en hi-mids kan inschakelen, dus je zou dus 2 extra dimensies aan je sound toevoegen.
Maar laten we de arme jongen niet verder verwarren :seriousf: