Mwah niet na het sleutelen van je auto, mijn peer dellen krijgt ook al op een aantal plekken deze mooie ''vieze'' kleur!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oknarb180
Ziet er weer goed uit GG
Printable View
Mwah niet na het sleutelen van je auto, mijn peer dellen krijgt ook al op een aantal plekken deze mooie ''vieze'' kleur!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oknarb180
Ziet er weer goed uit GG
Bedankt voor het compliment, ben zelf ook redelijk tevreden met het resultaat.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joene20
Mijn visie van een relic werkpaard is een gitaar die door de jaren heen goed gebruikt is, en op sommige punten gemod mag zijn. Hierop komen dus geen vintage tuners, maar deze gitaar heeft een "upgrade ondergaan" ergens in een recent verleden in de vorm van sperzels. Ik moet wel nog even kijken of originele tunergaten zichtbaar zouden moeten zijn bij een dergelijke upgrade, want dan moet ik die "oude gaten" nog even aanbrengen.
Het is dus ook geen exacte kopie van een bepaalde Fender, er is al teveel namaak.
http://i251.photobucket.com/albums/g...2/P1010346.jpg
http://i251.photobucket.com/albums/g...2/P1010345.jpg
Awhhh Sperzels!
Heb je toch een linkhandig setje kunnen bestellen? ( heb er waarschijnlijk over heen gelezen )
Nee, rechtshandig, maar je kan de hele set binnen 10 minuten ombouwen naar linkshandig als je een schroevendraaier hebt.Citaat:
Kijk, dat is nog eens nuttige info.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
Ik zat al te zweten hoe ik een setje 4 rechts om 2 links moest bestellen. Ik las nergens of dat kon.
Dat kan dus kennelijk gewoon een 3 om 3 setje worden en met een schroevendraaier naar 4 x 2 gemaakt worden.
Thanks G.G.
jep, heel simpel. Kijk eens op Ebay.com bij de verkoper genaamd Joanna9297.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grizzly
Daar zijn ze $49.95 + $16 verzendkosten wat dus op 45 neerkomt. (Bij de gemiddelde webwinkel in NL is dat dus 75 + 6.20 = 81.20).
Kreeg ze keurig in een doosje in bubbeltjes envellop thuis zonder extra douane kosten (volgens mij is 45 net de grens voor die tax)
23 maart besteld en 1 april in huis.
wow dat is een netjes bedrag! goed om te weten!Citaat:
Die stemmechanieken lopen af in hoogte of niet? Is dat genoeg om geen stringtrees te gebruiken?
Ze lopen inderdaad af. Maar als ik ze bekijk lijkt dat meer een marketing verhaal dan dat het werkelijk zal helpen. Het verschil is zooo minimaal,Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rinze
Ik zal voor de langste twee snaren in ieder geval een stringtree gaan monteren denk ik.
Dat omzetten van die tuners is wel handig, vooral voor een lefty als ik. Zou dat ook met bas-tuners kunnen?
Dat vermoedde ik al, daarom vroeg ik het ook even. Op mijn p90-Strat zitten een soort lockingtuners van GFS, die ook geen stringtrees nodig zouden hebben. De snaren gaan er pas morgen op maar ik voorspel nu al dat ik die leuke goudkleurige stringtrees niet voor niks meebesteld heb :satisfie:Citaat:
Op m'n Warmoth stratje heb ik een set zitten, en die doen het al bijna 10 jaar perfect. Zonder string trees.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rinze
Nice! Als degene die ik nu gekocht heb bevallen, komen ze ook op m'n andere 2 strats. En dan haal ik ze ook uit de VS. Het gestaggerde is inderdaad niet enorm, maar blijkbaar werkt het.Citaat:
die tuners zien er wel erg nieuw uit, wat een blok metaal zo samen.
Hm, een satin chorme setje dus? Ik heb 'gewoon' chromen liggen, vind ik toch wel iets mooier.. Maar ziet er verder allemaal rete strak uit!
Ja, bij zo'n doorleefde gitaar (die dus oud moet lijken) had ik ook gewoon chroom gekozen. Maar aan de andere kant heeft het ook wel weer wat. Wat je zelf al zegt, je mag best zien dat ie "upgraded" is.
Ghehe, volgens mij heb jij de computer net aan of niet Hans, je hebt in ieder geval net een behoorlijke boost aan reacties gedaan :rockon: als ik het zo bekijk...
Yep, net even de posts weer aan het doorlezen. :)
Uhuh, ik heb de ronde ook net even gedaan, moet nu weg en ik wil toch niet dat mijn gemiddelde daar onder lijdt...
Volgens mij kunnen schallers dat ook. Zou je ff moeten vragen aan de fabrikant.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JazzBass
grt. Arjan
Verdorie, ik heb geen 2.7mm boortje liggen..
Waarom maken die gekke amerikanen d'r niet gewoon een 3mm pennetje van..?
Die tuners zien er nog veel te nieuw uit, vloekt een beetje met de rest van de gitaar ;)
"de originele tuners zijn vervangen door nieuwe": that's the idea in dit relic-verhaal, geloof ik. en dat vind ik wel funny :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kakihara
Precies. Denk bijvoorbeeld aan de '59 er start van SRV. Een '59-er body, een hals uit 63, later een andere brug en weer later nieuwe tuners.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barno
Zo'n gitaar heeft een heel leven achter zich gehad. Een gitaar is voordat ie enige vintage krijgt een hele periode gewoon "oude meuk" totdat ie echt oud wordt. Kans dat er aan een strat van 15 jaar oud, gewoon oude zooi dus, iets versleuteld wordt is vrij groot.
bij joanna heb ik ook ooit tuners besteld, en even goede ervaringen mee als de t.s. Ik zit eraan te denken om ook een setje staggered sperzels te kopen voor een LP, vanwege gebrek aan headstock angle haha.
Had ze ook al in het grote stratocaster topic gepost, maar vind de plaatjes te mooi om niet in mijn eigen topic te posten.
Jongens, zo ziet ie er momenteel uit. Nog veel werk te doen, maar het gaat erop lijken:
http://img144.imageshack.us/img144/8894/p1010349tk5.jpg
http://img291.imageshack.us/img291/9514/p1010350bj8.jpg
http://img144.imageshack.us/img144/8493/p1010357kq9.jpg
http://img291.imageshack.us/img291/369/p1010353ny3.jpg
knappp !
maareuh, zie ik daar een gouden, slik, schroefje?
Ja, ff om de slagplaat op zijn plek te houden. Komen oude roestige schroefjes voor in de plaats.Citaat:
je begint steeds netter te bouwen!
super
oef! :)
het enige waarvan ik denk, mmm, is de kleur van pupcovers. Mss komt het door het licht maar ik vind ze mss nog een tikkie te wit, zeker omdat ze echt wel oud schijnen door de "doorslijtschade".
Dank je. Wel een heel erg tijdrovende klus.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
Foto 3, het plastic. Kijk goed naar de slagplaat, en de knoppen en elementkappen kosten al ongeveer 1.5 uur.
Foto 4, de gebarsten lak (2 uur werk)
Die oude, bakeliete kapjes werden minder geel dan de knoppen. Ga ff een voorbeeldje zoeken:Citaat:
Gevonden:
http://img209.imageshack.us/img209/2172/8fec1ur4.jpg
amai, jij hebt je huiswerk wel gedaan!Citaat:
klopt ook wel
aan de pickuip covers kom je niet zoveel
Als Fender dat nou ook eens deed:Citaat:
http://img209.imageshack.us/img209/9...edwhitecq8.jpg
Alles egaal verkleurd. De lettertjes op de knoppen zijn nog 100% nieuw en alle ribbels en randjes zijn nog helemaal strak. Je zou toch verwachten dat de kapjes beschadigd zijn in een koffer met de snaren ertegenaan gedrukt? Je zou toch verwachten dat de verf in de letters deel is verdwenen en de knoppen groezelig zijn in de randjes?
tuurlijk niet! ;) dat kan de machine niet maken :sssh:Citaat:
Het is en blijft toch NEPPE relic, en komt dus ook totaal niet in de buurt van "40 jaar op een gitaar raggen".Citaat:
G.G. ik vind dat je echt zeer mooie gitaren maakt! Maar vind het altijd onwijs jammer van dat gerelic. In theorie kloppen vergeelde pup-covers natuurlijk wel, of lakbeschadigingen op een bepaalde plek, maar het zal naar mijn idee nooit in de buurt komen van een gitaar waar ιcht 40 jaar op gespeeld is!
Maar toch mijn complimenten, altijd erg boeiend om deze topics te lezen!
Heb een beetje geduld en een beetje vertrouwen, hij is nog lang niet af.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samder
Pleonasme...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samder
Uh, hoezo? Relic betekend niet 'nep en oud', maar gewoon 'object van religieuze betekenis'. Zoals die afgeragde, 40 jaar oude Fenders. Dat zijn de oorspronkelijke reliquien. 'Relicen' als werkwoord is gewoon een nieuw gebruik, maar een Relic Strat kan zowel 'echt' als 'nep' zijn. Een gerelicde strat niet.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
</end mierenneuken>