waarom altijd je tremelo's omgedraaid, evenals je hals?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
Printable View
waarom altijd je tremelo's omgedraaid, evenals je hals?Citaat:
Nee hoor..Citaat:
Ik werk er alleen.. :)
Mooi projectje overigens! Relic van de hals ziet er ook goed uit..!
Gekleurde grainfiller zit erop, daarna geschuurd, daarna weer een laag filler (Levis, aangemengt met colorex bruin) en weer geschuurd tot 400 nat. Nu de eerste laag cellulose erop, morgen laag 2 en laag 3 en dan een aantal weken uitharden (flinterdunnne finish, relict lekker snel)
Nu nog onderdelen zoeken, een goeie linkshandige tremelo (waarschijnlijk een diego deluxe) en elementen zoeken, heb nog een setje gfs alnico's, maar misschien wordt het iets heel anders.
Exacte bedrading ben ik ook nog niet over uit, maar waarschijnlijk komt er weer een GFS SRV Exciter Circuit in om van laag naar hoog een bepaald gebied te kunnen boosten (dit in plaats van een normale toonpot) en de onderste pot wordt waarschijnlijk aan het hals element aangesloten (ervan uitgaande dat het 3 singlecoils worden).
Foto's volgen hopelijk morgen na de 3e en laatse laklaag. (of iemand moet zeggen dat 3 lagen echt te weinig is).
Vooruit: 3 laklagen is echt te weinig. Nouja, als je HVLP hebt, en een high-solids finish (a la polyester) kan lakken, dan wellicht niet, maar uit een spuitbus zeer zeker, en met nitro uit een pistool ook zeer zeker, tenminste, als je nog wat over wil houden om te polijsten.Citaat:
I schiet HVLP, niet super-duper-high-solids spullen (nitro, waterbasis, tegenwordig Rustin's plastic coating), en 9 a 12 is toch waar ik voor ga, na een shellac sealer laag. Met tussentijds een flinke levelbeurt (gewoon met 400 of 600), dan twee laatste hele lichte coats, en alle andere 'net nat' gespoten, krijg ik een mooie, egale, dunne finish.
Wat is HVLP? Ik spuit niet, maar breng het aan met het schuimige gedeelte van een schuurspons, opgepropt en in een stuk panty geknoopt (dan brokkelt het niet af, ik kan er precies 1 laag mee doen) en die gooi ik na iedere laag weg.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mattia
Voordeel: Ik hoef niets schoon te maken en een laag kost me 10 ct. aan kwast of roller, en geen getob met spuitnevel. Wel iets meer schuren en polijsten maar als je eenmal handig bent met deze "sponsjes" en snel kan werken is het ideaal.
laatste oneffenheden wrijf ik weg met een beetje thinner voordat de boel moet uitharden.
Maar, Mattia, jouw advies is dus echt meer lagen aanbrengen (ook als het snel moet verouderen en slijten?)
PS: betreft essen met 3 lagen Levis filler om de boel dicht en strak te krijgen.
High Volume, Low Pressure = efficientere lakpistolen, krijg je meer lak op de body dan ergens in de lucht zwervend.
Verder, tja, ik heb geen ervaring met sponsaanbrengtechnieken, dus geen idee hoe dik het is. Waar ik me bij 3 lagen zorgen om zou maken is het doorschuren, met name aan de randen, als je aan het levellen en polijsten bent. Want ookal wil je dat het snel slijt (ik blijf het niet snappen, dat relic gebeuren, maar dat zal aan mij liggen...), je wil eerst een strakke, vlakke laag, neem ik aan.
Voor het stainen en lakken:
http://img401.imageshack.us/img401/3408/p1010231bm1.jpg
Na het stainen en lakken (nu nog uitharden en polijsten):
http://img518.imageshack.us/img518/1183/p1010284um9.jpg
Die body ziet er echt fantastisch uit! :)
Dammmm gas! ind mooie body!
En dat relic van jou ziet er echt goed uit!
Bouw je ook voor anderen? :satisfie:
Ziet er zeer strak uit!
Mag ik vragen waarom je de rand van je armcut zo "scherp" laat?
Als je iets wilt vragen op dat gebied, dan liever per PM (in princiepe bouw ik niets voor anderen, maar heb weleens wat freeswerk en kleine reparaties gedaan).Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joene20
Misschien in de toekomst, als ik er wat beter in wordt, dat gitaarbouwen...
Die is niet strak, maar da's de lichtval op de nog zachte lak (daardoor lijkt ie ook niet helemaal recht op de foto).Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F*R*E*A*K
Ik zal je even pm en!
ziet er heel goed uit, nu nog de body reliccen, veronderstel ik. Anders is het wel een gek zicht.
valt me trouwens op dat op deze gitaar nooit in D# wordt gespeeld :)
Dat volg ik niet... Hoezo weet je dat?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barno
Dat gaat ie juist wel worden. Alles staat bij mij standaard in Eb.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barno
Body wordt inderdaad nog gerelicced, maar dan heel subtioel, niets heftigs.
EDIT: ahhhhh, nou snap ik hem, die slijtplekken op de hals.
vergis ik mij of heeft de body nu iets van zebrano?
Je vergist je, het is gewoon essen, maar dan gestaind met een gekleurde filler.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops
ben benieuwt waar je uiteindelijk uitkomt met het totaal beeldCitaat:
Ik zie nu je vergelijking met zebrano:
gitaar van Darkness Awaits:
http://home.wanadoo.nl/rolandkamp/Destroyer%20004.jpg
Heeft er inderdaad wel iets van weg.