Kut is harry mij weer voor :angry:
Die van mij is al kaal en glad echt heel vakkundig :seriousf:
Printable View
Kut is harry mij weer voor :angry:
Die van mij is al kaal en glad echt heel vakkundig :seriousf:
hoezo zou je die weer kwijt willen dan....
Vorige week een nieuwe Parker P-38 gekocht. Die van mij komt uit Korea maar ze worden tegenwoordig (ook) in China gemaakt vertelde de verkoper mij. Nadat ik de gitaar had afgesteld naar mijn wensen speelt hij heerlijk. Wat een fijne hals. Als je de piezo's inschakelt en je sluit hem rechtstreeks aan op een P.A., dan heb je een westerngitaar van 3 cm dik. Het klinkt echt fantastisch. Op een normale gitaarversterker is er niets van dat mooie geluid over, o.a. door het ontbreken van tweeters. Wil je de piezo's optimaal benutten dan moet je de gitaar aansluiten op een P.A. of op een akoestische gitaar versterker.
De magnetische single-coil pick-ups klinken fris maar het geluid lijkt niet op dat van een Strat. De humbucker vind ik een beetje tegenvallen. Misschien moet ik mijn effectsprocessor opnieuw inregelen om de sound te verbeteren.
Groet,
Jan
Gefeliciteerd met je P38. Zelf bezit ik er ook een en qua looks is het niet de mooiste gitaar, maar qua ergonomie en speelgemak heel fijn. Verder is het de gitaar die ik het meeste gebruik in onze rockband.
De Parkers die in china gemaakt worden zijn van de zogenaamde "PDF serie". Bijvoorbeeld PDF 60. Die zijn anders dan de eerder in korea gemaakte P36, P38, P40, P42 etc serie. Natuurlijk is kwaliteit en speelgemak deels subjectief maar in grote lijnen: USA made Parkers zijn met afstand de beste (bouwwijze, hardware, electronica). Daarna volgen de Koreaanse (P serie) , die weer een stuk beter zijn dan de chinese (PDF's). Een USA Fly staat dan ook nog steeds hoog op mijn verlangslijstje.
Pick-ups zijn ook persoonlijk. De originele humbucker mist wat karakter, naar mijn mening, maar is wel redelijk alround in te zetten en goed voor lead sounds. De middle pick-up is daarnaast erg lekker voor slagpartijen.