toch denk ik dat als je de verkoopcijfers naast elkaar gaat leggen, alleen de LP tipt aan die van de Fender top 4
Printable View
toch denk ik dat als je de verkoopcijfers naast elkaar gaat leggen, alleen de LP tipt aan die van de Fender top 4
De LP én de SG, zou ik zeggen. Gibson heeft weinig gedaan op basgebied.
moah, sg minder denk ik. die zie je minder vaak dan een LP gok ik zo.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
maar wat gibson wel heeft en fender niet (naast natuurlijk stijl en klasse ;) ) is een vrachtlading grandioze akoestische gitaren, al zou ik eerder voor een martin of taylor gaan ipv gibson als ik een akoest. zou kopen....
Natuurlijk, maar ik ben bang dat in de verkoop/kopie cijfers niet zo hoog liggen als de LP/Es-335. Misschien de SG. Uiteraard is dit slechts een gok, het zo genaamde natte vinger werk. Ik zou de cijfers wel eens willen zien.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zoon van Piet
Dit zegt uiteraard niets over het model.
Britney Spears verkoop ook veel platen.
Tele zie je ook minder vaak als de Strat. En idd, de collectie (semi-) hollow gitaren van Gibson zou ik ook niet uitvlakken.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
Maar goed, het moet hier niet weer uitlopen in een Fender/Gibson strijd. :)
Ik sta versteld hoe netjes het blijft, ben ik wel blij mee.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
Hier en daar een voorzichtig grapje mag natuurlijk........
de discussie verwaaid enigszins in ene opsomming van klassieke gitaarmodellen. Niks mis mee, maar we hadden het over geniale ontwerpen. leo gaf ons de solidbody, basgitaar en twee versterkerfilosofieen: tele, strat, precision, twin en bassman.
Gibson kan daar de L5 en J200 tegenover zetten -beiden absoluut uniek toen ze verschenen.
En vooruit: de Les Paul, al was dat ding bepaald niet revolutionair of vernieuwend toen het verscheen. maar de hoogwaardige benadering van de solidbody mag als meerwaarde gezien worden.
De modernistic serie, met explorer en V mag in het rijtje, omdat daar alle metalgitaren van afgeleid werden. maar ook deze boden niet echt iets nieuws.
Die sg... tja, mooie gitaar. Maar niets nieuws onder de zon. De Sg is als de jazzmaster: leuk geprobeerd.
ES!Citaat:
Compleet uniek, perfecte tussenweg! Jazz blues rock alles
Citaat:
is waar. is waar. maar een gibson-gitaar die wel revolutionair was, is de firebird. he? huh? hoezo? nou, bij mijn weten is dat de eerste gitaar die neckthru was...
Ach... Ik ben wel een enorme Fender-hoer, maar daarom hoef ik Gibson niet af te branden. :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirkdewaard