het valt niet op, en ik vind het zo wel een bepaalde charme hebben...
ziet er mooi uit!
Printable View
het valt niet op, en ik vind het zo wel een bepaalde charme hebben...
ziet er mooi uit!
nu weer wat anders.de kleur van de achterkant is nog niet echt ter spraken gekomen,simpel om de reden dat ik geen flauw idee had wat ik er mee aan moest.
wat ik zoiezo niet wou was een donkere kleur bruin,alleeen om de reden dat de gehele gitaar dan te donker zou worden en meer weg zou krijgen van een antiek stuk meubulair uit de 17e eeuw.een transparante lakoptie is al uit het raam gevlogen.en een lichte kleur zou weer te veel afwijken van de donkere top.dussss.......de gulden middenweg:iets licht-gemiddeld halverwege doorsnee bruinigs bruin.
waar je dan uiteindelijk op uit komt is een gulle diarreestrontkleur.
en daarbij dodelijk saai.
mag wel de achterzijde zijn en niet het meest in het zicht zitten maar kan wel het geheel verkloten als het een verkeerde kleur heeft.
dus na een aanzienlijk bedrag aan verven en kleuren mengen kwam ik uit op niks.allemaal net niet......dus maar weer naar de verfwinkel en liep meteen op mijn verlossing af.
een spuitbuis brons.precies de perfecte kleurrichting.niet licht...niet donker......en vooral niet saai vanwege de metallic gloed.in de zon sprankelt ie gewoon.
trouwens...zie hier zelf maar(helaas niet in de zon).
[IMG]http://inlinethumb55.webshots.com/19...600x600Q85.jpg[/IMG]
de achterzijde heeft ook een binding maar is hier afgeplakt.
Echt puik werk. De body ziet er supermooi uit! :)
is dat die neck van tonefactory??
zat ook al voor zo'n ding te kijken, ook met het oog om er andere inlays in te leggen..hoe is dat bij jou verlopen?? ivm radius vd toets enzo...
Volgende keer StewMac gewoon een mailtje sturen, krijg je geheid 2 dagen later een nieuw pakketje met de goede inhoud, op hun kosten, zou me verbazen als je iets moest terugsturen.
Hey Orreltak , :)
Die gaat heel mooi worden, top ziet er ook gaaf uit,het brons vindt ik er goed bij passen.
Succes, groetjes Charlotte :lp:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keesz
ja,van tonefactory.zat te twijfelen om een les paul te bouwen en keek toen op tonefactory en zag dat de hals (precies die wat ik wou hebben) toen in een soort van afprijsactie was.toen waren mijn twijfels weg en maar meteen een de knoop doorgehakt en er gebruik van gemaakt.
de inlays heb ik gewoon ruim voldoende diep ingefreesd met een dremel.
een tijdrovende klus en verdient alle voorzichtigheid.wel dat ze ook lekker ruim zitten.daarna heb ik ze vastgezet met een zwarte montage kit.gewoon kit in het gat,inlay er op drukken dat ie netjes vlak zit en het overtollige kit wat je er uit drukt gewoon op laten drogen en daarna wegsnijden met een stanleymesje.
moet zeggen hoe ik dit heb gedaan de beste manier was wat ik maar kon bedenken.en meer gereedschap dan die dremel had ik er niet voor.volgens mijn zijn er andere oplossingen maar weet niet welke.op site van charlotte of de topic van cocobola staan ook schitterende inlays.hoe ze dat zo netjes geflikt hebben?
zal je hun maar even moeten navragen.
heb de body gewoon aangepast op de hals.
de hals week dus wel iets af van die op de 1:1 schaal bouwtekening.
toen ben ik gewoon op advies van forumleden afgegaan.
dat is de lengte van je kam naar je 12e fret op meten en die lengte x 2 rekenen.en daar dus je brug op je body plaatsen.
wat ik wel heb aangehouden volgens de tekening is te zorgen dat de body en de hals elkaar aansluiten iets na de 16e fret.met na bedoel ik ook dan van de 16e naar de 17e fret.
maar mocht je aan een LP beginnen raad ik je zo`n 1:1 tekening wel aan.
zeer bedankt!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door charlotte
moet er wel even aan toevoegen dat jou e.a sites een behoorlijke helpende hand zijn in mijn projectje(ik rip niks af hoor :stop: ).dus complimenten geheel aan jou.
aangezien ik ook een piezobrug ga gebruiken is dat getekende schemaatje van je top!
al moet ik het toch even anders aanpakken i.v.m vier tonepots.
ik dacht er aan om mijn humbuckers door 2 volumepots en 1 mastertone push/pull pot te laten lopen.en hou ik 1 pot vrij voor de piezoelement.en komt er dus nog een 3way-switch bij om ze te splitten/of beiden te gebruiken.
iemand een idee of dit te doen is?
de voor-en achterkant na de laatste laklagen
[IMG]http://inlinethumb26.webshots.com/45...500x500Q85.jpg[/IMG]
[IMG]http://inlinethumb52.webshots.com/49...500x500Q85.jpg[/IMG]
vervolgens na het uitharden heb ik hem weer mat geschuurd met p1200 en gepolijst om de glans weer tot zijn recht te laten komen.
toch een beetje teleurgesteld in dat resultaat.
toch nu tijd om al wat hardware te plaatsen,waarmee ik toch geluk mee had.
de tekening toonde dat de halshoek 4.4 graden was.
ik vond dat toch wel ietsje overdreven dus ik lekker eigenwijs er 3 graden van maken.ik was bang dat anders de brug veelste hoog kwam te staan.
met de brug monteren kwam ik er achter d.m.v een paar nylondraadjes te spannen van nut tot brug dat ik met dat ene graadje bijna de hele gitaar verkloot had.
om de snaarhoogte naar mijn eigen smaak te stellen staan de afstelwieltjes helemaal af op het laagst.plat op de top.
als ik het nou i.p.v ietsje het behoorlijk overdreven had gevonden dan had het nu brandhout geweest.
[IMG]http://inlinethumb04.webshots.com/49...500x500Q85.jpg[/IMG]
de stoptail heeft een tremelo.
een deusenberg.
de pinkupringen vervang ik met gouden.
hebben nu meer weg van 2 dubloblokken + ze zijn te hoog i.v.m de lagere halshoek.
[IMG]http://inlinethumb60.webshots.com/54...600x600Q85.jpg[/IMG]
vanuit deze hoek de stemmechanieken.
vanuit zo`n hoek vind ik een LP in het algemeen het mooist geschoten.
met de headstock upfront.