Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez RuleZ
2 antwoorden: in de eerste plaats werd er gesteld dat voor en goede high gain riffsound de mids gescooped moeten zijn, maar daar ben ik het niet mee eens. ik vind gescoopte geluiden kut, period, al dan niet voor high gain. gewoon kwestie van smaak.
op de quad: de toonregeling is actief, dat wil gewoon zeggen dat het niet lekker gescheiden is en dat je instellingen vaak er bizar uitzien als je kijkt naar de cijfertjes. bij de quad is bijvoorbeeld de treble, zeker als die "gepulled" is ook een extra boostje voor de gain. het heeft niet alleen invloed op de EQing, maar ook op de grit en de bite in de overstuurde geluiden. voor een goede high gain moet je op de quad, zeker op kanaal 2, de treble bizar hoog hebben en op 7.5 of zelfs 8, anders is het dof en mist het power.
dit laatste geeft aan hoe complex de toonregeling van de quad is en hoe breed de mogelijkheden zijn om de sound te vormen. as a result: je bent jaren aan het draaien, ik heb m 5 jaar en ben NOG bezig met finetunen van mn geluid. een tweede resultaat met de quad is dat er een heleboel kut sounds in zitten en een heleboel goede, maar die moet je wel zien te vinden.
al met al is het een geweldig stuk equipment, breed inzetbaar, dynamisch, breed instelbaar, maar je hebt wel tijd nodig om je vertrouwd te maken met de instelmogelijkheden. je hebt geen goede basissound, die moet je zelf maken.
voor de topicstarter: wil je makkelijk; ga voor de JPM, wil je echt goed, ga voor de quad. ik kan funk, blues, rock, powermetal en misschien ook nog wel country met mijn huidige instellingen spelen met mn quad. ik ga weer optreden met mn oude coverband en daar speelden we alle stijlen in en die quad is perfect daarvoor.
(tering, wat een lange post :p)
harrald