Ja, ligt er wel aan hoe het gespeeld is.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RvB
Zoals je zal weten heb je in Sad But True die pulloffs, en dan kloppen in Drop D de open snaren niet meer dan.
Printable View
Ja, ligt er wel aan hoe het gespeeld is.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RvB
Zoals je zal weten heb je in Sad But True die pulloffs, en dan kloppen in Drop D de open snaren niet meer dan.
Ik had het ook over The Thing That Should Not Be ;). Sad But True is idd onmogelijk.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Damage Inc.
En om ff echt on-topic te komen:
Ben heel erg benieuwd naar het nieuwe album. Ik verwacht niet dat het een tweede st.anger wordt omdat t in e gestemd is, kirk speelt weer solo's, robert zit al 4 jaar in de band en er is een andere producer.
Ik verwacht dat het niet een spectaculair album wordt maar wel met een aantal sterke nummers. De nummers die ik gehoord heb (new song en the other new song) vind ik absoluut brul. Misschien hebben ze dat ook wel gemerkt door het publiek live. Maar het is altijd afwachten hoe het op t album zal zijn.
Nog ff geduld hebben tot het einde van het jaar als het nieuwe album uit komt en dan weer live naar ze toe in 2008 (waarschijnlijk).
Toen Metallica weer hervatte nadat James uit de ontwenningskliniek was was Metallica, Niet alleen Kirk, nogal zwakjes idd. Lang niet meer zo strak. Maar ik vind dat ze nu ondertussen toch weer heel wat strakker en beter zijn, nog niet zoals vroeger, maar er zit toch fel verbetring in hoor, voor elk lid, is mijn nederige mening. Ze moeten ook elk individueel goed blijven oefenen.
Ik hoop dat James zn oude growl ook weer terugkrijgt op dit album, ik vond dat een beetje weggezakt bij zn meest recente liveclips die ik heb gezien. Ik hoorde iets van zn stem die "brak" oid?
@hendrix_appendix
Hmm hijs ook geen 20 meer he :P Die oude growl zal hij wel nooit meer terugkrijgen.
Helaasch...:dontgeti:
gelukkig :)
mijn favoriete periode qua stem van james: eind jaren '90
Ik vond dat van begin tot (en met) Master Of Puppets ook vet, dat ie een wat hogere jongens-stem had.
Ik bedoel, vanaf '87 of '88 zong hij Master Of Puppets echt niet meer zo hoog zoals op het album.
Toen was hij een echte man geworden... whèhè :P .
Maar ik kan het niet eens meer zo hoog misschien, moet ik toch nog eens proberen...
Ik vond het in ieder geval het vetst tijdens Black Album en Justice.
Echt die kracht die erachter zit, dat is zo vet, dat mis ik ook bij Nothing Else Matters ookal is het rustig ook mooi.
Maar echt die kracht, woede en emotie die je erin kan horen.
Hij heeft het nog wel een tijd erna gedaan, soms minder en soms meer, maar nu mis ik het echt, hij doet het wéér op een andere manier.
En dan bijv. op St. Anger deed ie het ook rauwer dan de laatste live tours, ook weer meer "clean" dus.
Maar het is ook best moeilijk om zo te zingen, hebt veel kracht nodig.
ach,
ik hou er wel van... veranderingen binnen metallica :) altijd gedaan wat ze zelf willen.. dat is juist goed
http://www.youtube.com/watch?v=m2Bg3tLUlJk dit is toch zalig?
Ja, dat is ook goed, wat ze zelf willen enzo.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
Maar dan krijg je ook gevallen dat iemand ze op een andere manier niet veel aan gaat vinden.
Ook een reden waarom veel fans weg zijn gegaan zoals bijv. "de Load-era" en ook nog eens St. Anger.
Maar daar pak je wel een van de Meesterstukken van de wereld, S&M...
Als je nu naar Woodstock 1999 kijkt, hetzelfde jaar, dat is wat minder.
Het is natuurlijk ook de opnames, S&M is geweldig aan alle kanten.
Maar Woodstock '99 klinkt gewoon wat droger, maar dan klinkt MetallicA zelf rond die tijd ook wat droger.
Dat vond ik eigenlijk van rond de tijd van Cunning Stunts enzo ook, dat is ook best wel, maar je moet er aan wennen.
Zoals de bass-drum of alles van de drums, nu live klinkt het zo droog, dat vond ik echt zo ongelovelijk vet aan oude live opnames en zoals bij S&M, die dikke harde sound van de bass-drums enzo, MOET gewoon terug komen.
En dan zijn de Load-albums weer super "juicy", echt zo veel bass en alles.
Maarja, studios VS live èh...
S&M was dan ook live, maar daar is het veel kleiner, niet zo open enz.