fender snaren zijn KUT
nieuwe topkam erop lijmen met secondenlijm :)
topkam verwijderen: eerst lakrandjes met scherp mes wegsnijden, dan rustig er tegen tikken met kleine hamer en houte blokje
dan ploept ie er zo af
Printable View
fender snaren zijn KUT
nieuwe topkam erop lijmen met secondenlijm :)
topkam verwijderen: eerst lakrandjes met scherp mes wegsnijden, dan rustig er tegen tikken met kleine hamer en houte blokje
dan ploept ie er zo af
+1, die dingen klinken echt nergens naarCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
Nee, geen secondenlijm!!!Citaat:
Klopt, als de vorige eigenaar geen secondelijm gebruikt heeft. Als lijmen nodig is, gebruik dan iets vriendelijks dat niet zo sterk is. De snaren houden de topkam wel op zijn plek. Gebruik gewoon een heel klein drupje universele sorbo hobbylijm (je weet wel, dat spul dat je op de kleuterschool gewoon kon opeten zonder dood te gaan) of een beetje prittstift ofzo.Citaat:
De topkam moet op zijn plek blijven zitten, maar bij het verwijderen later moet je niet heel de toets van de hals af trekken als je de topkam los wil halen.
bij m'n vorige werk heb ik het zo geleerd, werkt goed :)
je moet ook geen dikke klodders gaan gebruiken maar een subtiel laagje :) beetje versneller erbij.. hoppakee
Heb je er ook weleens eentje moeten verwijderen die met secondelijm gemonteerd zat? Ik wel, en het koste me een stukje hout achter de nut.Citaat:
gebruik meestal wat witte houtlijm en dan alleen op de onderkant.
voroal alsde neck op die plaats gelakt is gaat dat prima.
ook , naar gelang de vorm van de topkam, boor ik 1 a twee gaatjes en met kleine schroefjes of spijketjes zet ik het vast
subtiel werken is ook moeilijk :)
gents,
dank voor de tips. Ik probeer het wel met houtlijm of met zogenaamde canopy-lijm, komt uit de (balsa)modelbouw.
En dat die Fender snaren crap zijn klopt wel ja! Na 2 weken zien ze er al niet meer uit en zijn beschadigd/gedeukt (nee de frets zijn niet scherp). Met d'Addario's heb ik dat nog nooit gehad.
De topkam is nu van plastic (crap dus) en niet van Bone zoals bij de Fender Tele, dus ik hoop dat die grafieten kam beter zal zijn.
Ik laat de bevindingen wel weten zodra de boel vervangen is.
Hahaahahah, geweldig :D:D:DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
wat voor topkam had je erop gezet dan?
[kaapmodus] zijn die tusq nuts wat? of is het beter om een bone nut te nemen (die niet "slotted" te koop zijn)? [/kaapmodus]