Weet je nog welke mic's hij toen gebruikt heeft?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amon
Printable View
Weet je nog welke mic's hij toen gebruikt heeft?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amon
Ik kan het nergens meer vinden, hopelijk staat het nog op mn externe HD of op de andere computer. Zou zonde zijn als ik het kwijt ben.
We hadden best wat mics, een stuk of 6, maar volgens mij niet alle 6 gebruikt. In ieder geval de M50, Telefunken U47 en een Schoeps pennetje.
'Dan doe je iets fout. Er is best kritiek te leveren op de 57, maar zo slecht als jij hem omschrijft is hij nou ook weer niet. Is je plaatsing wel in orde? Luister hier maar eens naar: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=86981 Toch niet echt middige brij.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tristan
Ja, dat is eigenlijk precies wat ik bedoel, een neuzige, beetje scheterige en middige brij, nou ja, misschien geen brij, maar ik hoor alleen een heel lelijk en neuzig middengebied dat waarschijnlijk niet uit versterker komt, verder zit er geen laag in (geen bodem, geen onderkant) en ook geen sprankeling in het hoog...
De "sprankeling" zit als het ware in het verkeerde frequentiegebied, zit veel te laag en daardoor krijg je dat afschuwelijke, neuzige middengebied dat je hele geluid verneukt, met meer oversturing wordt het geluid dan heel schreeuwerig inplaats van dat het scheterig/neuzig klinkt zoals op het clipje dat je nu gepost hebt, daar zit minder oversturing in...
Kortom, ik vind het helemaal niks die SM57, ik dacht altijd dat die opnametechnici zo slecht waren, maar het komt gewoon door die SM57's, gelijk in de sloot gooien die handel...
Dat heeft niet alleen met de 57 te maken hoor, een tijdje geleden heb ik een 57 door een neve preamp gehoord, dat is een wereld van verschil hoor! Dan heb je een stuk meer sprankeling en ook mooier laag.
Haha, ja okee, die hadden we even niet staan geloof ik, maar laat ik het dan zo zeggen, voor moderne opnametechnieken in combinatie met een computer enzo vind ik die SM57 in ieder geval een van de minst geschikte microfoons die ik tot nu toe gehoord heb...
Even wat meer on-topic, als zo'n U47 zo weinig voorstelt wat betreft onderdelen, waarom wordt hij dan niet meer gemaakt of kunnen ze hem niet meer zo maken als vroeger, dat zou dan toch niet zo moeilijk moeten zijn?
We gingen vanuit de neve via een 192 rechtstreek protools in...... het is echt een combinatie van de plaatsing/mic/preamp/conversie....het is te makkelijk om te zeggen dat ene mic kut is
Tsja, maar als je de keuze hebt dan gebruik je toch geen SM57 lijkt me en meestal heeft men geen Neve tafel staan om het geluid zo op te krikken dat je zelfs een SM57 nog mooi vindt klinken, het gaat erom dat die SM57 gewoon absoluut geen waarheidsgetrouw beeld van het geluid geeft dat je uit de speakers hoort komen, dus kan je niet echt van tevoren zeggen wat het gaat worden, ik zou dan niet de tijd investeren om een SM57 te plaatsen en allemaal moeite te doen als het vaak toch kut is, dan zou ik liever een iets eerlijkere microfoon gebruiken die dichter in de buurt van de karakteristieken komt die ik wil horen...
Het gaat niet altijd om geluid waarheidsgetrouw weer te geven, je kan ook sound maken met microfoons. En je moet ook geen 57 als enige microfoon bij een versterker zetten, je moet meerdere mics combineren. Dan komt een 57 vaak echt wel goed van pas.