hoiz
up min klassieke gitaar: D'addario, Pro-Arté, classical guitar
up min elektrische gitaar eb ik ook D' addario, XL, electric guitar strings
ik ben daar content van.
greetz marlies
Printable View
hoiz
up min klassieke gitaar: D'addario, Pro-Arté, classical guitar
up min elektrische gitaar eb ik ook D' addario, XL, electric guitar strings
ik ben daar content van.
greetz marlies
Sindskort heb ik een Elixer nanoweb 0.11 setje op mijn gitaar, spelen heel erg soepel en klinken wel aardig. Soms vind het geluid wel net te 'iel' en irritant hoog. Ik verlang dus toch weer een john pearse 0.12 :satisfie:
Op een flamencoforum las ik een (voor mij) wel intressante discussie over de keuze van snaren. De discussie loopt over of een gitaar zn geluid laat vormen door de keuze van snaren of dat je het geluid onrecht aandoet wanneer je het anders probeert te kleuren door de snaarkeuze.
Het gaat hier over klassieke en flamencogitaren maar het is op al het akoestische spul wel van toepassing lijkt me.
Klik!
Volgens mij moet je eerst even lid worden, maar voor geintresseerden is dat hele forum zeker de moeite waard.
Ik heb nu ruim een maand Hannabach carbon snaren op mn gitaar en de bassen klinken nog echt lekker. Ik vind ze stukken duurzamer dan de andere merken die ik tot nu toe geprobeerd heb (MHstrings, Aranjuez, goedkoop setje van D'addario en Savarez)
Dat merk (Hannabach) kende ik nog niet. Moet je daar stad en land voor afreizen, of kan je dat bij de meeste gerenomeerde muzakwinkels wel krijgen? En het heet "carbon" omdat de bassnaren van composiet kern zijn voorzien?
ik heb hannabach goldin op mijn klassieke, en die zijn erg duurzaam en hebben een mooie klank. zijn wel duur, over de 20 euro. Maar omdat ik te lui ben om vaak snaren te wisselen past dat zo wel goed bij mij
Electrisch:
Webstrings Med/Heavy .011, .014, .018, .034, .044, .056
Akoestisch (jazz):
Webstrings X-Light flatwounds .011, .015, .020, .028, .038, .048
Akoestisch (bas):
Webstrings Medium flatwounds .045, .065, .080, .105
Ik weet niet wat er op m'n nylonsnarige zitten. Die webstrings zijn gewoon goedkoop. Bovendien vind ik het prettige diktes van het setje Med/Heavy.
En hoe ze klinken? Tja....ze doen niet onder voor D'Addario vind ik.
Vorige week voor een akoestische gitaar nieuwe snaren gezet. (gekregen gitaar voor zoon )
d'Addario 3 metalen en 3 nylons. iets van bijna 9 euro.
Met het stemmen van de dunste nylon ging het mis , deze brak al voor de E toon werd bereikt. Gelukkig niet in het midden en met wat kort geknoop kon ik deze toch nog opleggen zelfs voorzichtig tot een E gespannen.
Fabrieksfoutje ? Is er een goede werkwijze voor het opspannen van snaren ?
En hoelang blijven die snaren eigenlijk rekken, moet elke dag ofzo wat bijdraaien.
groetjes
Is wel te krijgen hoor. Misschien niet helemaal bij elke winkel, maar is ook weer niet zo incourant. En anders via Internet wel. Bevalt mij erg goed (ik heb gewone Hannabach High Tension).Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JasperM
Ik heb een paar dagen geleden een nieuwe Simon & Patrick cedar top gekocht van een winkelier die vorig jaar gestopt is. Op de gitaar liggen nieuwe snaren.
Maar die snaren liggen er dus al een hele tijd ongebruikt op.
De snaren waren wel gespannen. Is het nodig om deze te vervangen door een stel nieuwe snaren, of verliezen de oude snaren niets van hun kwaliteit?
Leg er maar een nieuw setje op, dan zul je eens wat beleven!