Tijdens Scrubs gebruikten ze een melodie en toen ineens..
Ik weet er nog 1:
All unsaid van Krezip = Summernight city van ABBA
Printable View
Tijdens Scrubs gebruikten ze een melodie en toen ineens..
Ik weet er nog 1:
All unsaid van Krezip = Summernight city van ABBA
hoorde van de week op VH1 dat het gebruikt werd zonder toestemming van Queen dus een rechtzaak vs Vanilla Ice/Management.. verloren dat wel. maar de manager of producer wist te vertellen dat het niet hetzelfde was maar wel degelijk anders was.. :SCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
als iedereen het toch herkend als queen en ik nog steeds denk dat als ik het intro van vanilla ice hoor dat under pressure begint, dan is het het zelfde....
Nog een aardige dan: Steve Vai speelde in The Aching Hunger een stuk dat ook als thema in de rock-opera Chess voorkomt. Volgens Vai was de muziek ooit eens op zijn bureau terecht gekomen, had hij het een keer opgenomen, niet meer over nagedacht en jaren later gewoon alsof het van hemzelf was verder uitgewerkt, hij was 'vergeten' dat het orgineel niet van hem is.
hoi,
daar kun je niks aan doen dat ze het doen.
gebeurt toch.
en wat maken wij er ons zorgen over.
van sandra
helemaal gelijk, tis onontkoombaar.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitfire
maar als iemand als john fruschiaseinatnen(ik heb echt geen idee hoe je dat schrijft sorry hoor)niet de purple haze solo kan herkennen als ie'm speelt is er toch wel iets heel grondig mis.
Ook een leuke: de melodie en de akkoordenprogressie van I Saw Her Standing There van de Beatles is nagenoeg gelijk aan die van When The Saints Go Marching In.
Is geen (bewust) jatwerk van John en Paul, aangezien het een vrij standaard akkoordenschema is, maar toch.
Heb je wel eens gehoord van pentatonisch? Hoeveel pentatonische solo's wil je hebben wat dan kennelijk weer terug te voeren is op een reeds bestaande? Ik weet werkelijk niet op welk stukje jij doelt in de solo en ik ken echt beide, maar mocht het overeen komen, dan is dat dus helemaal niet zo vreemd en waarschijnlijk geen opzet.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fretboardtoash
Ik ben het eens met Drap.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drap
Ontleed 1000 solo's en 600 daarvan gaan enkel opgebouwd zijn uit de pentatonische schaal, als het er al niet meer zouden zijn.
Dus dan krijg je algauw iets wat op elkaar lijkt, dikwijls is dat onbewust.
En dan nog? is iets klein rippen dan zo erg? Hoeveel artiesten hebben niet de typische Chuck Berry intro geript? Het goed laten klinken is toch het voornaamste?
Ik verwoord het eigenlijk liever mooier: als je denkt dat iets geript is, bedenk dan eerst dat het misschien enkel maar beïnvloed is ;)
De intro van Sweet Child O' Mine (Guns N' Roses) en de outro van Punk Rock Classic (Red Hot Chili Peppers).
misschien citeerde Frusciante Hendrix wel expres, kan natuurlijk ook nog. Is geen jatten.....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fretboardtoash