Oorspronkelijk geplaatst door zjanke
Mijn ervaringen er maar even aan toevoegen...
Vandaag een 2061 vergeleken met de private paisley en ik weet het niet helemaal welke ik nou beter vind. De paisley is een erg leuk ding (een stuk kleiner dan dat ik gedacht had!) en heeft een fantastisch geluid, wat zeker een goede basis is voor mijn set-up.
De Paisley klinkt in mijn oren het beste als er net een randje aan zit, maar de paisley reageert weer wat beter (warmer) op de gesplitte tetrads van mijn Godin LG waardoor deze ook weer clean wordt, zelfs zonder mijn volume terug te draaien.
Het brightchannel van de 2061 die bij NLM staat is wel weer wat cleaner dan het exemplaar wat ik vorige week bij Jukebox heb geprobeerd (die nu van Tristan is)
Zonder meer een hele leuke versterker die ik toch even op mijn verlanglijstje hou, zeker door de leuke opties: automatische soak als je de speaker loskoppelt, een speakersim om op te nemen en een mooi clean geluid als je rechtstreeks op de eindtrap inprikt (een A-B boxje maakt het zomaar een tweekanaals-amp). Heel even over V30's geprobeerd, maar dat wordt te glad, de 2061CX kast (G12H30) heeft een heel mooi rauw randje.
Goeie tip van Wizz, gewoon proberen en dan beslissen, de beste versterker bestaat simpelweg niet.
Ook nog even een JTM45 geprobeerd en dit exemplaar had weer veel meer boventonen dan een ander exemplaar wat me erg was tegengevallen. Wellicht dat de JTM45 daarmee ook weer op de (steeds langer wordende) shortlist komt...