Klopt... maakt een hoop verschil !
echt laat ze maar lullen, je sound blijft gewoon overeind en je geluid gaat er gewoon gigantisch op vooruit !
Printable View
Klopt... maakt een hoop verschil !
echt laat ze maar lullen, je sound blijft gewoon overeind en je geluid gaat er gewoon gigantisch op vooruit !
Het klopt wel dat -16dB niet de beste setting is, maar mijn TSL met MV op 11 (je weet wel, Marshall) en mijn THD op -12dB klinkt veel beter dan mijn MV op 3 en mijn preamp verder open.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door heavy-metal-thunder
Een JCM800 klinkt wel acceptabel op lager volume, maar als je dit lage volume door je THD laat bepalen, klinkt het dan niet beter?
En de kleuring van je klank kun je toch ook bijregelen nadat je je THD hebt ingesteld, ook dat is voor mij een krom argument....
Heb je een plaatje of foto van zo'n schot icm je amp?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Jay
Als je een combo hebt met open achterkant, heb je er dan 2 nodig?
De SR is openback combo. Ik zou em niet "inpakken" tussen 2 schotjes nee.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johantipker
Geluid moet toch ergens naartoe om levendig te klinken, maar te hard aan de voorkant wil je dus vermijden. Foto heb ik helaas niet.
JaY
Hem heb hem uiteindelijk gekocht, de THD, en reeds terug verkocht. Ik vond hem eigenlijk waardeloos. Na -8db gaat je mooie versterkergeluid helemaal verloren, om te zwijgen over de lagere standen zoals -16db. En -4db maakt bijna geen verschil in volume. Je kunt je versterker gewoon een fractie lager zetten. De sound en oversturing blijven bijna hetzelfde. Die -4db haalt trouwens ook een fractie van je tone weg.
Zonde joh,... ik ben er super tevreden over ! Nou zijn er gelukkig zat merken die zon ding verkopen dus ik zou ze gewoon allemaal proberen !
gt bart
I.p.v. THD of Koch, beiden werken met weerstanden en condensatoren, zou je ook eens aan de Weber Mass kunnen denken, die werkt niet met weerstanden maar met een speakerdriver, dus eigenlijk zit er een speaker in, maar dan zonder conus. Je amp reageert op die manier net als op een normale speaker wat een veel natuurlijker geluid zou opleveren dan een Loadbox of Hotplate. Daarnaast zit er een driedelige toonregeling op voor het line-out signaal en tevens is 'ie voorzien van een treble booster voor het speakersignaal. En nog leuker, hij is goedkoper dan een Loadbox.
Check:
https://taweber.powweb.com/weber/mass.htm
http://www.tedweber.com/atten.htm
Over die Mass was al eerder een discussie. Hij heeft standen voor 2/4/8/16 ohm geloof ik, terwijl er maar 1 speaker motor in zit....dus zo heel naturel zal het ook allemaal niet gaan...
hey, u hoeft me niet aan te vallen, of het met mij eens te zijn. Ik schrijf hier gewoon mijn ervaring (maandenlang dagelijks gebruikt) met de Mass attentuator.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zjanke
IMo je kan eender welke versterker zwaar oversturen (zelfs Fender SR met pakweg een Mesa VTwin of wtf voor), maar je kan géén versterker goed laten klinken in overdrive zonder luid te staan. Er bestaat immers nog zoiets als speakerdistortion. Zelfs lampenversterkertjes van pakweg 6W gaan keiluid. Ik heb een Fender vibrochamp gehad (met een 8 inch alnciootje in), bij volume op 8 was dat veel te luid voor thuis. En dan zat er nog een shitty 8inchje in. Steek dat op een goeie 1*12 (en bij voorkeur een 2*12 4*12) dan is dit weerom gigantisch luid voor thuis.
En voor optreden/rep: van het moment je meer dan 4 dB(A) moet wegknijpen gaat je sound achteruit. E 4 dB(A) is echt niet veel hoor.
En diegenen die tevreden zijn van hun Mass/THD/Koch... blij voor hen. Maar u mag me steeds uitnodigen om me te overtuigen.
Ik denk wel dat moderne amps beter geschikt zijn om redelijke overdrive te produceren bij lagere volumes. Ouwe Marshalls is volume op 8. En eigenlijk geldt die regel voor een stukje op ouwe Fenders (maar die klinken toch nog beter als ze stiller staan).