Op standje 10 zo'n 120V top top
Printable View
Op standje 10 zo'n 120V top top
OUtput signaal, 2 buizen ipv 4 en MV halverwege voor de buren ;)
Standje 8:
http://www.vernetamps.com/pics/erik/chIIst8output.jpg
En standje 10:
http://www.vernetamps.com/pics/erik/chIIst10output.jpg
Dit is Channel II maar Channel I geeft hetzelfde beeld met wat meer ruis op de lijn.
Franc,
Als je 120V pp hebt. dan heb je 60 Volt toegevoegd aan de grid spanning. Hoe hoog staat die? -40 ..-50.... Tel daar eens de 60V bij op of trek die er van af. Want dat is wat er gebeurt... Of wel de spanning is te hoog. De stroom neemt enorm toe....je spanning stort in....worden de eindpitten al rood? Of hij is volledig afgeknepen.
Nico
ik heb niet al je posts gevolged Franc. mbt tot die NFB, negative feedback toch ?, maar je kreeg iets wat leek op positive feedback of iets in die trend ?
Heb je de lus stabiel? Dat die niet gaat oscilleren en is je teruggekoppelde signaal niet te ver uit fase ? Dan heb je inderdaad ipv negatief, positieve terugkoppeling.
sorrie als dit probleem al is verholpen of ik geen idee heb waar de bel hangt. Ik las het probleem enkele dagen terug, maar was vergeten een antwoord te tiepen.
En je moet inderdaad niet zoeken naar referentie plaatjes, dan weer je nog niet waar je eigenlijk naar aan het kijken bent =)
Okee, heren, ik geef het volmondig toe, vragen om referentieplaatjes was ronduit dom :(
Ik zie nu wat er gebeurt en inderdaad, als er ergens 60V bij -40V wordt opgeteld worden mijn stuurroosters dus positief.
Vraagje: is dat wat ik zie gebeuren op die output als ik voorbij stand 8 de hele sinus verwrongen zie worden?
NU dus bedenken waardoor het signaal zo hoog kan worden... heb ik dan toch positieve feedback waardoor mijn spanning uit de PI zo hoog wordt?
Of trek ik nu te snel conclusies...
wat ik dus zei, ik weet niet precies wat je meet maar ik zie wel dat je twee signalen die je meet precies uit fase zijn. Wanneer je dus uitgaat van negatieve terugkoppeling heb je dus positieve terugkoppeling.
Het is maar een mogelijkheid, maar iets wat ik zelf vaak heb gehad.
Meet hem eens zonder enige NFB. Dan kan je kijken of dat de oorzaak is. Neemt niet weg dat je of de BIAS negatiever moet maken of het PI signaal afzwakken.
Nico
Dat ze uit fase zijn klopt natuurlijk, het zijn de 2 uitgangen van de PI (fasedraaier). Dat is het probleem niet.
Negatieve feedback zou iets van het signaal af moeten halen voooor het de PI ingaat. Vandaar mijn conclusie: stel dat het er niet afgetrokken wordt, maar juist erbij opgeteld....
Ik ga meten zonder NFB om te zien wat dat scheelt.
Zit nu te dubben of ik naar bed zal gaan of ff verder meten.
morgen is er weer een dag....