ja! mjammie! ha, maar een lekker sausje gaffa erbij ofzo?
Printable View
ja! mjammie! ha, maar een lekker sausje gaffa erbij ofzo?
sorry maar rvs-groentenschaaltjes zijn zoo gaarkeuken, dat kan gewoon echt niet op een mesa. ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rwin
misschien wordt het tijd voor een poll welk huis- tuin- en keukengereedschap het meest geschikt is (qua functioneren maar óók en vooral qua presentatie) als beamblocker.
:p
haha, maar past wel mooi bij het chrome van de top!
ik ga btw zaterdag 4 stuks echte Beam Blockers halen bij Sander de Gier.
Nog tips om mijn mesa cab netjes open te maken?
Maar wordt het niet eens tijd dat wij gezamenlijk een fabrikant als Celestion gaan benaderen, met een eisenpakketje voor een nieuw te ontwikkelen gitaarspeaker met een veel egalere afstraling van de sound.
Voor zover ik het begrijp zijn gitaarspeakers ontwikkeld vanuit ranzige radio speakers en dat dat per ongeluk icm tube amps lekker klonk. Maar de techniek schrijdt voort,maar gitaarspeakers zijn qua concept nog steeds hetzelfde als in de jaren 50....verbeteringen zijn alleen vanuit de industrie gekomen met betrekking tot hogere rendementen en duurzaamheid :soul:
Bose claimt nu een oplossing te hebben gevonden voor het ongewenste beamgedrag van een gitaarspeaker met die PSA1 paal, maar wij hoeven helemaal geen paal met campingtaferelen, met een HIFi frequentie respons en een paar ingebouwde transistoreindtrappen, het ding isook errug duur....
volgens mij willen wij gewoon een gitaarspeaker, die hetzelfde kunstje kan als de ouwe trouwe gitaarspeakers, namelijk het signaal van je tube amp er zo ranzig mogelijk uitkotsen, maar zonder rare beam effecten en met een hele egale afstraling, die ook ver "draagt".
Misschien kom je dan inderdaad op een of ander 2 weg systeem, dat boven je hoofd moet hangen / staan, met een mid/hoog misthoorn met een 180 graden afstraal bereik, maar die je wel rechtstreeks op je tube amp (top) kunt aansluiten.
(deze vraag heb ik ook gepost in het Weber beamblocker topic)
In principe zijn die speakers van vroeger ranzig doordat ze het geluid sterk kleuren en compressen. (laag wattage, alnico coil) Je hebt nu ook speakers die zo goed als niet kleuren in verhouding en ook niet compressen, bijv. die 90w ceramische jensens in de koch versterkers. Persoonlijk vind ik die 90w. koch jensen speakers iets te veel van het goede. Te perfect? misschien wel. Juist die ranzigheid hier en daar geeft dat karakter - voor mijn smaak dan. Liever dat als basis houden en dat gebalanceerd maken.
Zo'n beamblocker doet overigens echt veel meer dan een soepkom of groentebakje (heb ik ook geprobeerd) omdat die beamblocker veel dichter bij de conus zit. Er zit sowieso altijd +/- 2 cm verschil omdat een beamblocker tussen je baffle board en je speaker zit en niet in lijn met je speakerdoek. Daarnaast steekt de bolling naar binnen en niet naar buiten. Het materiaal en textuur op het bolletje van de blokker lijkt verdacht veel op het materiaal waar een speakerconus van is gemaakt (papierig/katoenachtig) en zal denk ik extra absorberen. Het reflecteerd wel terug naar de conus, maar ik vermoed maar 50% van wat een ceramisch bolletje zou doen.
logisch, maar ik wilde het gewoon eerste testen voordat ik er 88,- euro tegenaan gooi :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ewout
Hmm, is het wel stevig genoeg dan? Niet dat ik een papiertje met een stukje plastic van 22,- euro koop? (x4)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ewout
ik vond het wel waar voor zn geld. Je krijgt sowieso een stalen strip die al zwart is (zodat het niet opvalt achter het speakerdoek) met een zwart stalen schijfje met daarop dus dat heuveltje of bolletje. Het is natuurlijk niet zomaar papier, het volgens mij gewoon hetzelfde spul als waar een conus van gemaakt is. zie ook http://www.webervst.com/blocker.html Het is zeker stevig genoeg.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rwin
dat vraag ik me dus af, de meeste mensen hebben zwart doek, ik heb echter zilverkleurig doek zoals de meesten met een fenderbak, zie je dan niet twee van die hele lelijke bollen achter dat doek zitten?
Ik heb ook zilverkleurig (koch) doek. Wanneer het licht erop staat zie je er niets achter. Bij daglicht zie je onder een schuine hoek twee donkere ronde plekken. Is echt niets lelijk aan. Ik heb zelfs de zilveren logo stickertjes laten zitten.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joey Handsome
Hee!! Nu weet ik waarom een Engl Thunder zo lekker gebalanceerd klinkt. Het Engl logo voor de speaker is eigenlijk gewoon een beamblocker AKA soepkom