Malmsteen speelt geen metal. Malmsteen speelt shred/hardrock.
Metal speel je met een solidbody en humbuckers. En al diegenen die dan een beetje komen zagen van "niet noodzakelijk ..." zouden beter hun bek houden.
Printable View
Malmsteen speelt geen metal. Malmsteen speelt shred/hardrock.
Metal speel je met een solidbody en humbuckers. En al diegenen die dan een beetje komen zagen van "niet noodzakelijk ..." zouden beter hun bek houden.
[QUOTE=Lord Abortion]Malmsteen speelt geen metal. Malmsteen speelt shred/hardrock.
Metal speel je met een solidbody en humbuckers. QUOTE]
Inderdaad, Malmsteen speelt zeker geen metal. En voor metal heb je eigenlijk al genoeg aan een paar dingen. Een gitaar met een humbucker bij de brug en een volumeknop, dikke snaren om lager te stemmen en een BOSS Super Distortion pedaal.
En als gitaar zou ik kiezen voor een LTD Viper, MH-serie of F-serie of iets van een Epiphone Explorer. Ibanez RG is ook altijd goed.
[QUOTE=Malle Eppie]Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lord Abortion
ah waht?? ik zie tony iommi of de gasten van iron maiden nog niet laag stemmen (in ieder geval niet lager dan dropped D, en tony, ja, soms, maar das experimenteren, en t was een foutje, zoals ie zelf zei ooit). en een boss superdistortion? ach hemel, nee! een humbucker-solidbody gitaar met een jcm800, mesa recto, 5150, etc etc, is zat.
[QUOTE=Orpheo]Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Malle Eppie
neem dan een 2: ninety en een triaxis... nog een 2x12 eraan hangen (ook van mesa uiteraard) en je komt al echt een heel eind.
http://www.paullenders.com/images/ri...0/01_large.jpg
De oude setup:
Mesa Boogie TriAxis pre-amp*
Mesa Boogie 50/50 power amp*
Mesa Boogie Rectifier 2*12 inch V30's cabinet*
Mesa Boogie Abacus footswitch*
Rocktron Intellifex Online effects processor*
Furman PL - Pro/E power conditioner*
Sennheiser G2 wireless system*
Sennheiser E906 mic*
Audio Technika 4040 mic*
De 50/50 is vervangen voor een 2:ninety
(I wish that was my rack ;) )
[QUOTE=SBloke]pff alsjeblieft, waar zie je me voor aan? :D IK en MESA?? :seriousf: ik blijf marshall jcm 800 beuken tot t echt niet meer kan. en zelfs dan... dan bouw ik m na zover als dat maar kan, gheheCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
nee, voor mij geen mesa. alleen maar marshall met een 412 greenback eraan. of een mesa vTwin als extra boost/preamp/whatever pedaal in de low input. dat weer wel dan.
Je koopt gewoon een 5150 en de rest is bijzaak.
[QUOTE=Orpheo]Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SBloke
Ach ja, jij liever als ik natuurlijk ;)
Als ik ooit nog een triaxis 2.0 kan overnemen voor een goede prijs ben ik happy.
Oude simulclass erbij (of die 2:90) en lekker spelen maar..
tja, probleempje; de 5150 heeft 6l6's, en niet el34's, en ik ben verknocht aan dat el34 geluid. dat bijna neuzig middengebied, dat korrelig tophoog.... grandioos. maar alsof dat echt uitmaakt. ff wat weerstandjes en caps vervangen, goed biassen, done. de 5150 is denk ik soms wel iets te 'harsh' voor mijn smaak, vooral als ik m vergelijk met mijn 800 die dan flink op zn donder krijgt.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anders Destium
[QUOTE=SBloke]tja, ik ben meer zo'n dude van "plug in, en speel". effecten gebruik ik nauwelijks, en de aankomende noisegaite en een extra ODpedaal noem ik geen effect, en ook geen overbodige luxe bij bv een 5150 of jcm800.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
[QUOTE=Orpheo]Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SBloke
Welke noisegate ga je nemen dan?