1k5 zou een mooie (en veelgebruikte) waarde zijn inderdaad
Printable View
1k5 zou een mooie (en veelgebruikte) waarde zijn inderdaad
omdat C (vanuit het voedingscircuit) nu geen dubbele triode maar een enkele hoeft te voeden, moet er dan nog wat worden aangepast in het voedingscircuit? het lijkt mij dat er nu te veel spanning komt te staan op V1a en V2 ??? De weerstand van 8K2 (2W) verhogen naar...?
Die kathode weerstand moet je gewoon 1k5 maken. En die 1m weerstand aan de ingang kan je weglaten. Daar zit aal een 500k potmeter. Mogelijk kan je daar een 1M log gebruiken.
Daarnaast zou ik er rekening mee houden dat je mogelijk wat moet experimenteren met een NFB circuit. De 18 watt is een scheurbak en ik weet niet of dat hetgene is wat je zoekt.
Verder moet je mogelijk wat experimenteren met de coupling caps (de 22nF en de 10 nF). Vooral as je te weinig bas krijgt.
Verder ziet het er wel goed uit.
Negatief Feedback neem ik aan? iig, is het de bedoeling dat dit circuit wordt gekoppeld aan een Mesa Boogie Studio Preamp vanwaar de (preamp)oversturing komt, dus ik wil sowieso geen oversturing van de voorversterking in de 18W eindtrap. Dat zal wel meevallen schat ik (1 triode...).Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicoverduin
Wat betreft andere dingen: coupling caps en NFB komt wel in de uiteindelijke fase, bij het "refinen".
Nog een vraagje over de PT en OT:
De Hammond 125E (die wordt aangegeven in het schema) is in mijn ogen een nogal klein dingetje wat in principe niet erg is omdat het in een 2HE case moet passen. De PT echter:
Dit is een Hammond 261M6 met de volgende specs:\
83 VA
1e secundair: 215V @ 269 ma
2e secundair: 6.3V @ 4A
ik wil in 1ste instantie slechts 1 kanaal maken, maar als ik tijd, zin en geld heb ook een 2de kanaal bouwen. Dit alles met 1 PT, dus moet deze wel genoeg power kunnen leveren. Welke PT adviseren jullie?
Valt wel mee, hoor. Met maar een half buisje zal hij erg clean worden. Het cleane kanaal van mijn 18 Watt heeft allebei de helften in gebruik (net als in het originele schema) en dat klinkt niet echt heel ruig. Maar met een NFB circuit zal het zeker beschaafder worden.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicoverduin
Weet je het zeker van die stroom van de hoogspanning? Zo ja, dan heb je ruimschoots genoeg met de hoogspanning. Voor de gloeistromen moet je alles effe optellen. Verder zou ik de voedingsrails dubbel uitvoeren (dus 1 per kant) anders heeft links invloed op het geluid van rechts (en omgekeerd).Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SimonS
Nico
ik check het nog ff van die PT.
*edit: ik heb op de site van Hammond gekeken: het is een Amerikaans model, en de genoemde specs kloppen.
Het was in ieder geval wel mijn bedoeling om slechts de PT gedeeld te hebben, maar een volledig apart circuit voor beide kanalen (ook de powersupply).
hoeveel zou het hele circuit ongeveer trekken aan stroom? Ik zag dat deze PT niet in een 2HE behuizing past...
zijn deze PT´s misschien goede (met universele primair) vervangingen?
Hammond 260E: 80 VA, Secundair: 225-0-225 @ 100mA; 6.3VCT @ 3A
of 1tje uit de 300 serie?
Verder suggesties van andere merken? Het liefst iets wat ik gemakkelijk te pakken kan krijgen natuurlijk :wink:
Ik schat ongeveer 4 x 40 mA + de triodes dus pak 'm beet zo'n 175 ma moet genoeg zijn.
Voor de gloeispanning 3 x 300mA + 4 x 750 mA = 4A minimaal. Je kan ook 2 kleinere aparte trafo's overwegen.
Nico