2 woorden, student en vakantie ;)
Harrald
Printable View
2 woorden, student en vakantie ;)
Harrald
Ik had wel kleinere latjes genomen. Maar verder gaat het toch goed. Geduld zal wel een probleem worden :-D :-D :-D Houd je wel rekening dat er op de baffle een dun latje moet zodat het doek niet direct tegen de baffle komt, maar er licht voor zweeft?
Verder is het jouw keuze of je de boxen afraffelt of gewoon netjes en zorgvuldig blijft werken.
Nico
:D t zou ook geen kwestie van afraffelen zijn, maar meer van, hoe krijg ik het netjes in elkaar. maar dan ga ik wel zo door
het probleem met die latjes is, dat 18 mm net te dun was om het goed te doen en de volgende stap is dan weer 27 mm, t is niet anders.
Harrald
Da's vreemd. Ik werk altijd met 27mm x 18mm.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez RuleZ
Nico
op vakantie geweest, dus het werk heeft een beetje stil gestaan, maar ik heb wel wat foto's van de kasten zoals ze onafgewerkt zijn (dat is zonder tolex, bedrading en speakers etc). de afwerking is besteld en ik ben daar dus op aan het wachten.
al met al heeft dit me dit 3 dagen gekost plus een beetje. de tweede kast zit aanmerkelijk secuurder in elkaar, zodanig dat de baffle (die op de millimeter was gezaagd) bijzonder moeilijk er in te krijgen is, die is al echt PRECIES pas, dus dat zit wel OK denk ik, netjes haaks, geen richeltjes etc. ben dr best tevreden over wat ik heb gebouwd, zeker voor mijn gebrekkige ervaring.
maar goed, genoeg gelult, foto's:
http://home.student.utwente.nl/h.m.p...meen/klein.jpg
eerste kastje met beetje tweede kast
http://home.student.utwente.nl/h.m.p...79%20klein.jpg
improvisorische lijmklem: ik had niets dat druk kon opleveren, behalve mijn eigen gewicht èn mn gitaarversterker. werkte perfect, getuige de laatste kast, beter dan mn eigen gewicht :razz:
ik moet wel zeggen, ik heb spijt van het verstek zagen, het is niet netjes genoeg, had ik beter alleen op lengte kunnen zagen en dan maar niet zo mooi passend, dit is namelijk net niet. het is dichtgesmeerd met lijm, maar mooi is anders en constructionwise is t ook niet geweldig, hoewel t geen dragende functie heeft.
http://home.student.utwente.nl/h.m.p...81%20klein.jpg
setje, moet alleen nog worden afgewerkt, baffles zitten nog niet vast (behalve de bovenste, die zit een beetje "geklemd" :razz:)
ze zijn wel groot, bij elkaar staat het (met versterker en al) ruim 1.20 meter boven de grond.
more pics to come, ze worden trouwens gewoon zwart: zwarte tolex en zwart speakerdoek, niets fancy, gewoon rechttoe rechtaan, ben echt nu in het stadium dat ik niet kan wachten op de electronica, omdat ik de kast wil horen, want dat is volgens mij echt meesterlijk.
harrald
Ziet er goed uit!
Ben wel jaloers op je quad :D
tanx :).
ben zelf heel beniewd hoe mn amp gaat klinken, het wordt alleen weer een crime om in te gaan stellen. dat ding is echt zo ontzettend gevoelig op de controls, echt belachelijk.
Harrald
ja ik ben heel benieuwd of het ook gaat klinken enzo!
Op welke amp van mesa is het leadkanaal van de quad eigenlijk gebasseerd?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez RuleZ
Recto of meer Mark?
zitten 2 preamps in, een van de MK2C en een van de MK3, dus zitten dus 2 versterkers in gebouwd. voicing is dus wat meer vintage, maar bijvoorbeeld Dream Theater haal ik dr zonder problemen uit, van de scenes from a memory tijd en ook van images and words en daarnaast een superclean en bijvoorbeeld santana geluid, eddie geluid etc etc; meesterlijk
Harrald