Zijn er hier ook nog gebruikers van Elixer?
Printable View
Zijn er hier ook nog gebruikers van Elixer?
Ik speel best intensief, maar ik wissel mijn gitaren door. Dat kan natuurlijk ook helpen, plus dat ik vrijwel niet zweet en niet zo lomp speel als veel anderen. Economy picking all the way 8-)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicci
t kan echt hoor, als jij je gitaar afragt dan niet nee...maar als je er zorgzaam en met respect ermee omgaat is t echt geen blablabla.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Negative K3 fan
waarom zou ik bewust op dooie valse snaren spelen :???:
trouwens, elke maand effe 5 minuten in kokend water en moet je eens horen hoe tie klinkt en aanvoelt 8-)
maar als jij om de 2 weken er snaren op wil knallen en de nog bruikbare weggooit is dat jouw geld, not mine :razz:, de snarenfabrikanten houden van klanten zoals jij dude!
maar ga niet zeggen dat ik aan t lullen ben, ik doe t al 10 jaar thnx en vergeet niet, 90% van wat je hoort komt van je vingers :wink:
ps. als je t niet gelooft, ckeck de riff contest, heb ik ook een inzending "dude where is my electric guitar"
12-snarige gitaar met snaren van 1 jaar(!), klassiek gitaar met snaren van ±6 maanden....mijn electrisch is wegens omst. niet bij mij :cry:
Mijn snaren kunnen best een tijdje mee. Een maand of hooguit denk ik. Daarna intoneerd de hoge e snaar niet goed meer en zijn ze dof en zwart. Dus hooguit 2 maanden (bij intensief spelen). Maar soms knallen ze natuurlijk eerder.
Ik heb ook wel eens elexirs gebruikt maar vond er niks aan. EB vond ik veel beter. Je hoort echt veel verschil en de snaren. Ik ben ook wel benieuwd naar die DR snaren. Mijn mening komt aardig overeen met die van Bat. Zal ze eens checken :wink: .
economy picken is voor luilakken! alles downstroken 8-)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anders Destium
3
maa rik laat zelf vaak genoeg zelf mn snaren er maanden op zitten, uit kosten en moeite besparend oogpunt. Maar ik ben er nog steeds heilig van overtuigd dat, zelfs als je geen zweethanden oid hebt, snaren na een tijdje dood enzo gaan klinken.
Dit merk ik trouwens vooral bij klassieke snaren, bij electrische ook wel, maar bij klassieke is het heel erg duidelijk.
Ik denk dat de levensduur van je snaren ook enigsinds te maken heeft met het aantal gitaren waar je intensief op speelt, als dat er maar 1 is, zal je minder lang met je snaren doen, maar als je 4 gitaren heb waar je intensief op speelt dan wordt de last wel verdeeld, mits je geen last heb van acid sweat.
Op mn Ibanez Jazzbak heb ik de snaren er echt a langer dan een jaar op zitten, klinkt lekker wollig, alleen is idd het stemmen een probleem an het worden, wordt tijd voor nieuwe, maar et klinkt zo lekker
Ik heb nu op mn 3 metal gitaren 3 verschillende merken snaren zitten, op mn Ibanez SAS zitten Dean Markleys, nickelsteels, spelen echt heerlijk, en klinken goed
Op mn LTD heb ik ErnieBalls zitten, spelen ok, klinken goed
Op mn charvel zitten GHS boomers, spelen iets stroever, maar klinken heel punchy
Ik denk dat de levensduur van je snaren ook enigsinds te maken heeft met het aantal gitaren waar je intensief op speelt, als dat er maar 1 is, zal je minder lang met je snaren doen, maar als je 4 gitaren heb waar je intensief op speelt dan wordt de last wel verdeeld, mits je geen last heb van acid sweat.
Op mn Ibanez Jazzbak heb ik de snaren er echt a langer dan een jaar op zitten, klinkt lekker wollig, alleen is idd het stemmen een probleem an het worden, wordt tijd voor nieuwe, maar et klinkt zo lekker
Ik heb nu op mn 3 metal gitaren 3 verschillende merken snaren zitten, op mn Ibanez SAS zitten Dean Markleys, nickelsteels, spelen echt heerlijk, en klinken goed
Op mn LTD heb ik ErnieBalls zitten, spelen ok, klinken goed
Op mn charvel zitten GHS boomers, spelen iets stroever, maar klinken heel punchy
Ik moet toch maar eens nieuwe snaren gaan proberen... :wink:
heb ze 2 keer gehad -> kut. dun, levenloos. heb 2 setjes kado gekregen, heb het tweede setje uit ellende er na 2 dagen afgehaald, EBs er opgezet en ik kon weer lachen. ze voelen idd trouwens heel slapjes aan in vergelijk met d'addario's, maar dat speelt wel makkelijkCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Javaca
harrald
electro-harmonix 11's.........en die vervang ik per stuk zodra er 1 breekt.
Soms dus pas na maanden.
Ik denk ook wel dat er een verschil is tussen nieuwe en oude snaren qua klank maar met een zwaar overstuurd geluid lijkt me dat nihiel.
Op bijv. een klassieke gitaar zal je het verschil veel beter horen.