is dat ook zo als je een pedaal hebt met aparte send/return uitgangen?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morroow
Printable View
is dat ook zo als je een pedaal hebt met aparte send/return uitgangen?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morroow
een voortrap levert geen volume. hij versterkt niet. 'T is een veredelde volume knop.
LOL
Was dit als reactie op mijn vraag? Want zo ja, dan ben ik weer helemaal de weg kwijt. Als je een top aan een cabinet sluit, dan zorgt de top toch voor de voor- en eind-versterking? En als de top alleen de voor-versterking regelt, dan moet er dus iets tussen de top en de cab in wat als eindversterker optreedt, toch?Citaat:
een voortrap levert geen volume. hij versterkt niet. 'T is een veredelde volume knop.
LOL nee, ik had de tweede pagina gemist... anyway,op je vraag; je ohmage (weerstand) moet gelijk zijn wat betreft input op het cab en output van de amp. Verder is het (meestal) verstandig om meer watt in je cab dan op je amp te hebben. Als je er wat meer verstand vanhebt zijn er ooka ndere optiers, maar daar komje vanzelf wle achter.
G
Juist...
een voorversterker zorgt voor de vorming van je geluid (de kleuring als het ware...)
een eindversterker versterkt dit signaal uit, zodat een speaker het weer kan geven (zorgt dus voor volume)
Een top is een voorversterker en eindversterker in één (en een combo een top en speaker in één)
de voorversterker kun je bypassen door je preamp, fx-unit of pedaaltje in je fxloop-return te steken, je gebruikt dan alleen de eindversterker in je top of combo
wattage van je cabinet (aantal watts per speaker bij elkaar optellen) moet gelijk of groter zijn als het wattage van je versterker, omdat je anders de kans loopt je speakers te beschadigen
Ok, dus de ohmage van de input van de cab moet gelijk zijn aan de ohmage van de output van de top. Verder moet de hoeveelheid watt van de cab het liefst groter zijn dan de hoeveelheidm watt van de top. Klopt dit? Zijn er nog verder vereiste dingen die het aansluiten van een top aan een cabinet mogelijk/niet mogelijk zouden maken?
zonder kabel werkt het niet.
:razz: Ok, dat had ik ook nog wel bedacht
Nooit! een signaal/gitaarsnoer gebruiken als snoer tussen je amp en speakerkast!!!11Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jax
waarom niet?