bedoel hele volksstammen nemen op met zo'n scarllettte en zo'n nta 1 zonder problemen
in principe niks mis met die combi
vind maar raar hoe die gasten van bax dit opgelost hebben
Printable View
Die mic met die interface zou het gewoon moeten doen.
Extra rommel verhelpt het probleem niet. Daar is dat spul ook niet voor bedoeld. Ze smeren je iets aan omdat het kan en omdat ze het zelf ook niet weten.
Bij muziekwinkels werken tegenwoordig verkopers, dat is in de meeste gevallen ook het enige wat ze kunnen.
Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
Ik heb een Scarlett 212 Gen 3 en als het goed is komt 1 dezer dagen een Rode NT1 binnen…
Als die andere tracks hard staan, kan monitoring van je stem misschien te zacht lijken.
Een fethead wordt doorgaans gebruikt voor een SM7B, die bekend staat om zijn lage output. Deze heeft een sensitivity van -59 dB. De NT1A heeft een sensitivity van -32 dB.
Ik denk dus dat er iets anders aan de hand is. Of een defecte NT1A, of je doet iets fout in de software.
Stom inderdaad dat Bax je meer spullen laat kopen in plaats van het probleem op te lossen.
Vast ten overvloede...
Maar in de comments staat het tevens vol met soortgelijke issues...
https://www.youtube.com/watch?v=oQ42nBIM0vk
Ik moet zeggen dat de koptelefoonversterker wel helpt, in die zin dat ik mezelf goed hoor. Verder vond ik een gratis basis preset voor zang die ik nu aan heb staan. Als ik dan zing over een losse gitaartrack klinkt het redelijk uitgebalanceerd. Ik heb de gain nu halverwege staan en zing relatief dichtbij de microfoon (en neem wat meer afstand wanneer ik uithaal o.i.d. De Fethead ga ik terugsturen, is inderdaad onzin achteraf gezien.
Het internet staat inderdaad vol met vragen en video’s over het (invoer)volume van zowel de scarlett en de mic. Jammer dat ik in al mijn enthousiasme zo snel de dozen heb weggegooid voordat ik merkte dat het volume niet ok was :’)
Ok, mijn NT1A is binnen.
Kabel in Scarlett, phantom aan, dan mic aansluiten.
In Garageband een mic/audio recording track aangemaakt. Mic in de juiste richting ("dot” aan voorzijde) en houd de mic verticaal (niet zoals een SM58 ). Gain op de 212 op 13.00. Plop filter scheelt een hoop merkte ik meteen qua "oversturing"
8 maten geteld door de mic. Klinkt prima. Om jouw klacht te bekijken aangaande te zachte mic signaal tov de andere tracks, heb ik een standaard drumtrack toegevoegd die automatisch mee speelt. Mic sound ligt prima tussen/net bovenuit de drums.
Er is dus echt iets mis met jouw mic denk ik.
Doe je direct monitoring?