Fractal FM3 klein verslagje van een newbee
Het kan vast heel goed klinken, maar het blijkt wel lastig voor heel veel amateur- en hobbybandjes. Afgelopen weekend mocht ik met een gelegenheidsbandje een half uurtje spelen in de pauze van de andere band. Beide gitaristen speelden met een telecaster over Kemper. En allebei een schel dunnig geluid dat nauwelijks door de mix kwam. Zeker vergeleken met mijn eigen set met een microfoon ervoor.
Er is ontzettend veel te zeggen voor profilers en modellers. Als je vaak optreedt is het ideaal. Relatief licht, altijd en overal hetzelfde geluid en geen lawaai meer op het podium. Maar voorlopig loop ik er nog niet heel warm voor. Ik had zaterdag het spul in 5 minuten staan, en had de geluidsman mij ook al over de tafel. Dus daar hoef ik het ook niet voor te doen.
Lang verhaal kort: maak tijd om het spul goed in te stellen, want blijkbaar klinken de meeste standaard settings gewoon te dun en niet middy genoeg.
Fractal FM3 klein verslagje van een newbee
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
apekop
Ach de ene gitarist klinkt slecht met een modeller en de andere met een echte versterker. Het is zeker niet zo zwart/wit als hier geschetst wordt. Inmiddels spelen er genoeg profi en bekende gitaristen met een modeller en dat bewijst dat het kan.
Vanmiddag the GT1000core ontvangen, nog niet aansloten, maar damn dat ding is klein! Net zo groot als een Eventide H9 plus een klein pedaal. Je kan zo met 1 gitaartas met de bus naar een optreden als je zou willen, dat heeft ook zijn voordelen...
Ik schetste het idd wat zwart wit, maar dat was niet de bedoeling. Ik weet dat het wel kan, er zijn idd genoeg professionals die ermee weg komen. Maar vooral amateurbandjes lijken er moeite mee te hebben.
Edit: ik bedoel dus dat er genoeg professionals zijn die wel goed klinken