-
Joehoe?:dontgeti: Er is toch wel iemand die ervaring heeft met het stainen van een burst? Is het forum inmiddels al echt zo uitgestorven?:(
De gitaar is inmiddels binnen. Allereerste indruk is dat het allemaal heel erg ruw is afgewerkt. Het is uitgefreesd, een klein vlakbeurtje en dat was het dan wel. Ik heb eerst maar 's de boel flink opgeschuurd en de randen wat minder scherp gemaakt. Eerst met 400, wat wel wat geholpen heeft, maar uiteindelijk met 240 grit. De hals heb ik inmiddels drie keer in de olie gezet en voor de laatste olie beurt nog 's opgeschuurd met 240 grit. Dat is een behoorlijk glad halsje geworden en de tekening van het curly maple is goed te zien. Ze hebben bij BYO wel een fout gemaakt, maar wel eentje waar ik achteraf mee kan leven en het er maar mee doe. Ik weet vrijwel zeker dat ik alleen voor een brughumbucker routing heb gekozen, maar de body kwam dus wel met routing voor twee humbuckers. En toen liep ik nog tegen een tweede, best suf probleem op, namelijk de slagplaat. De routing bleek alleen voor element met korte pootjes, maar de routing van de slagplaat liet ook geen humbucker kapje toe. Dat heb ik enigszins bij moeten werken met een dremel en dat zie je helaas wel... Het is niet ernstig, maar in de toekomst ga ik me wel toeleggen op het zelf maken van een slagplaat. De brug routing is wel die van een tom brug geworden, waarvan ik dacht dat het geen standaard optie was. Daar heb ik een TonePros brug voor besteld. Ik moet de body wel echt behandelen met porienvuller, dus ook dat gelijk maar bijbesteld.
-
Beetje roepen in je topic is misschien niet de meest efficiente manier,
ik zou gerichter mikken, op FB de vraag droppen bij mensen als Fred Dons en de usual suspects.
-
Voor jouw info, ik doe niet aan social media, met reden. Dat is ook waarom ik een vraag op een forum stel, wat je typeert als roepen in je eigen topic zeg maar. Er was een tijd dat je binnen vijf minuten minstens vijf reacties had gehad, reacties waar je wat mee kon ook. Dit forum is allang niet leuk meer en de echte know-how is allang weggelopen. Dacht altijd dat een forum voor dit soort vragen was, maar ik begrijp dat dat niet zo is. Misschien moet je je ook 's afvragen waarom mensen zoals Fred dons hier zijn weggegaan. Ik wens de overgebleven mensen hier veel succes verder, niet eens kwaad bedoeld. Ik kom niet op een forum om me te ergeren. Dit soort botte reacties geeft ook dat je je enthousiaste verhaal hier maar niet meer deelt, laat staan vragen stelt. Vragen waar misschien ook iemand naders mee geholpen is, want ook daar is een forum ooit voor bedoeld. Dacht ik...
edit: Bij nader inzien, ik denk niet eens dat je het zo bot bedoelt. Het is alleen wel de staat van dit forum en de reacties die je gewoon niet verder helpen. Mijn reactie komt dan ook vanuit irritatie en dan moet ik niet daarin blijven hangen waaraan ik me irriteer. Ik vind de edit alleen wel op z'n plek, omdat ook ik wat al te bot reageerde.
-
Ik wou al zeggen, doe je als enige moeite om ts verder te helpen kan je een snauw toe krijgen
maar niks te danken, graag gedaan
-
Maar beste pepe, met alle respect, want je zult het niet kwaad bedoelen, maar ik zit niet te wachten op een doorverwijzing naar Facebook. Dit zou bij uitstek het juiste medium zijn om een dergelijke vraag te stellen. Dat was het ooit ook, maar is het allang niet meer. Ik vind het jammer, maar het is niet anders. Ik ga het hier voor gezien houden, zonder janktopic of iets dergelijks. Wat ooit een erg levendig forum was, is gewoon niet veel meer.
-
De bouwers van weleer zitten nu op FB en bij de amps en techniek is allang het licht uitgedaan
paar topics lopen nog, praatjes pot en dagenlang theeleuten over onbenullige Libelle dingen,
het zij zo
ik vind het leuk om te schrijven en mijn gedachtes te ordenen, dat is mijn excuus.
en iemand af & toe kunnen helpen, zoals het forum origineel bedoeld is.
-
Qua stainen van een burst kan ik je ook niet helpen helaas. Voor bouw info moet je gewoon niet meer hier zijn. Echt 90% speelt zich af via Facebook.
Maar ik denk dat wanneer je een aantal hier via PM benaderd je wel wat hoort.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
En als je geen Facebook hebt, zou ik gewoon wat bouwers bellen of mailen met je vragen.
Ouderwets, maar wel de meest effectieve manier.
Genoeg goeie bouwers die je vragen over stainen kunnen beantwoorden, Oigun (ooit lid hier op dit forum), De Gier, Zwier, Rikkers misschien ?
-
Vaak kun je aan het filmpje van iemand wel een inschatting maken hoe serieus je ze kunt nemen. Verder kun je het natuurlijk ook zien als een leerproces; bevalt de stain niet, dan haal je 'm er weer af.
-
Ik heb ooit een lichte burst gebeitst door de burstkleur nogal verdunt op een vochtige doek in te wrijven en naar buiten toe meerdere malen herhalen. Na het drogen heb ik het midden licht geschuurd met scotchbrite. Hewoon eerst oefenen op een stukje resthout.