Wacht even... Dat ding is fucking hard voor thuis. Waarom moet iemand 'm adviseren?:dontgeti:
Printable View
Wacht even... Dat ding is fucking hard voor thuis. Waarom moet iemand 'm adviseren?:dontgeti:
Omdat je met een strat daar zonder veel moeite zijn gewenste sounds uithaalt ;)
En volume kan je toch tweaken met de volume knop(pen)?
Anders als volume echt een ding is kan een Ibanez TSA5TVR
Alleen thuis: Max 5 watt. Dus een champ o.i.d. Speaker eff is belangrijker dan watt. Wil je iets veelzijdigers dan een Superchamp x2. Maar eigenlijk is alleen het eerste kanaal echt goed. En met ding kan je makkelijk een gig doen.
af en toe gig: Blues Junior, blues deluxe, hotrod enz.
Purist: Princeton reverb 65.
Niet de 68 ( die heeft vaak wat issues met de reverb)
En de Fender Blues Junior Lacquered Tweed 15W 1x12? of de Fender Hot Rod Blues Junior IV Black 15 Watt 1x12.
Iemand met 1 van deze 2 ervaring? welke komt het dichtste bij de classic fender sound?
En de Fender Blues Junior Lacquered Tweed 15W 1x12? of de Fender Hot Rod Blues Junior IV Black 15 Watt 1x12.
Iemand met 1 van deze 2 ervaring? welke komt het dichtste bij de classic fender sound?
En daar zeg je dus iets. De 'classic Fender sound' en dan noem je een Tweed. Als je het echte Fender clean wil, dan is een Tweed volgens mij niet de aangewezen Fender voor je. Ik begeef me nu op glad ijs, want ben totaal geen Fender kenner. Maar ik meen begrepen te hebben dat Tweeds wat sneller de oversturing ingaan. Wellicht kan iemand dat aanvullen cq verbeteren. Ik kom niet veel verder dan dat ik van de termen tweed, blackface (niet te verwarren met zwarte piet), silverface e.d. weet. Heeft uiteraard met het uiterlijk (tolex en zo) te maken. Maar ik dacht dat er ook wel wat verschil in headroom e.d. zat. Maar nogmaals, dat laat ik liever aan de Fender kenners over en dat ben ik niet. Als ik nu vreselijk slap uit m'n nek sta te lullen, vergeef me oh Fender kenners! Mijn verhaal zal vast een hoog klok en klepel gehalte hebben.
Denk dat je gelijk hebt! die is niet gemaakt voor de clean sound! maar vind de blues junior wel goed klinken (op youtube) neig toch naar een blues junior en dan maar weer kijken of het de 3 of 4 word!
Iemand ervaring met de 3 en 4?
Ik heb een Bassman en een Blues Jr lacquered tweed (V30) en ik speel voornamelijk thuis.
De Tweed heeft volgens mij een Jensen speaker, de HR BJ een Eminence. Het tweede verschil is de kleur van de tolex, onderhuids is de amp hetzelfde. Veel verschil tussen de III en IV is er niet. Het schijnt dat de IV iets minder heet gebiased is zodat de eindbuizen langer meegaan.
Hier een eerder draadje over de BJ:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...acquered-tweed