Alleen cab & mike, power amp uit. Voor live zou ik overigens toch eerder een AxeFX gebruiken, maar dat is puur en alleen vanwege de compacte en alles in een oplossing. Ik heb dan een compact 5HE rackje waar alles in zit, inprikken en klaar ;-)
Printable View
Sinds enkele maanden ook een zeer tevreden gebruiker. Nog geen andere IRs uitgeprobeerd omdat ik tevreden ben met de 'factory sound'.
Ben wel benieuwd naar Redwirez (die ik ook voor de Axe gebruikte) en de Ownhammers. Maar het is een beetje een "door de bomen het bos niet meer zien" verhaal (zoveel keus). Weet iemand of er (naast de fabrieksimpulse) nog andere impulsen zijn van een Thiele cab met EV12?
probeer dan alleen van ownhammer de V30 UK , Live / Studio modern en vintage mixjes.....die zijn echt stukken beter als de factory.
Ik heb ze op een CLR FRFR cab getest en verschil was enorm tussen factory en Ownhammer....
Grtzzz,
A+
Het probleem is dat het niet echt "geneuzel in de marge" is. Een ENGL PRO 412 cab klinkt met een Shure SM57 direct op de conus compleet anders dan met een Royer R121 op 1 inch van de cap. Daarom vond ik het echt wel de moeite om het uit te proberen (ik heb eerst alle cab sims van de Axe Ultra doorgelopen en daarna een groot deel van de RedWirez collectie).
Het kan goed werken om de karakteristieken van microfoons te kennen. Bij cabs en microfoonposities kun je dat op zich ook doen. Echter, als je daar echter voor wilt gaan heb je veel tijd nodig.
Ik heb wel heel veel settings van de RedWirez cabs doorgelopen. Vaak eerst alle cabs met dezelfde mic en positie, daarna de favo cabs met alle mics, daarna verschillende posities. Overigens kun je de microfoon ook standaard voor de cone edge plaatsen omdat 'ie daar het meest gebalanceerd klinkt. Daardoor is het aantal vergelijkingen al aanzienlijk minder.
Ik heb onlangs even getest met mijn CAE 3+SE en moet zeggen dat het, mits zat tweaken, meer dan bruikbaar is. De power amp sim klinkt prima, heb geen gebuikgemaakt van de extra EQ in de Torpedo, enkel de power amp EQ maar het werkt echt goed. Je sound krijgt ook echt een heel andere karakter als je met het volume van de power amp speelt, van strak nr losser (power tube oversturing).
https://soundcloud.com/lordriffenste...h-torpedo-live
Extinction blues . :blast: