Ik ga gelijk even kijken.
Edit: check, zijn tweelingbroertjes en zusjes in het bakje meten ook keurig iets boven de 1M
Printable View
Ik ga gelijk even kijken.
Edit: check, zijn tweelingbroertjes en zusjes in het bakje meten ook keurig iets boven de 1M
Ik heb die detsail foto ff bekeken. Soldeerwerk mag dan wel hier en daar wat netter, maar hij zou het wel goed moeten doen. Ik zal dat tabelletje nog eens nalopen
Ik zal het soldeerwerk inderdaad nog eens rustig langslopen. Probleem moet m toch ergens in zitten.
Waar ik vooral benieuwd naar ben is waarom ik wel herrie heb met beide volumepots open, volgens mij is dit niet zo de aard van het beestje. Ik zie dat het signaal van de twee volumepots na twee 270K weerstanden gemengd wordt, maar ik krijg dit even niet scherp.
Ik zat alle posts nog eens na te lezen en vraag me af of je:
a) de HI LO niet verkeerd om interpreteert. De onderste jack op de foto is de HI. De bovenste de LO
b) Dan zou het wel degelijk later in het schema kunnen voorkomen.
Maar dan moet ie wel een keer op de scope.
Ik interpreteer de input met de 1Meg weerstand als de Hi input.
Ik krijg het niet scherp waarom ik wel herrie heb als beide volumepots open gaan. lijkt nu enorm interactief als bij de 5e3. Een beetje ok, maar dit is wel heel erg.
Scheurt ie dan wel?
Overstuurt wel iets, maar ik moet oppassen met mijn 40watt speakertje en de buren.
Het lijkt erop dat je de 2 x 270K (mixer weerstanden) niet hebt gemonteerd maar 2K2 (factor 100 kleiner). Ze zitten links van de 68K'ers. 270K = Rood-Paars-geel-(goud of zilver). Ik zie (ROOD-PAARS-ROOD-ZILVER)= 2K7 10%. Dat verklaard ook dat interactieve tussen de kanalen.
Overigens nog wat (mag die gedetailleerde foto die je mij gestuurd hebt op de site?). Hbe jij voordat je op de pots ging solderen die plek ff schoon geschuurd? En je hebt daarvoor een stevige bout nodig.
Nico, beste man, we zijn er inderdaad....
Die pots zal ik ook nog even opnieuw pakken inderdaad, maar ik heb een paar nieuwe in bestelling, dus daar ga ik toch nog mee aan de slag.
Het stomme is dat ik op advies van Hendriks die weerstanden heb lopen controleren.. duhh.... minder drinken denk ik.
Controleren aan de kleurencode of gemeten? Beter om het laatste te doen. Dan leer je gelijk de codes uit je kop :)