erg knap gedaan! Ondanks het eigen ontwerp toch een jaren '80 Westone of Arirang-feel, en toevallig hou ik van die looks.
Printable View
erg knap gedaan! Ondanks het eigen ontwerp toch een jaren '80 Westone of Arirang-feel, en toevallig hou ik van die looks.
Eigenlijk lag mijn inspiratie meer bij basbouwers.
Prachtig vintage ontwerp, is feitelijk ambachtelijke kunst.
Ik zie uit naar het vervolg op deze geslaagde eersteling.
Kun je een demo op youtube zetten?
Ik heb, ooit, op de NAMM in LA op een Alembic Darling gespeeld. Dat ding was zo vreselijk goed gebouwd en speelde en klonk fantastisch, zonder op een gibson of een fender te lijken. Dat is de reden dat ik een neckthrough wou maken. En als je dan bouwverslagen zoekt kom je toch in de bassenhoek. In ieder geval moest het allemaal wel ergonomisch kloppen. Vandaar het asymmetrische. Beetje zoals een jazzmaster. Die vind ik ergonomisch een van de beste gitaren die er is.
Na het opnieuw doorkijken van de foto's vroeg ik me een aantal dingen af...
- De kop heb je met de hand gezaagd omdat dat niet ging met de lintzaag, maar het kopplaatje van bubinga is toch net zo breed als de kop...dus dan zou de kop zagen ook met de lintzaag hebben moeten kunnen, of vergis ik me?
- Is het kabelkanaaltje zo gepositioneerd dat die vrij kwam bij het frezen van de elementholtes, of heb je vanaf de elementholtes doorgeboord naar het kabelkanaaltje?
Het fineer zagen ging net aan, dat was ± 9 cm hoog maar die kop, was net iets breder, die zat bijna klem en dan kon ik niet meer sturen.Citaat:
- De kop heb je met de hand gezaagd omdat dat niet ging met de lintzaag, maar het kopplaatje van bubinga is toch net zo breed als de kop...dus dan zou de kop zagen ook met de lintzaag hebben moeten kunnen, of vergis ik me?
https://lh6.googleusercontent.com/-x...0/DSC00114.jpg
Die komen idd vrij bij het frezen. Ik heb hem wel nog een stukje doorgeboord naar de electronicaruimte. Natuurlijk voordat ik hem aan de hals vast lijmde.Citaat:
- Is het kabelkanaaltje zo gepositioneerd dat die vrij kwam bij het frezen van de elementholtes, of heb je vanaf de elementholtes doorgeboord naar het kabelkanaaltje?
leuke verslaglegging ook! Naast een uitermate knappe gitaar natuurlijk!
Wat een schoonheid zeg. Is prachtig geworden! Als ik jou verhaal zo lees krijg ik zelf ook zin om te starten :-)
Erg mooi geworden!
Supermooi! Respect!