Je hebt niks gezegd over clarity, maar je weet zelf ook dondersgoed dat dat 1 van DE dingen is bij de sound van oa. Cult of Luna.
Johannes Persson is zelf nog altijd enthousiast over z'n Gretsch Duo Jet (met TV Jones').
Absoluut, maar laten we niet vergeten dat dat vooral ook een kwestie is van je amp afstellen èn het karakter van de amp. Voor die wat meer bijtende sounds split ik gewoon m'n pups. You can't have it all. In de studio kun je aardig wat verschillende dingen gebruiken, maar live is een ander verhaal. Daarbij gebruikt Johannes ook gewoon een LP Custom met, als ik me niet vergis, gewoon stock pups.
Best mooi die Duo Jet met TV Jones'
http://www.youtube.com/watch?v=S2LFbiNY2_shttp://www.youtube.com/watch?v=S2LFbiNY2_s
Absoluut. Niks mis mee. Die andere 2 gitaristen spelen allebei zo nu en dan ook op een Gibson LP Firebrand. Heb ook een keer zo'n ding gehad, geheel van walnoot met T-Tops. Leuke dingen!
Ja, ik heb ze allemaal wel eens bespeeld, we 'ruilen' regelmatig gitaren tijden het jammen, dat scheelt weer als je geen gitaar hebt die qua tone 100% bij het nummer past wat we op dat moment spelen.
Hij heeft 3 PRS SE Singlecuts (Rebel Yell, Warpig (Cermamic) en Holy Diver) en en 3 Agile AL3000 Les Paul's (Mule, Crawler en Nailbomb), dus ja, redelijk goed te vergelijken, zeker met mijn eigen gitaren, dus...
Ik denk dat het er vooral aan ligt hoeveel laag je precies wilt in de pickups, en hoe strak je ze wil hebben.
Tim's suggesties lijken mij allebei goed te doen, dus word het echt een kwestie van wat je precies wil qua geluid.
Persoonlijk vind ik de Rebel Yell erg lekker klinken, maar qua tone heb ik nooit enorm veel laag, ik heb graag een wat fellere, bijtende sound.
Het gaat me vooral om de low mids, daar zit een bepaald karakter die voor de 'growl' zorgt. De Rebel Yell lijkt me, qua specs, een meer hoog-mid-achtig growl te hebben waardoor hij ook strakker is en wat beter snijd. Als ik moet afgaan op de specs van de Nail Bomb zou die netjuist wat meer low-mid growl moeten hebben en dat is wat ik nu mis.
Dat kan op zich wel kloppen, al hebben de Rebel Yells ook wel wat midlaag, de Nailbombs hebben toch wat meer te bieden op dat gebied.
Orpheo kan daar volgens mij ook nog wel wat over zeggen, ik dacht me te herinneren dat hij ook een setje Rebel Yells had geprobeerd (of heeft gehad, weet ik niet helemaal zeker...).
Ja, dat is mijn redenatie ook. Momenteel leun ik het meest naar de Nail Bomb. Voor de rest weet ik Orph's ervaringen niet, buiten dat hij volgens mij niet zo'n hele grote fan van BKP is.