Ja dat kan ook inderdaad, de body gewoon op de schuurtafel gooien.. moet ik wel een wat grotere maken!
Printable View
Ja dat kan ook inderdaad, de body gewoon op de schuurtafel gooien.. moet ik wel een wat grotere maken!
Ik zou het dan toch met de frees doen, misschien kan iemand je helpen?
wordt strakker he? ik ga es rondkieken.. of, een gebruikte bovenfrees voor mn beursdee vragen :-)
Schroef op je werktafel twee latten van 12mm dik. Top ertussen zetten. Rechthoekige plank eropzetten, opstaande laatjes rondom en binnen die latten de bodemplaat van de frees neerzetten. Een sleuf frezen van links naar rechts en dan deze plank op de latten zetten. Dan stapje voor stapje een strook hout wegnemen. Als je wil kan je mijn bovenfrees wel ff lenen.
Dat zou super zijn! Maar is dat handig als je bedenkt dat de randen van de body een radius hebben?
Ik begrijp nog niet 100% de opzet maar ik ga t nog een x lezen..
Kom net bij een volgend probleem.. er zit nog maar heel weinig hout boven de cavity van de pots en switch. dus als ik de body dunner zou frezen heb ik daar een gapend gat, wat dan weer vervangen zou kunnen worden door de top natuurlijk.. thoughts?
Dit topic: post 363 Duidelijker wordt het niet, denk ik..
Oh, das die dus! Bedankt Rizz.. dit zou ik best kunnen knutselen denk ik! en dan gebruik je de hoogte instelling van de frees om de hoeveelheid materiaal die je wegfreest te bepalen lijkt me..
nu nog bepalen of ik de body ga frezen of de top..
Zo, alle houtdelen voor de freesbak ongeveer op maat gezaagd, morgen bij mn pa langs om met zn cirkelzaag alles netjes haaks te krijgen en in elkaar schroeven..
het is handig (vind ik) om in je profiel even te zetten waar je woont, dan kunnen mede-bouwers bij sommige klussen makkelijker aanbieden om even te helpen als je bijvoorbeeld een bepaald stuk gereedschap te kort komt.
Doe ik, bedankt!